Vraag

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-01 08:46
Hi allen!

In mijn zoektocht naar een nieuwe telefoon is mijn oog gevallen op de Xiaomi mi 8.

Op Gearbest kost deze ~360 euro, zie https://www.gearbest.com/...93800071.html?wid=1349303
En op Belsimpel kost hij 499 euro, zie https://www.belsimpel.nl/xiaomi-mi-8/128gb-zwart

Nu, het enige waar ik mij zorgen over maak is garantie via Gearbest. Deze is 1 jaar en je moet zelf de verzendkosten betalen om het op te sturen. Heeft iemand advies of het de moeite waard is om 140 euro meer te betalen bij Belsimpel voor eenvoudigere (en betere?) NL garantie? Wat kost verzenden meestal en hoe is dan de service?

Ik ben erg benieuwd, alvast bedankt :) .

How low-code can you go?

Beste antwoord (via Erdinger op 07-11-2018 14:44)

• joopie1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-10-2022
Ik ben zelf ook van plan om een Xiaomi mi 8 of Mix 2s te kopen. Ik wacht echter tot black friday, dan zullen de prijzen vermoedelijk nog wel zakken. Keuze uit de twee heb ik nog niet gemaakt. Zal waarschijnlijk de goedkoopste kopen.

Alle reacties

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
En vergeet ook de (mogelijke) importbelasting niet.

Dan wordt het verschil van 140 euro al een stukje kleiner :)

• Ali_Baba
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 31-03 23:52
Erdinger schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:59:
Hi allen!

In mijn zoektocht naar een nieuwe telefoon is mijn oog gevallen op de Xiaomi mi 8.

Op Gearbest kost deze ~360 euro, zie https://www.gearbest.com/...93800071.html?wid=1349303
En op Belsimpel kost hij 499 euro, zie https://www.belsimpel.nl/xiaomi-mi-8/128gb-zwart

Nu, het enige waar ik mij zorgen over maak is garantie via Gearbest. Deze is 1 jaar en je moet zelf de verzendkosten betalen om het op te sturen. Heeft iemand advies of het de moeite waard is om 140 euro meer te betalen bij Belsimpel voor eenvoudigere (en betere?) NL garantie? Wat kost verzenden meestal en hoe is dan de service?

Ik ben erg benieuwd, alvast bedankt :) .
Zelf zou ik het via Gearbest doen aangezien je veel goedkoper af bent. Mocht er toch een probleem zijn met de telefoon heeft Gearbest geloof ik nog steeds wel een goede klantenservice, en als we even eerlijk te zijn vallen de meeste garantie dingetjes wel op binnen een jaar ;). Ook als je global priority shipping gebruikt is de kans op douane kosten erg klein.

[Voor 3% gewijzigd door Ali_Baba op 07-11-2018 12:54]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 472287 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:11:

21% BTW en inklaringskosten. een telefoon is vrij van invoerrechten
(+- €90,- totaal)

[Voor 3% gewijzigd door Hackus op 07-11-2018 13:01]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Meisje!

https://www.geekbuying.co...rtphone-White-403404.html

Hier halen en dan een europese locatie kiezen.

Als ik zie dat je omgerekend 385 euro betaald met bezorging vanuit Polen.

Zit je alleen met de garantie.

[Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 07-11-2018 13:02]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• celshof
  • Laatst online: 31-03 20:11
Hackus schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:56:
[...]

21% BTW en inklaringskosten. een telefoon is vrij van invoerrechten
Precies: https://www.belastingdien...j_invoer_internetaankopen

Oftewel in dit geval zal dat maximaal zo'n €90 zijn (75 BTW+15 inklaring)

edit: op geekbuying zie ik bij de verschillende landen ook wel eens "global edition" verschijnen. Lijkt me slim om te onderzoeken of je de goede bestelt.

[Voor 13% gewijzigd door celshof op 07-11-2018 13:03]

• joopie1
Waarom koop je hem niet op amazon.de? Daar kost hij 459.90Euro voor de 128Gb versie. Of zie ik iets over het hoofd??

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• joopie1
Ik ben zelf ook van plan om een Xiaomi mi 8 of Mix 2s te kopen. Ik wacht echter tot black friday, dan zullen de prijzen vermoedelijk nog wel zakken. Keuze uit de twee heb ik nog niet gemaakt. Zal waarschijnlijk de goedkoopste kopen.

• Erdinger
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 03-01 08:46
Bedankt allemaal! Ik denk dat ik nog eventjes afwacht op de black friday, goede tip. Verder denk ik dat ik wel bij een NL shop ga bestellen ivm gemakkelijkere garantie en 2 jaar garantie. Nogmaals bedankt!

How low-code can you go?

• rens-br
  • Laatst online: 31-03 21:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Erdinger dit heeft niet zoveel met aankoopadvies te maken, je weet immers al wat je wilt. Dus dit past beter in TPL, schopje dan ook die kant op.

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:52
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:11:

Gearbest heeft een verzend methode dat je deze niet betaald dus daar moet je al geen rekening mee houden. Dan is een prijsverschil van 140 euro zeker wel de moeite.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee