Toon posts:

Miro DC10+ video editing... HELP!

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi, ik heb net een Miro DC10+ Video editing kaart gekocht, en hij weigert te capturen. Iedere poging resulteert in een keiharde reset, en beeld heb ik nog niet eens gezien.
Een bekend probleem is het feit dat een normale videokaart meer geheugen zou benaderen dan ingesteld, waardoor de beide kaarten in elkaars geheugen komen te zitten. Hiervoor zou je het geheugengebied anders moeten instellen. Dit heb ik geprobeerd (bij de DC10+, bij m'n normale kaart kan ik niets intstellen) maar er is hierdoor nog niets veranderd.

Zijn er mensen met hetzelfde probleem of die weten hoe ik dit moet oplossen?

Mijn systeem:
PII 350
Abit BH6 mb
64MB SDRAM PC-100
Diamond Viper V770 TNT2
DC10+ (duh...)
Creative AWE64 ISA (soundkaart schijnt soms ook conflicten te geven met DC10+ volgens de pinnacle-site, heb echter niets gemerkt)
IBM DDTA371010 HD (7200 RPM 10.1 GB)

p.s. ik heb de nieuwste drivers van de DC10+ al gedownload en geïnstalleerd, geen effect. DX is geïnstalleerd, evenals de nieuwste Detonator drivers van Nvidia.
Bij het testprogramma van de DC10+ wordt aangegeven dat alles in orde is.

Kan iemand mij helpen?

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Een reden van het probleem zou kunnen zijn dat je de nieuwste det. drivers gebruikt, alleen de 2.08 versie werkt goed met de DC10+ samen. Die moet je gebruiken of de drivers van Diamond zelf. Helaas maar waar, heel veel mensen zitten met dit probleem, de overlay functie werkt alleen goed met Diamond drivers of de 2.08 van NVidia...
Ik heb zelf de DC10+ en heb hier veel ervaring mee.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• estorino
Nog een paar tips (als je jezelf veel frustratie wilt besparen).

1. Koop een 2e HD! Erg belangrijk om je programma's en Windows op een andere drive te hebben dan je videofiles.

2. Koop er 64Meg RAM bij. Je zult het nodig hebben...

3. Koop een zeer goedkope PCI geluidskaart zonder fratsen, alle andere kaarten zorgen voor verlies van lipsynchroniteit met het capturen na 10/15 minuten, een ISA kaart is helemaal ongeschikt.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de reply, eindelijk iemand die ervaring heeft met de card. Inmiddels heb ik de kaart zover dat hij wel captured, dat heet: ik zie beeld in het previewschermpje. Als ik echter op de "Start opname"-toets klik, loopt het systeem alsnog vast. Vaak is het zo, dat zodra ik de camera dan op stop zet, het systeem reset. Heel vreemd.

Ik heb al eerder de originele drivers van Diamond geïnstalleerd, het hielp niet.
Andere dingen die ik reeds gedaan heb:

- Gekloot met de IRQ's. Er zijn echter geen conflicten, en het IRQ wordt zeker niet gedeeld met de TNT2.
- Nieuwste BIOS-update geïnstalleerd, verhielp een aantal andere leuke dingetjes, maar niet de DC10+-kwestie
- Nieuwste software-update van Miro (of pinnacle...) geïnstalleerd (1.05)
- Geheugen opnieuw toegewezen, de DC10+ staat wat geheugenbereik betreft onder de videokaart, geen overlappingen (schijnt wel een veel voorkomend probleem te zijn)
- Alle PCI-sloten geprobeerd (ik heb er vijf, allemaal vrij. Voor de rest heb ik nog een ISA-ISDN-kaart en ISA-geluidskaart (Slik...) van Creative, de AWE64.

Heb je nog suggesties...?
Ik sta bijna op het punt om hem terug te brengen naar de winkel.

Ow trouwens: Als de DC10+ wel werkt, is het dan een beetje een fijn kaartje? Dan weet ik wat ik kan verwachten als ik hem aan de praat krijg, of wat ik mis, als ik hem niet aan de praat krijg... :(

Zucht...

Verwijderd

DC10+ is een erg fijn kaartje. Ik heb er al vele video's en foto's meegecaptured (trouwerij, bevalling, surfen)

Bij mij is het inprikken en werken.
Hardware combinaties K7M/K7V/TNT1/TNT2(U)/ G400/GF2/MX300.

Let er wel op dat je na installatie DirectX opnieuw moet installeren i.v.m. overlay driver.

• estorino
De DC10+ is op zich een fijn kaartje, zeker als je ziet wat ie kost vergeleken met zijn grote broer de DC30+ en andere kaarten.
Als je hem aan de praat hebt is het best een goed ding, al is de bijgeleverde studio software vrij buggy, te vaak hing die bij mij tijdens het editen.
Adobe Premiere is HET programma om mee te werken, alleen kun je dan de video uitgang van de DC10+ niet gebruiken. Ik had die wel nodig omdat ik mijn films op VHS zet.

Nog een adviesje: capturen moet je doen met het programma AVI-IO, dit werkt veel beter dan de studio software en je kan hem ook als TV op je desktop gebruiken (hehe).

Verwijderd

Topicstarter
Capturen is er bij mij vooralsnog niet bij... ik snap echt niet wat het probleem is, ik heb overal aan gedacht: geen IRQ-deling, geen geheugendeling, alle aangeraden drivers... zucht.

Eén ding vind ik echter vreemd: in het preview-schermpje krijg ik nu inmiddels beeld, en opnemen zonder dat m'n camcorder aanstaat werkt ook wel (alleen dan heb ik zwart beeld :)). Alleen zodra er signaal binnen komt van de camera en ik druk op de "start opname"-knop hangt het systeem. Wanneer ik dan het signaal verbreek (ik druk op stop van de camera) dan reset de computer uit zichzelf. Ik begin bijna te denken dat er iets mis is met het signaal.
Pagina: 1