Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

RAM uitbreiding Medion pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cyprinus
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 31-12-2020
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar RAM geheugen voor mijn Medion pc

Wat is je budget?
-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Enigste wat ik heb kunnen vinden is dat het merk Crucial met Medion pc's compatible is???

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
www.google.nl/amp/s/compu...861-aldi-24-mei-2017/amp/ deze pc wil ik gaan gebruiken voor gaming (was bedoelt voor administratie maar heb het pc gaming virus te pakken, weet dus dat deze niet geschikt is maar als eerste pc en als leerproject prima dacht ik zo :)

Ik ben op zoek naar RAM geheugen voor mijn Medion pc. Heb er zelf een GTX 1050ti OC in gezet en wil het RAM geheugen van single 8 gb uitbreiden naar dual 16gb. Kan nergens vinden welk MERK geschikt is voor mijn systeem. Heb op verschillende sites gekeken maar daar staat steeds mijn model niet tussen. Ik geloof dat mijn moederbord max 32gb en ddr4 2400mhz aan kan maar weet dit niet zeker? De ram stick die er nu in zit vanuit fabriek is deze: https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc ook is er weinig ruimte voor een gaming ramstick met koelplaat? vanwege de grote lompe fan die op de cpu is geplaatst.

[Voor 10% gewijzigd door Cyprinus op 06-11-2018 23:00]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 00:27
Dan koop je die toch! Werkt altijd nog het beste, twee dezelfde modules.
ook is er weinig ruimte voor een gaming ramstick met koelplaat
Gaming ramstick? wat een onzin. In 99% van de systemen zit een heatsink er alleen voor de sier op. Aangezien je systeem dicht is heeft een mooie heatsink op het ram geen toegevoegde waarde.

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 18-06 22:52
-Met het programma cpuid kan je precies zien wat voor ram er nu in zit
- 8GB sneller ram bijplaatsen is nutteloos; het snellere ram wordt teruggeklokt naar de traagste stick

edit: Oh, dus met @Uszka : gewoon hetzelfde ram er bij kopen.

• Cyprinus
Ik had begrepen dat je het beste een kit van 2 kunt kopen zodat ze hetzelde zijn en beter werken. Deze heeft trouwens een latency van 17, maar begrijp dat verhaal ook niet helemaal. Verder is deze stick 2400mhz maar waarom geen 3000mhz halen of kan mijn pc dit niet aan?

• Uszka
Om 3000 MT/s te halen moet je het geheugen overklokken en dat kan niet met de Medion. Op dat moederbordje gaat het nooit sneller lopen dan 2400 MT/s.

• Cyprinus
Hoezo nutteloos Zetje01? Er staan ontzettend veel YouTube filmpjes online waarin van single 8 naar dual 2x4 of 2x8 veel meer vloeiende gameplay geeft.

• Uszka
Dat nutteloos slaat op sneller ram niet op meer ram.

• Cyprinus
Uszka thnx! Dat is igg 1 antwoord. Niet meer gaan betalen voor meer mhz als mijn pc max 2400mhz aan kan. Dacht dat al ergens te hebben gelezen bij mijn chipset.

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 18-06 22:52
Cyprinus schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 23:08:
Hoezo nutteloos Zetje01? Er staan ontzettend veel YouTube filmpjes online waarin van single 8 naar dual 2x4 of 2x8 veel meer vloeiende gameplay geeft.
Ik bedoelde (en schreef): SNELLER ram dan je huidige ram erbij doen is nutteloos.

• Cyprinus
Sorry! Top jongens! Maar hoe nu verder met 2 dezelfde sticks halen wat ik wel van plan ben om gezeik te voorkomen. Die van samsung bestaan geen kits van. Dus welk merk is dan compatile?

• rlkz
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
@Cyprinus, @Uszka heeft het al genoemd. Als je nu het geheugen in je PC hebt zitten van de Megekko link dan zie ik geen reden waarom je voor ander geheugen zou moeten gaan. Naast je huidige 1x 8GB prink je dan gewoon een nieuwe module van 8GB ernaast (controleer de handleiding even welk DIMM slot je het beste kan gebruiken, mocht dit al in de handleiding staan). Heb je vier DIMM sloten en zit je huidige module in slot 2 (vanaf CPU gezien) dan druk je de nieuwe module in DIMM slot 4.

Zelfde vendorcode? M378A1K43CB2-CRC - zie sticker RAM module, of gebruik CPU-Z of vergelijkbare tool - dan lijkt mij dat een prima passende module.

Overigens, het 'schijnt' dat de prijzen van RAM weer zakt (eerder richting Q1 2019 vermoed ik). Als je kan wachten, misschien de moeite waard :)

Edit: Oh ja, nieuwe module erin zitten? Mijn persoonlijke standaard actie is even Memtest draaien. Voorkomt soms veel ellende - je kan altijd te maken hebben met een 'rotte' module ;)

[Voor 10% gewijzigd door rlkz op 06-11-2018 23:49]

I browse with Vivaldi

• Cyprinus
Mijn moederbord bezit 2 sloten, waarvan 1 nu bezet is met de 8gb stick.

De ramstick van de link van MeGekko heeft inderdaad dezelfde vendorcode.

Ik dacht namelijk dat 2 verschillende sticks konden gaan storen al is het omdat ze uit een ander jaar of andere productielijn komen, of is dit onzin en krijg je alleen storing bij verschil in gb bijv. 8 + 4 gb, verschil in merk, of verschil in latency?

Als dit inderdaad klopt dan is lijkt me de beste oplossing de link van megekko?

Bedankt voor de link, zal zeker even nakijken of alles na de update goed werkt. Enne de prijs van ram zie ik hier en daar al met een paar euro dalen :) (ben al wat langer aan het kijken)

[Voor 25% gewijzigd door Cyprinus op 07-11-2018 00:28]

• Cyprinus
Vandaag nog even gebeld met Medion en MeGekko. Beide wisten niet welke merken compatible waren met Medion moederborden.

Maar net als hier op Tweakers, raadde ze aan om dezelfde Samsung stick erbij te zetten.

Vraag is dus opgelost, bedankt heren!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True