Toon posts:

Tado met nefit smartline

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Michelhakkers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-10-2019
Kan tado v3 met een nefit smartline hr zonder al teveel moeite?

Alle reacties

• Anoniem: 993875
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Dat kan zeker, alleen heb je de volgende converter nodig:https://wifithermostaten.nl/nefit-opentherm-converter.html

• Michelhakkers
Ik kan de link niet openen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59
Dat kan je wel als je 'm selecteert, kopieert en plakt.

The devil is in the details.

• Michelhakkers
Anoniem: 993875 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:47:
Dat kan zeker, alleen heb je de volgende converter nodig:https://wifithermostaten.nl/nefit-opentherm-converter.html
Contact gehad met Tado helpdesk. Volgens hun was het niet nodig om concreter te installeren

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
https://support.tado.com/...erfaces-ondersteunt-tado-

Zo te zien klopt dat, jouw Nefit gebruikt EMS als protocol, wat ook door bijv. Bosch gebruikt wordt. Een converter naar OpenTherm is dan overbodig.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Michelhakkers
Tado Slimme Thermostaat

Merk + type ketel Toepasbaar ja/nee Op klemmen

SmartLine HR(C) 11, 24/CW3, 24/CW4 Ja Via EMS-OT converter (groene aansluiting)

Dit vond ik ook nog.
Moet ik dan iets bij CV ketel veranderen?

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:48
Wat zei de tado helpdesk daarover?

• Michelhakkers
tado° ondersteunt het EMS protocol direct, daar is dus geen adapter naar Opentherm (wat we ook ondersteunen) voor nodig. EMS werkt net zo goed modulerend als Opentherm.

Dit kreeg ik

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
u_nix_we_all schreef op maandag 12 november 2018 @ 17:08:
https://support.tado.com/...erfaces-ondersteunt-tado-

Zo te zien klopt dat, jouw Nefit gebruikt EMS als protocol, wat ook door bijv. Bosch gebruikt wordt. Een converter naar OpenTherm is dan overbodig.
Nefit = Bosch/ Junkers... ;)

• MichiMess
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 11:40
Is het uiteindelijk gelukt?

Bij een vriend van me slaat de verwarming niet aan. De Tado ziet wel de temperatuur van het water. En heeft wel warm tapwater. Hij gebruik de Nefit OT contverter. (en ook de Smartline HR ketel)

[Voor 7% gewijzigd door MichiMess op 19-12-2018 09:05]

• Michelhakkers
Het is gelukt. Aangepaste installatie gekregen van tado. Prima helpdesk btw. Ik moest de converter er tussen weg halen. Ik zou de helpdesk bellen als ik jou was

• MichiMess
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-06 11:40
Top! dankjewel. ik ga het doorgeven. P.s. de helpdesk had dus juiste de OT converter geadviseerd..

• Michelhakkers
Dat is raar. Bij mij gaf de installatie instructie aan dat ik hem moest verwijderen. Je kunt hem er eerst tussen weg halen en kijken wat het dan doet. Maak wel eerst een foto van hoe het gezeten heeft 😉
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee