Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

"PhoneGigant" 85W MagSafe 2 oplader veilig?

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 12-05 07:32
Ik heb aan mensen in Nederland gevraagd in de Apple Store een MagSafe 2 voor me te kopen omdat die hier niet te krijgen zijn. Nu hebben ze deze gehaald: https://www.phonegigant.n...e-2-voor-macbook-pro.html

Ik heb hele enge dingen gezien bij niet-Apple opladers. Deze ziet er vrijwel het zelfde uit maar goed hoe zijn ze van binnen? Alsnog met spoed een echte bestellen?

iOS developer

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Met zulke onzin zou ik het al niet aandurven:
"De MacBook oplader is een originele MagSafe oplader. De opladers worden geproduceerd in dezelfde fabriek en volgens dezelfde maatstaven als de officiële Apple MagSafe opladers en zijn hierdoor kwalitatief gelijkwaardig."

Laten retourneren en toch orginele regelen.

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08-04 10:01
Gewoon een echte bestellen als je het risico niet wil lopen spul te slopen of je huis in de fik te zetten.

Waar zit je dat je geen MagSafe2 kan kopen?

• BikkelZ
johnkeates schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:12:Waar zit je dat je geen MagSafe2 kan kopen?
Argentinië, de 2015 is hier nooit officieel verkocht. Apple zit hier pas vanaf 2016 echt op een beetje normale manier met telefoons bij providers en zo.

iOS developer

• BikkelZ
Aangezien mijn originele adapter het echt niet meer deed heb ik uiteindelijk toch maar deze geprobeerd. Een goed ding: hij laadt inderdaad weer en hij zit iets steviger vast dan de oude. Een klein nadeel: deze heeft denk ik toch ondanks dat hij visueel bijna identiek is iets minder intelligentie en heeft gewoon altijd volle power over de lijn lopen waarbij de Apple MagSafe 2 pas power geeft als hij echt verbonden heeft. Waarom ik dat denk? Nou gewoon, er schieten vonken van de stekker af als ik hem er dicht bij houd die zwarte schroeiplekken op de behuizing veroorzaken :+

Ik verbind hem nu eerst maar naar de mac en daarna pas in het stopcontact, hoewel dat niet voorkomt dat restspanning nog vonken veroorzaakt zonder dat de stekker er niet in zit.

Eindoordeel: vermijden als de builenpest en ontzettend duur voor 60 euro.

Gelukkig vlieg ik morgen naar Nederland en kan ik een originele halen.

[Voor 11% gewijzigd door BikkelZ op 12-12-2018 19:47]

iOS developer

• BikkelZ
OK met originele adapter geen enkel probleem, ik ga proberen die neppert te retourneren.

iOS developer

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:33

SuBBaSS

-has Ryzen

BikkelZ schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:46:
Waarom ik dat denk? Nou gewoon, er schieten vonken van de stekker af als ik hem er dicht bij houd die zwarte schroeiplekken op de behuizing veroorzaken :+

Ik verbind hem nu eerst maar naar de mac en daarna pas in het stopcontact, hoewel dat niet voorkomt dat restspanning nog vonken veroorzaakt zonder dat de stekker er niet in zit.
:o
Da's wel hip he, dat draadloze laden!
Je moet alleen wel goed mikken bij die variant van jou

Maar serieus: wel erg hoor, nog 60 euro voor gelapt ook en dan dit krijgen.
Voor hetzelfde geld (niet letterlijk natuurlijk) had je met je tijdelijke actie het logic board om zeep geholpen en was je er zo een tienvoud van dat bedrag aan kwijt geweest.
Goed om te horen dat je dat bespaard is gebleven.

Hokkietokkie oplaadmeuk: :N

Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person or a group covertly sows seeds of doubt in a targeted individual or group, making them question their own memory, perception, or judgement..

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True