Toon posts:

Loxone Extension: uitgangsspanning op 24V zetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gobelijn
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-11-2018
De 24V spots van Loxone aansluiten op een Extension of Dimmer Extension lijkt mij eenvoudiger moest ik alle uitgangen (de rode borders onderaan) op 24V zetten in plaats van op 230V.

Wordt dit gedaan? Is dit slim? Of bijzonder dom?

En is het dan zo eenvoudig als de twee draadjes die van de zekering naar mijn extension lopen (met 230V erop) te vervangen door twee draadjes afkomstig van mijn 24V transfo?

Als ik het zo bekijk kan ik op 80% van mijn Extensions uitsluitend 24V uitgangsspanning gebruiken. Is het dan niet handiger om ze meteen op 24V uitgangsspanning te zetten? Rekening houdend met het gevraagde vermogen uiteraard. Ik heb nu 2 transfo's van 24V, 4,2A, 100W en 1 transfo van 24V, 21A, 500W.

Alvast bedankt voor de input!

Alle reacties

• Wouternl86
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-11-2018
Goedemiddag!

Het is me niet helemaal duidelijk wat je precies vraagt...
De “digitale” uitgangen op de Loxone producten zijn gewoon relais, je kunt zowel 230V als 24V schakelen maar max 5A.. Heb je dus een 230V halogeenlamp (max 1000W) dan zet je de fase vanuit je verdeelpunt op de ene pool van deze uitgang en een zwarte schakeldraad op de andere pool die dan weer met de “0” naar het lampje gaat.. Heb je bv een led lampje van 24V dan is het hetzelfde, alleen dan niet meteen de fase erop zetten maar de 24V+ (Of 12V+ bij 12V leds) van de trafo... Maximale vermogen is dan bij 24V om en nabij de 100W. In beide situaties is er niks te dimmen, enkel aan-uit.

Bij de dimmer extensions is het een ander verhaal.. Daar kun je zowat alles op aansluiten en dimmen, maar dat gaat me te ver om dat helemaal uit te leggen aangezien er erg duidelijke handleidingen voor online staan..

Dan heb je nog de DMX dimmers, die werken uitsluitend op 24V..

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee