Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Medium550
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 00:23
Hallo beste Tweakers,

Op dit moment werk ik als flex-kracht in de logistiek als kwaliteitscontroleur in de magazijn. Mijn fase A contract voor uitzendbureau loopt over aantal weken af.
Binnenkort wordt mij een vast contract door het bedrijf aangeboden (mijn eerste in mijn werkervaring) voor een betere functie op kantoor op de afdeling Support. Dit op basis van het feit dat ik de enige ben van mijn collega's die HBO opleiding heeft gevolgd.

Echter nog niet afgerond, Ik ben van plan dit schooljaar af te ronden. Mijn werkgever gaat er van uit dat ik diploma al heb behaald (op mijn cv staat niets over diploma behaald of niet).

Nu is mijn vraag hoe de procedure verloopt van flex naar vast contract. Wordt er gevraagd om je diploma te laten zien? Ik twijfel als ik diploma niet nu kan overhandigen dat ik de voorgestelde positie niet ga krijgen.

Alvast bedankt!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Ik zou gewoon eerlijk aangeven dat je nog bezig bent met de opleiding. Of er ook fysiek gevraagd wordt naar je diploma verschilt per bedrijf en functie.

| live and give like no one else |

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:49
Ik verwacht dat meeste werkgevers in die positie niet zullen controleren. Maar dat is slechts mijn verwachting. In vergelijkbare situatie toen ik van fase A naar vast contract ging, ging alles langs een extern bureau die door mijn werkgever werd ingeschakeld om de handel te controleren. Dus voorgaande werkervaring werd nagebeld, en ook echtheid van mijn diploma werd gecontroleerd.

• Clush
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 19:40

Clush

Do as I say...

Medium550 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:28:
Wordt er gevraagd om je diploma te laten zien? Ik twijfel als ik diploma niet nu kan overhandigen dat ik de voorgestelde positie niet ga krijgen.

Alvast bedankt!
Volgens mij is eea alleen maar een issue als je ze bewust in de waan laat dat je je diploma al hebt. Eerlijk duurt het langst...

... not as I do.

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 15-06 07:40

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Nu is mijn vraag hoe de procedure verloopt van flex naar vast contract. Wordt er gevraagd om je diploma te laten zien? Ik twijfel als ik diploma niet nu kan overhandigen dat ik de voorgestelde positie niet ga krijgen.
Als later ooit uitkomt dat je eigenlijk gelogen hebt over je diploma, dan is gewoon gebleken dat je niet betrouwbaar bent en heb je kans dat je ook weggestuurd wordt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:13

Dit op basis van het feit dat ik de enige ben van mijn collega's die HBO opleiding heeft gevolgd.

..

Mijn werkgever gaat er van uit dat ik diploma al heb behaald
Op basis van je post ging ik er ook van uit dat je het diploma al hebt behaald, gezien je het hebt over "HBO gevolgd" in de verleden tijd dus, of behaald, of afgebroken.

2430Wp ZW

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
Als je nu al bevestiging hebt dat ze je willen aannemen voor een vast contract, wat ik begrijp, lijkt het mij geen probleem om aan te geven dat je het papiertje nog niet hebt. In het ergste geval zullen ze zeggen "Ja oke, dan wachten we een maandje met dat contract dat we zeker zijn dat je dat diploma hebt," maar als ze al tevreden genoeg zijn om je een vast contract aan te bieden, zullen ze je niet wegsturen als blijkt dat je je diploma nog net niet hebt.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Al mijn werkgevers tot nu toe wilden uiteindelijk een kopie van mijn diploma's in m'n personeelsdossier opgenomen hebben.

[Voor 5% gewijzigd door AGee op 07-11-2018 16:34]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als men jou nu al wilt hebben voor die functie, dan is het (behaalde) opleidingsniveau blijkbaar niet zo heel relevant, als zij nu al denken dat je het aankan. Als ze er naar vragen kun je altijd nog aangeven dat je die nog niet hebt en die binnenkort wel hoopt te behalen. Wellicht vind de werkgever het dan ook niet erg om daarop te wachten. ;)

En ja, een muggenziftertje, ik weet het, maar 'de magazijn'?

[Voor 54% gewijzigd door CH4OS op 07-11-2018 16:35]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Waarom denkt je werkgever dat je HBO papiertje hebt? En is er bewust aangegeven dat dit de reden is voor de promotie? In plaats van aangeven wat er niet op je CV staat kan je beter zeggen wat er wel staat over je opleiding.

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:16

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

Ik zou er gewoon eerlijk in zijn en melden dat je je diploma in 2019 kan overhandigen. Het is een risico, maar ik zou die nemen. Het lijkt me stug dat een werkgever daar moeilijk over gaat doen.

Echter wanneer je je mond houdt en wordt betrapt is het een heel ander verhaal en gelijk exit.
AGee schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:32:
Al mijn werkgevers tot nu toe wilden een kopie van mijn diploma's in m'n personeelsdossier opgenomen hebben.
Bij mij heeft 0 van 5 werkgevers, blijkbaar heb ik mooie blauwe ogen :p (en gelukkig maar, want volgens mij is hij ooit een keer met het oud papier meegegaan :X)

Maar misschien is het branche afhankelijk.

[Voor 12% gewijzigd door Standeman op 07-11-2018 16:43]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• deepbass909
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 13:25

deepbass909

Moderator General Chat

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Bij mij hebben al mijn werkgevers er ook om gevraagd, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat ik in mijn werk altijd titels voer (mij boeit het niet, maar ik heb ze dus ze moeten onder de email en op het visitekaartje).
Voor zover ik weet is het ook gebruikelijk dat als je aangeeft universitair opgeleid te zijn, je een copy van het diploma moet kunnen overhandigen.

@Medium550 Zolang je op je CV niet hebt staan dat de opleiding afgerond is en je dat ook nooit gezegd hebt, sta je in principe sterk genoeg. Tenzij de nieuwe functie vereist dat je minimaal een HBO-opleiding afgerond moet hebben, dan zou je formeel nog niet in aanmerking komen voor die baan.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19:20
AGee schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:32:
Al mijn werkgevers tot nu toe wilden uiteindelijk een kopie van mijn diploma's in m'n personeelsdossier opgenomen hebben.
Andere zeide: al mijn werkgevers tot nu hebben er zelfs nog nooit naar gevraagd.
Dat terzijde: ik neem aan dat je nog even wil blijven bij deze toko, dus wees gewoon eerlijk. Dan komt het vast goed (y)

[Voor 16% gewijzigd door sig69 op 08-11-2018 01:53]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True