Toon posts:

Arcade scherm groene strepen - kapot, maar wat?

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09-2022
Ik heb een paar jaar terug een oud arcade scherm gekocht via Marktplaats. Heb hem toen werkend gezien en meegenomen. Pas maanden later tijd gehad om hem in mijn (zelfbouw) arcadekast te zetten, maar toen sloeg hij groen uit. Toen weer in de kast gezet en recent weer moed gevonden om er naar te kijken. Het is een Sanwa 29E31S scherm, die op 110 volt draait (ik heb er een omvormer aan zitten) met een VGA input.

Als ik hem aanzet krijg ik echter dit beeld;

https://tweakers.net/ext/f/gEiu8Woj7w8tKtdRcALsi9wu/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/TeJ6Uzn0UIL0VdOQB1Bwa8my/thumb.jpg

Ik heb al een cap kit besteld om alle 60 condensatoren te vervangen maar dat is nogal een klusje dus ik vraag me af of dat zin gaat hebben met dit specifieke probleem. Iemand die me op weg kan helpen? Als ik dit Youtube filmpje zie met condensator issues ziet dat er anders uit.

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

Kraz

Saving the world

Kijk eens op het Youtube kanaal van Johns arcade. Hij fixed een hoop arcade machines.

In een van de filmpjes meen ik me te herinneren dat hij ook zoiets had en later bleken het calibratielijnen te zijn. Het was een jumper oid wat hiervoor zorgde.

Volgens mij was t bij de restauratie van een Mortal Kombat arcade.

Hoop dat ik je er iets mee help. :)

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hoogspanning staat te hoog. Je kunt dit terug regelen met de stelschroef G2 op de cascade.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09-2022
Kraz schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:03:
Kijk eens op het Youtube kanaal van Johns arcade. Hij fixed een hoop arcade machines.

In een van de filmpjes meen ik me te herinneren dat hij ook zoiets had en later bleken het calibratielijnen te zijn. Het was een jumper oid wat hiervoor zorgde.

Volgens mij was t bij de restauratie van een Mortal Kombat arcade.

Hoop dat ik je er iets mee help. :)
Ik denk dat je dit stukje bedoelt? YouTube: Mortal Kombat II Restore Part #19 - Bally Midway Arcade - Wiring, PO...

Edit, nee dit stukje; YouTube: Mortal Kombat II Restore Part #19 - Bally Midway Arcade - Wiring, PO... Thanks, ik ga het thuis testen.
Happy2000 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 08:57:
Hoogspanning staat te hoog. Je kunt dit terug regelen met de stelschroef G2 op de cascade.
Iemand die ik had gemaild zei;
Id check the voltage to the gun drives on the neck board, it should be 180v
Is dat ook wat jij bedoelt?

[Voor 63% gewijzigd door Peedy op 07-11-2018 11:08]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee