Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Japio_342
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 20-06 19:19
Hallo,
heb eindelijk mijn pfsense draaien op een Qotom i5 machine.
Nu blijkt de systeemtijd veel sneller te gaan dan normaal, waardoor ik bijvoorbeeld geen packages kan installeren.
Heb al verschillende NTP hosts en settings geprobeerd, maar heeft geen invloed.

Zijn er mensen die dit fenomeen kennen en een oplossing weten?

Bij voorbaat dank.

Groeten,
Jaap Snoek

• Japio_342
Ok,

heb het volgende gevonden en aangepast (toegevoegd) van de pFsense website:
To change the timecounter, browse to System > Advanced, on the System Tunables tab and add an entry to set kern.timecounter.hardware to i8254
Tijd loopt nu gelijk.

Zijn er anderen die dit kennen, of andere oplossingen?

Gr. Jaap

• Japio_342
Met deze aanpassing loopt de tijd stabiel, maar loopt wel iets van ~ 10 minuten achter per uur.
Hoe kan ik dat aanpassen?
Thx. Jaap

• EverLast2002
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-06 17:18
In pfSense zit een package "Cron". Wellicht kun je met deze tool bijv om de 30 minuten een tijdsync laten doen? Niet de meest elegante oplossing...

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dit lijkt een beetje op iets wat ik ±15 jaar geleden wel eens zag toen de eerste Citrix omgevingen op VMware begonnen te "landen".....

Oplossing zal waarschijnlijk ook door PFSense aangedragen moeten gaan worden waarbij ze niet meer naar de clockcycles van de "host" gaan kijken.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Bierkameel
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Heb je er een hypervisor tussen draaien?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True