Toon posts:

Laptop veilig maken in 15 sec volgens de overheid

Pagina: 1
Acties:

• Derice
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Topicstarter
Kan iemand wellicht de overheid uitleggen dat wat ze in dit filmpje verkondigen complete onzin is...

https://www.maakhetzeniet.../windows-laptop-boefproof

Ik ben er helemaal voor om burgers op de hoogte te brengen van hoe je je systeem veiliger maakt. Maar ga dan 2FA uitleggen, Bitlocker encryptie, etc.
Alles behalve het stompzinnige advies om 'Find my device' aan te zetten.

Enige is... Je kunt dan mogelijk zien (mits er een internetverbinding is) waar ze lekker in jouw data zitten te neuzen.
Ja het is heel naar als je device weg is, maar zorg voor encryptie, 2FA en backups. Dat device kan/mag anno 2018 niet meer boeien...

Ik vind dat ze een verkeerd beeld scheppen op deze manier.

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:24

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Derice schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:57:
Kan iemand wellicht de overheid uitleggen dat wat ze in dit filmpje verkondigen complete onzin is...
....
Ik vind dat ze een verkeerd beeld scheppen op deze manier.
Dan neem je toch even contact met ze op? Waarom vraag je dat aan ons om te doen?

Om er toch nog maar even een constructief topic van te maken:

Wat had je zelf anders gedaan? Denk je dat je meer awareness kweekt als je in een film van een uur gaat uitleggen wat de voordelen van encryption zijn, en hoe je dit op elk platform het beste in kunt stellen? Ik gok dat 99% na 20 seconden dan al afhaakt.

Je zult met dit soort zaken óók rekening moeten houden met de concentratieboog en intelligentie van Truus op drie hoog achter. Kleine stapjes per keer is dan niet een slechte keuze.

Dat er betere keuzes te maken zijn dan "find my device" is een tweede. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Het gaat er dus ook om dat je dan die laptop, mocht deze ergens connectie maken, gelockt en gewist kan worden. Het is niet alleen een zoekfunctie..

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:15
eric.1 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 15:26:
Het gaat er dus ook om dat je dan die laptop, mocht deze ergens connectie maken, gelockt en gewist kan worden. Het is niet alleen een zoekfunctie..
Ooit een gestolen iphone gehad? :P die maakt 9 van de 10 keer geen verbinding meer als hij gejat is. Die gaat uit, simkaart er uit en het hele "zoek je apparaat" is opeens een zinloze oefening. Hetzelfde geld voor een evt laptop/tablet etc.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee