Samsung Qled of Philips Oled?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1135223

Topicstarter
Hoi allen,

Als leek ben ik op zoek naar eerlijk advies.

Ik heb op dit moment twee verschillende televisies op het oog:

De Samsung QE55Q8FNALXXN 2018 en de Philips 55OLED803. In wezen is het Qled vs Oled. 

De prijs ligt niet ver van elkaar (de Philips is 150,00 euro duurder).

Ben geen gamer, wel een film en serie fanaat. Voor welk toestel zouden jullie gaan en waarom?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:13
OLED is wat mij betreft de superieure techniek op dit moment voor film en series.

Wellicht is een LG ook een optie? Tipje; in een ander topic wordt er besproken hoe je de OLEDs voor een betere prijs dan in de pricewatch kunt krijgen: [Zero Tolerance]\[Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de tip! Is een LG een beter alternatief volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Via ING kan ik de LG 55'' OLED TV (OLED55C8PLA) voor 1700 euro kopen minus 300 cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:08
Anoniem: 1135223 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:23:
Via ING kan ik de LG 55'' OLED TV (OLED55C8PLA) voor 1700 euro kopen minus 300 cashback.
Is aan de dure kant. Lees de laatste pagina's van het topic waar @Fuwor je naar verwees eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

En zoek naar reviews, genoeg informatie te vinden met wat eigen inzet

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 1135223 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:07:
Bedankt voor de tip! Is een LG een beter alternatief volgens jou?
Niet per se maar OLED wel boven een [Q]led LCD voor films en series ... (edit: voor films en series ook de LG boven de Philips en een LG heeft ook Dolby Vision (Netflix) als voordeeltje over een Philips).

Edit 2: de meeste merken hebben inmiddels ook hun eigen benadering op 'dynamische metadata' wat Dolby Vision doet maar dan voor standaard HDR materiaal. Philips 'HDR Perfect' is dat echter niet (dynamisch) en verhoogt enkel de algemene helderheid ipv dit per scene/frame te analyseren en aan te passen (dit omdat de piekhelderheid niet overeenkomt met waar het materiaal op gemastered is dus moet je compromissen maken in hoe dit het meest getrouw over te laten komen binnen een beperkte helderheid).
HDR op de Philips geeft wel het meeste impact maar is daarmee niet per se het meest weergave getrouwe.

[ Voor 63% gewijzigd door apis29 op 06-11-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik had inderdaad in het andere topic gekeken maar zag allemaal andere prijzen op de websites staan. Kennelijk geven ze alleen de getoonde prijzen in het topic bij navraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Anoniem: 1135223 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:39:
Bedankt voor de reacties. Ik had inderdaad in het andere topic gekeken maar zag allemaal andere prijzen op de websites staan. Kennelijk geven ze alleen de getoonde prijzen in het topic bij navraag?
Correct

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anoniem: 1135223 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:39:
Lees de topicwaarschuwing daar even en doorzie de strekking van dat topic; het is juist de essentie dat er betere prijzen mogelijk zijn door te informeren. Iets meer eigen inzet is toch wel gewenst in dit magere topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals gezegd: ik ben echt een leek op dit gebied, er gaat een wereld voor me open. Ik heb inderdaad een goede prijs gekregen van Apollo in Almere.

Ik ben nu aan het inlezen op het inbranden probleem van de Oled televisies. Komt toch wel vaak voor zie ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 1135223 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:19:
Zoals gezegd: ik ben echt een leek op dit gebied, er gaat een wereld voor me open. Ik heb inderdaad een goede prijs gekregen van Apollo in Almere.

Ik ben nu aan het inlezen op het inbranden probleem van de Oled televisies. Komt toch wel vaak voor zie ik!
Je stelt exact dezelfde vragen en hebt exact dezelfde twijfels als alle oled twijfelaars. Op internet ga je meerdere meningen lezen. Niemand gaat je een definitief antwoord geven.

Dit topic is eigenlijkexact hetzelfde als dit topic:
LG oled C8 of de Samsung q9fn

Simpelweg:
OLED neem je als je verreweg de beste beeldkwaliteit wilt hebben in ongeveer elk aspect
LCD neem je als je HDR wilt kunnen ervaren in een felverlichte ruimte of als je slecht slaapt van de verhalen over inbranden

Zelf kiezen welke catagorie je wilt hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 07-11-2018 17:42 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1