Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn zoon wilt de PC vooral gaan gebruiken voor Fortnite en hij wilt ook zijn gameplay gaan streamen. Hij wilt alleen dan wel dat zijn spel blijft draaien op 144HZ.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat hij sowieso rond de 1500 Euro uit gaat komen. Mag iets meer, maar iets minder. Het gaat er vooral om dat wanneer hij straks weer vol op een andere game gaat hij niet weer een andere computer hoeft te kopen. Hij had namelijk eerst een PC voor Minecraft, toen kwam Overwatch/Fortnite (nieuwe PC) nodig en nu wilt hij streamen en waarschijnlijk weer een nieuwe PC nodig. Deze moet iets langer mee gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat mij vooral af te vragen wat het verschil tussen Intel en Ryzen is zeg maar. Veel huidige streamers gebruiken Intel maar heb verder ook nog wat geïnformeerd en krijg eigenlijk vooral Ryzen als advies omdat het goedkoper is in verhouding en het ongeveer dezelfde prestaties heeft en makkelijker te upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb verder geen bepaalde merk voorkeuren en wat ik zelf als setup dacht is het volgende:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral dat de game blijft draaien op 144HZ als hij aan het streamen is.
Ga je overklokken?
Ikzelf niet, daar heb ik geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd of het upgraden naar een nieuwe systeem nodig is voor wat hij wilt en als hij een nieuw systeem gaat aanschaffen of dat systeem voldoende is voor zijn wens om op 144HZ te kunnen spelen en te streamen op Twitch.
Nu zag ik natuurlijk zelf ook net deze voorbij komen:
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2018
Deze komt best redelijk overeen met de lijst die ik heb. Alleen vroeg ik mij de volgende dingen af.
Mijn zoon wilt de PC vooral gaan gebruiken voor Fortnite en hij wilt ook zijn gameplay gaan streamen. Hij wilt alleen dan wel dat zijn spel blijft draaien op 144HZ.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk dat hij sowieso rond de 1500 Euro uit gaat komen. Mag iets meer, maar iets minder. Het gaat er vooral om dat wanneer hij straks weer vol op een andere game gaat hij niet weer een andere computer hoeft te kopen. Hij had namelijk eerst een PC voor Minecraft, toen kwam Overwatch/Fortnite (nieuwe PC) nodig en nu wilt hij streamen en waarschijnlijk weer een nieuwe PC nodig. Deze moet iets langer mee gaan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat mij vooral af te vragen wat het verschil tussen Intel en Ryzen is zeg maar. Veel huidige streamers gebruiken Intel maar heb verder ook nog wat geïnformeerd en krijg eigenlijk vooral Ryzen als advies omdat het goedkoper is in verhouding en het ongeveer dezelfde prestaties heeft en makkelijker te upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb verder geen bepaalde merk voorkeuren en wat ik zelf als setup dacht is het volgende:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 326,- | € 326,- |
1 | Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming | € 141,05 | € 141,05 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G | € 649,- | € 649,- |
1 | Fractal Design Define C TG | € 84,49 | € 84,49 |
1 | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 74,- | € 74,- |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 135,50 | € 135,50 |
1 | Corsair RM750x (2018) | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 126,86 | € 126,86 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.646,80 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral dat de game blijft draaien op 144HZ als hij aan het streamen is.
Ga je overklokken?
Ikzelf niet, daar heb ik geen verstand van.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd of het upgraden naar een nieuwe systeem nodig is voor wat hij wilt en als hij een nieuw systeem gaat aanschaffen of dat systeem voldoende is voor zijn wens om op 144HZ te kunnen spelen en te streamen op Twitch.
Nu zag ik natuurlijk zelf ook net deze voorbij komen:
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2018
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 326,- | € 326,- |
1 | MSI X470 Gaming Plus | € 133,- | € 133,- |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 Ti Gaming OC 11G | € 649,- | € 649,- |
1 | Fractal Design Define C TG | € 84,49 | € 84,49 |
1 | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 74,- | € 74,- |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 129,49 | € 129,49 |
1 | Corsair RM550x (2018) | € 89,50 | € 89,50 |
1 | Crucial MX500 m.2 500GB | € 82,- | € 82,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.567,48 |
Deze komt best redelijk overeen met de lijst die ik heb. Alleen vroeg ik mij de volgende dingen af.
- Zit er veel verschil tussen de merken Gigabyte en MSI qua Moederbord? Ik zag dat qua moederbord in andere topics ook dit moederbord vaak wordt aangeraden MSI B450 Tomahawk. Ben benieuwd wat de pro/cons zijn ten opzichte van de X470 zeg maar.
- In de best buy staat de 1080 en ikzelf had de 2070 videokaart. Prijsverschil is niet zo groot. Ik als leek zou zeggen dat de nieuwere versie als het goed is beter is. Maar is dat ook zo?
Inmiddels heb ik de reacties bij de BBG gelezen en de 1080 schijnt sneller te zijn. - In de best buy staat zit een 550 Voeding is dat voldoende? Ik neem aan van wel anders staat het er niet maar is dat ook zo voor dat systeem wat ik eventueel ga kiezen?
- De Voeding en het geheugen maakt dat nog enig verschil tussen de BBG en mijn setup. Die van de BBG is namelijk wel een stukje goedkoper
[Voor 133% gewijzigd door IschaGast op 07-11-2018 18:18. Reden: Nieuwe setup aangepast]