Probleem #1: in de winter wordt het in sommige kamers boven erg koud. Wanneer de zon in de woonkamer schijnt loopt de temperatuur daar al gauw op en gaat de CV-ketel uit. Als we de thermostaat meenemen naar boven of hoger zetten, dan wordt het in de woonkamer weer bloedheet. Al met al is het nooit overal fijn qua temperatuur.
Probleem #2: de gasrekening stijgt de pan uit en tegelijkertijd is het in sommige kamers vaak te warm.
Daar moet dus verbetering in te brengen zijn!
Ons huis (210m2)
- vloerverwarming in hal, woonkamer en keuken
- in woonkamer zijn er ook nog een viertal radiatoren
- in keuken is ook een extra radiator
dan beneden nog:
- bijkeuken 1 radiator
- drie kinderkamers met elk 1 radiator
- badkamer met radiator
boven:
- slaapkamer met radiator
- badkamer met radiator
- werkkamer met radiator
- werkkamer met twee radiatoren
in totaal dus vijftien radiatoren en vloerverwarming. Alle radiatoren zijn voorzien van thermostaatkranen. Het huis is 50 jaar oud maar 15 jaar geleden flink gerenoveerd. De CV is echter maar 1 circuit. De vloerverwarming ook. De hele boel wordt verwarmd door een Vaillant Ecotec+ (vhr nl 34/5-5l r4). Die doet het op zich prima.
De unit van de vloerverwarming ziet er zo uit:
https://i.imgur.com/hOBermC.jpg
Mijn idee was om een Honeywell Evohome te kopen met 15 HR92 knoppen.
Ik kom er echter niet uit wat ik nou met die vloerverwarming aanmoet. Volgens mij heb ik namelijk niet zo'n regelaar nodig. En als ik die wel nodig heb, dan heb ik geen idee hoe ik die aansluit.
Of heeft iemand wellicht een nog beter plan? Of tips en/of adviezen?
Probleem #2: de gasrekening stijgt de pan uit en tegelijkertijd is het in sommige kamers vaak te warm.
Daar moet dus verbetering in te brengen zijn!
Ons huis (210m2)
- vloerverwarming in hal, woonkamer en keuken
- in woonkamer zijn er ook nog een viertal radiatoren
- in keuken is ook een extra radiator
dan beneden nog:
- bijkeuken 1 radiator
- drie kinderkamers met elk 1 radiator
- badkamer met radiator
boven:
- slaapkamer met radiator
- badkamer met radiator
- werkkamer met radiator
- werkkamer met twee radiatoren
in totaal dus vijftien radiatoren en vloerverwarming. Alle radiatoren zijn voorzien van thermostaatkranen. Het huis is 50 jaar oud maar 15 jaar geleden flink gerenoveerd. De CV is echter maar 1 circuit. De vloerverwarming ook. De hele boel wordt verwarmd door een Vaillant Ecotec+ (vhr nl 34/5-5l r4). Die doet het op zich prima.
De unit van de vloerverwarming ziet er zo uit:
https://i.imgur.com/hOBermC.jpg
Mijn idee was om een Honeywell Evohome te kopen met 15 HR92 knoppen.
Ik kom er echter niet uit wat ik nou met die vloerverwarming aanmoet. Volgens mij heb ik namelijk niet zo'n regelaar nodig. En als ik die wel nodig heb, dan heb ik geen idee hoe ik die aansluit.
Of heeft iemand wellicht een nog beter plan? Of tips en/of adviezen?
[Voor 20% gewijzigd door rgjo op 06-11-2018 17:11]