Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

aan wie verkopen export handelaren de auto's door

Pagina: 1
Acties:

• timoesh
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15-04-2019
Beste,

Ik heb me kapot gegoogled, maar ik krijg geen antwoord op mn vraag. Vandaag heb ik mijn seat leon op marktplaats verkocht. Ik had echt binnen 2 minuten 2 reacties en twee telefoontjes gehad. Allemaal voor de export naar het oostblok. Het waren grotendeels gewoon nederlandse handelaren.

Weet iemand aan wie zij hem doorverkopen en waarom kan ik die gasten niet vinden?

Dank voor het antwoord.

Mvg,
Tim

• Hetisookwat
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22-06 20:00
Ze zullen daar ongetwijfeld contacten hebben met wie ze staande deals hebben.

Waarschijnlijk is het als particulier tergend tijdrovend en vermoeiend om met hen wat te regelen.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:50
Export handelaren uit het oostblok kijken niet op Marktplaats, want BPM terugkrijgen is bij particulieren niet mogelijk, plus papierwerk... Dat kost allemaal veel te veel tijd om Particulieren te overtuigen.

Schadeautos.nl (ja, ook voor non-schadeautos) en Mobile.de zijn de meestgebruikte exportportalen.

Maar rekening houden met: BPM regels en teruggaaf, belastingpapieren invullen, borg laten afdragen, exportpapieren in orde maken, douanepapieren indien nodig, vrachtwagenchauffeur die hem op komt halen spreekt 1 taal: en die spreek jij niet.

Oh, en nooit vergeten, geen aanbetaling betekend niet verkocht. Anders sta jij 10x op een oostblokker te wachten die helemaal niet komt opdagen

[Voor 12% gewijzigd door Intelligo op 06-11-2018 17:19]

Woont in Helsinki

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:04
Doorverkoop van auto's naar het buitenland gaat m.i. in bulkpartijen. Een enkele auto verkopen naar het oostblok moet je als particulier niet aan willen beginnen, tenzij je daar een kennis of familie hebt wonen. En dan nog is het een hoop gedoe.

Soms ben ik bijna gelukkig

• timoesh
Ik heb mijn auto dus verkocht aan een handelaar, die hem zou gebruiken voor zijn vrouw. Mooi verhaal, maar ik krijg nu een appje van een Roemeen die al eerder 200 euro meer had geboden op mijn auto (maar dat vertrouwde ik niet helemaal), dat hij al op facebook staat in 1 of andere besloten groep voor 1100(!) euro meer. Ik snap het niet meer. Waarom zou hij hem daar wel kwijt kunnen voor 1100 euro meer?

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:36
Waarom zou die Roemeen dat naar je toe appen? Wat is daar zijn voordeel van? Klinkt meer als een trap na dan wat anders.
Ik zou het lekker laten gaan. Auto is toch al verkocht.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:02

-tom-562

Oliesjeik

Japanners gaan vaak naar Afrika , al hoewel dat de laatste jaren wel minder lijkt te worden.
Europese auto's gaan vaak naar het Oostblok.
Ik heb 3 auto's verkocht welke voor export weg zijn gegaan. Mazda 626 ging naar Libië, Toyota Corolla ging ergens naar Afrika, Volvo 940 sedan ging naar Litouwen

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
timoesh schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:05:
Ik heb mijn auto dus verkocht aan een handelaar, die hem zou gebruiken voor zijn vrouw. Mooi verhaal, maar ik krijg nu een appje van een Roemeen die al eerder 200 euro meer had geboden op mijn auto (maar dat vertrouwde ik niet helemaal), dat hij al op facebook staat in 1 of andere besloten groep voor 1100(!) euro meer. Ik snap het niet meer. Waarom zou hij hem daar wel kwijt kunnen voor 1100 euro meer?
kilometerstand 2 ton teruggedraaid? ;)

• FiXeR.nl
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Je hebt geen;
  • netwerk
  • prijsafspraken met vervoerders
  • spreek de taal niet
  • kennis van de markt
  • mogelijkheid tot bpm terugvraag
dus het is logisch dat jij je auto niet kan doorverkopen in het oostblok.

Ik heb onlangs staan praten met iemand in deze sector, omdat er in het oostblok maar weinig nieuwe auto's worden verkocht en deze vaak slecht worden onderhouden zijn auto's uit het westen daar zeer aantrekkelijk. Zeker omdat ze hier nog vaak extra opties hebben, en daar auto's vaak kaal worden geleverd. Als een auto aantoonbaar Nederlands is zijn ze daar vaak veel knaken waard, want ze zijn betrouwbaar, schadevrij, en hebben hun onderhoud gehad. Er bestaat daar namelijk geen tweedehandsauto markt zoals hier.

Bijna alles van ikwilvanmijnautoaf, etc gaat naar het oosten. :)

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21-06 09:52
Auto's uit Nederland/Duitsland zijn populair. In de regel goed en netjes onderhouden. Ik kom vaak in Bulgarije en daar is de algemene instelling: Auto's die je direct uit de import koopt zijn goed, auto's die je lokaal koopt zijn nooit goed onderhouden en ruk. Ik heb zelfs nog voor mijn vorige motor €1000 gekregen wat ik nooit had verwacht, en een dag later was hij al uitgeschreven bij de RDW. Ging ook naar het buitenland.

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Met het geld dat ze aan je seat betalen. Kost ze niks en gaat dan vaak gewoon de operatietafel op.

Gewoon alle onderdelen beginnen lost te verkopen;
Motorisch is het qua audi/vw/skoda/seat toch grotendeels gelijk. Als je weet da je voor gebruikte turbo in goede staat (zullen ze wel opkuisen), al snel een dikke 600€ waard. Airbags, sturen en whatever zijn ook kluiten waard.

Je auto brengt na zekere leeftijd meer op in stukken verkopen dan in zijn geheel. JE zou het zelf doen maaar dan blijf je met halve auto zitten of meer, en geraak daar maar eens vanaf

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Dat gaat volgens mij allemaal via grote partijen, denk niet dat ze individuele particulieren zullen gaan benaderen vooo zulke zaken, veel te inefficient en ingewikkeld allemaal. Individuele mensen uit het buitenland kunnen je uiteraard wel op persoonlijke titel benaderen, maar dan heb je het over kleinschalig gebeuren allemaal, niet de grote aantallen.

Ik weet bijvoorbeeld dat de meeste ingeleverde lease-auto's vaak óf naar Oost-Europa gaan (Polen en Rusland zijn populair), óf ze worden verscheept naar Afrika (Tanger en Algiers schijnen belangrijke doorvoerhavens te zijn)..

Vanuit Antwerpen gaan regelmatig scheepsladingen vol naar één van die 2 bestemmingen. Ook 3 van mijn voormalige lease-auto's (allemaal Seat) zijn op die manier naar Afrika (2x) en Polen (1x) verkocht :)

Virussen? Scan ze hier!

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 07-06 00:38
dat hij al op facebook staat in 1 of andere besloten groep voor 1100(!) euro meer. Ik snap het niet meer. Waarom zou hij hem daar wel kwijt kunnen voor 1100 euro meer?
Dat is toch niet vreemd?
Als ik nu mijn auto ga inruilen bij de garage (die van mij gaat niet naar het Oostblok), staat deze vanmiddag nog op de site voor minimaal 3k meer dan wat ik er voor krijg.

• Intelligo
Hij kan hem niet kwijt voor 1100 meer, dat is een VRAAGprijs waar die oostblokker nog even 500-600 onder biedt, dan komt kijken, nog effe door zeikt en uiteindelijk verdient ie er een paar honderd aan.

Dat heet handel, daar moet die man van leven :)

Zal jou een zorg zijn of ie voor zn vrouw, nicht of verre pool is.

Woont in Helsinki

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Wij al regelmatig wagens verkocht op automarkt in Lot en Puurs. Gewoon handje contantje(geld kan je terplekke laten controleren), auto's gaan rechtstreeks de aanhanger op en vertrekken naar het oostblok.

1 maal verkocht aan particulier, (mercedes c200), die ging er in roemenie mee rondrijden.

Als je Duitse wagen hebt zoals VW/BMW/MB/AUDI, gaan ze gewoon soms tegen elkander opbieden.
Btw er gaan er ook al staan bieden buiten de markt, maar daar zeker niet op ingaan, bieden laag en onbetrouwbaar.

• aap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 18-06 17:18
wildhagen schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:58:
Vanuit Antwerpen gaan regelmatig scheepsladingen vol naar één van die 2 bestemmingen. Ook 3 van mijn voormalige lease-auto's (allemaal Seat) zijn op die manier naar Afrika (2x) en Polen (1x) verkocht :)
Hoe zie je of en zo ja waar je oude auto naar geexporteerd is?

• Intelligo
aap schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:43:
[...]

Waarheen kan je niet zien, of hij geexporteerd is kan je zien op rdw.nl (kenteken intikken, status bekijken)

Na een tijdje worden ze echter uit RDW gewist. Dan kan je ze nog steeds wel op VWE.nl zien

Woont in Helsinki

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

timoesh schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:31:
Beste,

Ik heb me kapot gegoogled, maar ik krijg geen antwoord op mn vraag. Vandaag heb ik mijn seat leon op marktplaats verkocht. Ik had echt binnen 2 minuten 2 reacties en twee telefoontjes gehad. Allemaal voor de export naar het oostblok. Het waren grotendeels gewoon nederlandse handelaren.

Weet iemand aan wie zij hem doorverkopen en waarom kan ik die gasten niet vinden?

Dank voor het antwoord.

Mvg,
Tim
Verkocht = verkocht, weg= weg. als je geld en vrijwaring hebt is het toch goed. voor mijn part gaat ie er mee crossen op een circuit.

[Voor 79% gewijzigd door Hackus op 07-11-2018 12:53]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

aap schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:43:
[...]

Zoals al aangegeven kan je het eerste gewoon op de RDW-site zien. Het tweede is idd niet publiek zichtbaar. Ik heb gewoon de leasemaatschappij gemailed uit nieuwsgierigheid in het kader van 'nee heb je, ja kun je krijgen'. Ik kreeg netjes antwoord terug.

Mijn werkgever heeft de grootste vloot lease-auto's van Nederland (meer dan 6300 auto's, zie dit artikel), ik begreep van de leasemaatschappij destijds dat die gewoon in batches tegelijk werden verkocht. Weet verder uiteraard niet aan wie of met welke tussenpersonen etc, die info ga je ook niet zomaar krijgen natuurlijk. Weet dus alleen de globale bestemming.

[Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 07-11-2018 16:20]

Virussen? Scan ze hier!

• timoesh
Ik ben gewoon benieuwd hoe zoiets werkt en waar de handel in zit. Weg = weg en de handelaar heeft gewoon gehandeld en ik ben daarmee akkoord gegaan. Ik tevreden en hij tevreden.

Als ik het zo allemaal beluister dan is mijn conclusie de volgende:
1. De oostblokkers willen west europese auto's omdat men denkt dat die redelijk goed onderhouden zijn.
2. Verder denk ik dat een handelaar voor oostblokkers makkelijker is om mee te handelen dan een particulier. Die moet eerst overtuigd worden, dat kost tijd en vaak verspilde moeite en heeft hem in de tussentijd vaak al verkocht.

Ik vraag me wel af of ik dan alles heb. Kunnen die Roemenen wel rechtstreeks bij een particulier kopen, of moet daar een bedrijf tussen zitten?

• Divak
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 21-06 09:52
Daar hoeft geen bedrijf tussen te zitten. Bij aankoop kan de auto direct uitschreven worden bij de RDW voor export (of bij een erkende garage die dat mag) en kunnen zij de auto meenemen. Hetzij rijdend met tijdelijke platen of achterop de aanhanger.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True