Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Troubled
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 16:04
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone aangezien de batterij van mijn Galaxy S6 zo goed als op is.
De telefoon moet ten minste de volgende eisen hebben:
- Grote batterij
- Fingerprint scanner
- Android
- NFC
- OLED Scherm

Ik ga de telefoon voornamelijk gebruiken voor WhatsApp, Browsen, Reddit maar ook voor Android Development.

Zoals de titel aangeeft wil niet eigenlijk niet meer dan 750 euro eraan besteden. Dit betekend niet dat het allemaal op moet dus een goede telefoon van 500 euro kan ook gewoon :)

De telefoon die ik nu op het oog heb is een OnePlus 6T. De reden dat deze telefoon me aanspreekt is vanwege de volgende punten:
- Grote accu
- Fingerprint scanner
- Kleine notch
- Oxygen OS
- OLED Scherm
- NFC
Het mindere hieraan vindt ik dat er geen 3.5mm aansluiting op zit.

Nou heb ik ook naar de Xiaomi Mi 8 en de Galaxy S9 gekeken maar deze hebben beide een kleinere accu en de stock android zit veel meer bloatware op.

Is de OnePlus 6T een goede keus of heeft iemand een goed alternatief die ik vergeten ben?

[Voor 18% gewijzigd door Troubled op 06-11-2018 16:10]

Alle reacties

• BigF25
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14:23
De 6T is een prima keuze als zo goed als stock Android je voorkeur heeft. Als je een betrouwbare camera wilt zou ik er alleen niet voor kiezen, het is te veel hit and miss imo

Verder is de S9+ een goede keuze, heeft een redelijk grote accu, geen notch, fp scanner, oled, wireless charging, ip68 water resistant, goede camera. De skin is helemaal niet meer te vergelijken met oude skins van samsung, staat vrij weinig bloatware op en wat er op staat kun je eventueel uitschakelen.

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17-06 21:30
Voor een developer is de OP6T een solide keuze, OnePlus is enorm populair onder XDA developers en heel open met zijn software wat veel mogelijkheden biedt. Ook qua custom rom zit het goed, dus zou je er lang mee kunnen doen, zelfs als de fabrikant de ondersteuning stopt.

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:44
swhnld schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:38:
Voor een developer is de OP6T een solide keuze, OnePlus is enorm populair onder XDA developers en heel open met zijn software wat veel mogelijkheden biedt. Ook qua custom rom zit het goed, dus zou je er lang mee kunnen doen, zelfs als de fabrikant de ondersteuning stopt.
Niet alleen voor developers hoor, ook voor 'gewone' gebruikers is het een superfijn toestel :)

Oxygen OS is wat mij betreft beter dan stock android in ieder geval.

Share and Enjoy!

• Troubled
Ik zit nu wel te twijfelen tussen S9+ en de 6T...
Die betere camera en IP68 is toch wel nice.

[Voor 3% gewijzigd door Troubled op 06-11-2018 16:41]

• swhnld
Kijk even op XDA hoe de S9+ (en kijk ook even naar de Note 9, die heeft nog een betere accu en het pennetje) ondersteund wordt en wat niet, ik heb zelf een Samsung Note 8 waar ik heel blij mee ben, maar Samsung maakt zijn drivers niet open dus bijvoorbeeld custom rom is lastiger, plus ze hebben allerlei smaken per regio anders wat ook lastiger is voor ontwikkeling. Als je de impact weet kun je dat meenemen in je keuze.

• WCA
Waar wil je IP68 voor hebben? Ze overleven beiden best een keer een regenbuitje of het vallen in een plas (mits ze niet breken natuurlijk). Ze staan geen van beiden achter de waterdichtheid met garantie, dus IP68 vind ik persoonlijk een beetje een wassen neus.

De camera van de S9+ is wel beter, maar die keus is compleet aan jou natuurlijk :)

Share and Enjoy!

• Troubled
Met Android Development heb ik het trouwens over apps en niet over Kernels/Roms. ;)

• Troubled
Voor onder de douche/bad :$ of in het zwembad of iets dergelijke.

• Troubled
swhnld schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:47:
en kijk ook even naar de Note 9, die heeft nog een betere accu en het pennetje
Inderdaad een mooie telefoon. Alleen 850 euro vind ik toch wel erg prijzig.

• WCA
Troubled schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:50:
[...]

Voor onder de douche/bad :$ of in het zwembad of iets dergelijke.
Eigenlijk moet je nooit uitgaan van de waterdichtheid van telefoons. Zie het als een beetje extra zekerheid.

De seals in een toestel zijn getest op stilstaand, zoet, schoon water, zonder chloor. Niet op damp, waterstralen of zwembadwater dus. Daarnaast is die rating geldig bij een nieuwe telefoon, en gaan de seals vaak na een tijdje wel lekken.

Share and Enjoy!

• Troubled
Mmm een OP6 zou misschien ook nog niet zo verkeerd zijn. Goedkoper, wel 3.5mm, zelfde cpu, snellere fingerprint sensor...

• Troubled
Heb uiteindelijk toch de 6T besteld :)

• WCA
Veel plezier ermee :)

Share and Enjoy!

• Troubled
Thanks! Ben benieuwd hoe snel de levertijd is.

• swhnld
Troubled schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:04:
[...]

Thanks! Ben benieuwd hoe snel de levertijd is.
Toen ik de 3 bestelde was die er met een week.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True