IP adres vinden van WiFi-camera probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-07 11:38
Dag allen,

ik heb zonet een IP-camera binnen gekregen en wil hier dan ook wat mee gaan spelen.
Deze kan worden uitgelezen via RTSP, maar daarvoor heb ik het IP-adres nodig dat wordt toegewezen aan de camera. Echter weet ik niet hoe dit best gezocht kan worden.

Ik gebruik Windows en begin met mijn cmd. Dan ga ik de ipconfig gaan opvragen om te controleren of ik wel aangesloten ben tot mijn netwerk.

Daarna ga ik een 'arp -a' gaan uitvoeren om alle toegewezen IP-adressen te zien in het netwerk (m.a.w. alle devices).
Nu, hier komt het probleem. Ik krijg altijd even veel apparaten te zien. Ik heb al geprobeerd mijn gsm van de Wi-Fi te halen, de tablet, de camera af te leggen,... er blijven altijd evenveel dynamische als statische adressen verschijnen bij 'arp -a'.

Ziet iemand welke fout ik maak?

Bedankt

Beste antwoord (via rens-br op 07-11-2018 21:42)

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-07 08:34
Arp toont enkel ip adressen waar je al contact mee gehad hebt.
als je niet in de dhcp tabel kan kijken gewoon even een netscan doen.
Bvb met deze tool:
http://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
kun je niet gewoon even inloggen in je router en daar zien welke ip-adressen worden uitgedeeld. Als je dan ook nog even eerst de camera ontkoppeld en dan weer aankoppeld kun je vast in de logging wel het moment zien dat je de camera weer aankoppelde en welk ip adres op dat moment is uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramassendorp
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:42
Gewoon even je DHCP scope er op nakijken.

Daar staan al je leases in en vaak ook de hostname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Oke, ik heb een gewone Proximus BBOX router, dus even kijken hoe ik daarop inlog om die dingen te bekijken. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Vwb wat je fout doet: arp bewaart alleen de mac-adressen van de ip's waarmee hij contact heeft gehad
En jouw pc heeft nog geen contact gehad met de camera, want je weet het ip-adres niet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramCoding
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:16:
Vwb wat je fout doet: arp bewaart alleen de mac-adressen van de ip's waarmee hij contact heeft gehad
En jouw pc heeft nog geen contact gehad met de camera, want je weet het ip-adres niet
Oke, bedankt hiervoor. Ik zit nu in de pagina van mijn router (BBOX3 van Proximus) maar ik zie dus dat de camera nog niet connected is tot de router. Ik zoek nu eerst uit wat hier fout loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:59
Weet je überhaupt of de camera ingesteld is op DHCP? Als deze een statisch adres heeft ga je 'm in de DHCP-table niet terugvinden.
Maar als het een statisch adres is zou je verwachten dat het ergens in de handleiding staat of zo.

Ik gebruik zelf meestal nmap -sP om een snelle ping scan te doen op een subnet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-07 08:34
Arp toont enkel ip adressen waar je al contact mee gehad hebt.
als je niet in de dhcp tabel kan kijken gewoon even een netscan doen.
Bvb met deze tool:
http://www.advanced-ip-scanner.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Misschien moet je ook even de handleiding van de camera lezen, vaak krijgen ze af fabriek een statisch adres mee.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-07 12:21

painkill

Pain(k)(ill)

Zit meestal wel een sticker op met het mac adres. Via een tool als advanced ip scanner is hij dan makkelijk te vinden. Anders alle door de ip scanner gevonden ip adressen langs gaan, dat zullen er waarschijnlijk niet al te veel zijn.

Een andere mogelijkheid is dat de camera standaard op een vast ip adres staat, deze staat dan in de documentatie.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-07 15:31

ComputerHoed

Electronica <3

Download Fing op je telefoon en doe een scan met het apparaat uit en aan. Dan weet je het gauw genoeg.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:22
Zelf gebruik ik altijd "Angry IP scanner"

heerlijk ding voor de pc

[ Voor 8% gewijzigd door bdevogt op 07-11-2018 15:23 ]

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-07 23:07
ja of mobiel iOS heb je iNet - simpel netwerk scan tool

inet_screenshot

[ Voor 48% gewijzigd door Donaldinho op 07-11-2018 15:30 ]

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Draai een sniffer als wireshark en sluit daarna de camera aan. Vaak is er wel een broadcast waarin het ip-adres zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:09

eagle00789

Est. November 2005

Waarom kijk je niet in de handleiding of het ding toevallig out-of-the-box een fixed ip-adres heeft. dat gebeurt ook wel vaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Bedankt voor de vele reacties. De camera heeft geen out of the box statisch IP, dus zal ik moeten gaan sniffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minitrooper
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-06 14:03
Vergeet die sniffer, log gewoon op je bbox (192.168.1.1) met het wachtwoord dat op je modem hangt, kijk onder DHCP waar je camera hangt en je bent er zo in. Klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:48

Nobby

Nuts!

Hoe is die camera verbonden met je wifi netwerk? Als dat ding het wachtwoord niet weet van je thuisnetwerk, zal het nooit een IP-adres krijgen van je router.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:11
Als TS nou eens type van de camera doorstuurt, dan kunnen we wat gerichter advies geven.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Pagina: 1