Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Playstation 3 kopen maar verkoper heeft geen beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 12:15
Ik wil een Playstation 3 gaan kopen, alleen hij is niet te testen, want de verkoper heeft zijn scherm verkocht. Verkoper zegt dat ik het zelf moet weten maar hij weet dat hij werkt. Nu wil ik eigenlijk geen risico lopen, ook gezien het best wel een eindje rijden is. Heb nog een Samsung Syncmaster staan met HDMI verloop stukje op de DVI input, zou dit gaan werken met een standaard hdmi kabel van de action ? om te testen daar?

pricewatch: Samsung Syncmaster 2253BW Zwart

• Qweridee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:38
Is het dan een super goede deal? Een Playstation 3 is overal wel te vinden voor een leuk bedrag toch?

• saken
yes, wel heel aantrekkelijk

• GateKeaper
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 05-06 16:38

GateKeaper

#1 Procastinator

Je weet wat ze zeggen he. Als 't te goed lijkt om waar te zijn...

Zeker in dit geval. Iemand heeft serieus geen enkel scherm in huis om een playstation op aan te sluiten? Op zijn minst bijzonder te noemen.

Procrastination for mr. President ! | Startup is looking for (wannabe) meteor developers. PM for info.

• saken
Hij zegt wel dat hij een PC beeldscherm heeft met HDMI maar dat werkt niet, is een technisch verhaal

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11-06 15:23
saken schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:33:
Hij zegt wel dat hij een PC beeldscherm heeft met HDMI maar dat werkt niet, is een technisch verhaal
moet normaal werken hoor. Ik zou toch echt even een goed apparaat mee nemen om te testen. (Test ook even de simpele dingen, controller connectie, start hij games op vanaf de HDD, cd enz enz)

[Voor 34% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 06-11-2018 14:34]

• saken
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:34:
[...]

moet normaal werken hoor. Ik zou toch echt even een goed apparaat mee nemen om te testen. (Test ook even de simpele dingen, controller connectie, start hij games op vanaf de HDD, cd enz enz)
Had deze tuturial al gevonden:
YouTube: PS3 TO PC COMPUTER MONITOR TUTORIAL

alleen die syncmaster die ik heb is volgens mij geen HD.

• -GeeX
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-06-2019
Ik zou gewoon lekker verder zoeken naar een andere PS3. Heel apart dat iemand geen enkel scherm thuis heeft waar je even op kan testen ;)

• saken
-GeeX schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:40:
Ik zou gewoon lekker verder zoeken naar een andere PS3. Heel apart dat iemand geen enkel scherm thuis heeft waar je even op kan testen ;)
Is idd misschien beter. Alleen ik ben op zoek naar een specifieke modded PS3 versie. Deze is al gemodificeerd waardoor hij ook classic games kan draaien en als PC te gebruiken is. Voor 35 euro is dat geen slechte deal lijkt me, als hij het doet tenminste haha

• 234FaTaLiTy
@saken ja, maar als hij HDMI heeft moet het gewoon werken met HDMI -> HDMI.
Heb zelf namelijk altijd een PS3 gebruikt i.c.m. een pc monitor.

• saken
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:42:
@saken ja, maar als hij HDMI heeft moet het gewoon werken met HDMI -> HDMI.
Heb zelf namelijk altijd een PS3 gebruikt i.c.m. een pc monitor.
Ik gebruik voor deze syncmaster een DVI naar HDMI verloop, met mijn computer werkt het in ieder geval.

• 234FaTaLiTy
saken schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:44:
[...]

Ik gebruik voor deze syncmaster een DVI naar HDMI verloop, met mijn computer werkt het in ieder geval.
Dat kan wezen, maar ik doelde op het volgende bericht:
saken schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:33:

• -GeeX
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-06-2019
saken schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:44:
[...]

Ik heb al mijn consoles altijd op een pc scherm gebruikt op deze manier. Maar dan nog vind ik het wel een beetje laks van de verkoper.

Ook al is het een goede deal voor €35,- ik zou zelf iets meer neerleggen en zeker weten dat ik fatsoenlijke PS3 mee naar huis neem.

Gewoon mijn 2 centjes :D

• saken
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:46:
[...]

Dat kan wezen, maar ik doelde op het volgende bericht:

[...]
Hij zegt nu dat hij gamed op zijn laptop (?)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 04:29
@saken Weglopen en naar een andere deal zoeken, of zelf een geschikt scherm meenemen.

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:35

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb zelf tijden een PS3 via een HDMI-DVI converter aangesloten op een Syncmaster 223bw (en nu ook een PS3 op een Dell Utrasharp 2312HM), dus dat werkt waarschijnlijk ook prima. Of je de moeite er in wilt steken is een 2e, maar als je het dat waard vind, gewoon proberen. En mocht het niet werken dan kun je hem nog altijd niet meenemen.

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:59

Yucon

*broem*

Nu kan ik niet beoordelen of die prijs wel of niet ok is, maar ik lees tussen de reacties door ook wel een beetje dat het een scherpe prijs is. Om het wat in perspectief te zetten: ik kan me wel een beetje in de verkoper inleven, bij veranderende interesse heb ik ook wel eens wat voor een bijna dump prijs verkocht.

De motivatie van de lage prijs was dan deels omdat ik eigenlijk niet meer zo'n zin had om een hele testsetup te regelen. Zeker, dat was extra onzekerheid voor de koper maar als verkoper was het toch een beetje 'graag of niet, ik wil er niet teveel moeite voor doen en voor die prijs wil iemand hem uiteindelijk toch wel hebben'.

Dus als dat verhaal over het scherm toch iets van aannemelijk is kan het misschien best de moeite waard zijn. Aan TS om te bepalen hoe groot de gok is die hij wil nemen en hoeveel moeite hij voor het testen wil doen.

• CMos
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-06 16:22
Bij mijn weten was er een probleem met de PS3 waar je deze zelf moest instellen op scart aansluiting (bij een oude TV). Daarna kon je deze niet meer op een HDMI tv aansluiten want dan kreeg je zwart beeld. Je zou hem dan eerst met scart moeten aansluiten om de instelling aan te passen en daarna kan hij pas op een HDMI aansluiting.

Ja vreemd verhaal ik weet het maar zo deed een kameraad van mij het altijd. Hij nam dat ding altijd mee als hij langs kwam:P

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-05 14:08
Voor een paar euro zou ik niet moeilijk doen. Goohoo heeft goede service en je kan er extra garantie bij kopen. Hier ook m'n PS4 pro gekocht met 12 maanden garantie.

https://www.ps3gameskopen.nl/playstation-3-kopen/

Een PS3 slim 2e model kost 49,- :)

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:05

MsG

Forumzwerver

Oplichten doe je met verzending. Maar je gaat echt niet iets kapots verkopen maar wel je huisadres geven. Genoeg random Marktplaats-tokkies die dan weer aan de deur komen met een knokploeg. Zou gewoon je scherm meenemen dan heb je 100% zekerheid, en zoveel moeite is dat ook weer niet. Maar Tweakers zijn een beetje nodeloos bang met dit soort kwesties als je 't mij vraagt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 13-06 15:57

Dhrax

Prog Lord

MsG schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:17:
Maar Tweakers zijn een beetje nodeloos bang met dit soort kwesties als je 't mij vraagt.
De TS heeft zeker al 3 hele goede indicaties gehad om net even verder te kijken.
Wellicht ontbreekt het de verkoper aan technische kennis en zijn de bedoelingen goed, maar van dit soort massa producten staat zoveel op MP dat je beter even verder kunt kijken naar iets waar je een beter gevoel bij hebt.

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13-06 15:41

s0kkie

Fish On

Ik heb afgelopen zaterdag mijn PS3 Phat (dus 12 jaar oud model) verkocht via MP terwijl alle elektriciteit was uitgevallen :)
Ik ben een persoon dat een koper gewoon eerst wil laten testen maar een half uur voor onze afspraak was er een grote stroomstoring in de hele stad, ik baalde hier natuurlijk enorm van want ik wil gewoon een goede verkoop afhandelen. De koper kwam uit een andere stad maar had hier gelukkig geen problemen verder mee en de deal is vlekkeloos verlopen zonder testen.

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• saken
MsG schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:17:
Oplichten doe je met verzending. Maar je gaat echt niet iets kapots verkopen maar wel je huisadres geven. Genoeg random Marktplaats-tokkies die dan weer aan de deur komen met een knokploeg. Zou gewoon je scherm meenemen dan heb je 100% zekerheid, en zoveel moeite is dat ook weer niet. Maar Tweakers zijn een beetje nodeloos bang met dit soort kwesties als je 't mij vraagt.
ik weet alleen niet of die syncmaster gaat werken ivm resolutie enzo

• saken
Weet iemand wat veel voorkomende fouten / schades zijn aan de PS3? Waar zeker even op letten?

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:35

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

saken schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:05:
Weet iemand wat veel voorkomende fouten / schades zijn aan de PS3? Waar zeker even op letten?
GoT is geen helpdesk. Dit soort vragen zijn over het algemeen ook prima zelf te beantwoorden met wat inzet. Daarnaast geld ook hiervoor, wat heb je zelf al gevonden?

Verder wil ik je wijzen op het feit dat je je vorige post kan editten als jij de laatste bent die heeft gereageerd. Dit heeft de voorkeur.
saken schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:04:
[...]

ik weet alleen niet of die syncmaster gaat werken ivm resolutie enzo
Genoeg mensen, oa ik, hebben hier al antwoord op gegeven.

[Voor 34% gewijzigd door Gropah op 06-11-2018 21:19]

• ixl85
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 17-05 14:08
saken schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:05:
Zal je 1 tip geven: Oude (phat) PS3's moeten soms reflow hebben . De soldeerpuntjes kunnen los komen.
Ik heb het ooit gedaan met een PS3 van een vriend. Dat ding viel eerst at random uit. Daarna deed ie niks meer.
Je moet dan alles open maken, mobo er uit en dan rustig met een verfbrander zorgen dat het soldeersel langzaam smelt, terug vloeit en weer vast komt te zitten.
Zijn PS3 werkte daarna nog 1 jaar zonder problemen.

• Remco B
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:57
Tegenwoordig is de ps3 heel makkelijk om te bouwen zonder speciaal spul (flashers of chips). Moet je wel een ps3 hebben die officieel geleverd is voor een bepaalde firmware. Alle phat modellen en de meeste slim modellen. Toevallig gisteren nog gedaan met behulp van een youtube tuturiol. Kan nu ps1,2,3 en psp spellen spelen. Maakt het makkelijker naar het zoeken voor een ps3.

• seez
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11-06 14:23
CMos schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:15:
Bij mijn weten was er een probleem met de PS3 waar je deze zelf moest instellen op scart aansluiting (bij een oude TV). Daarna kon je deze niet meer op een HDMI tv aansluiten want dan kreeg je zwart beeld. Je zou hem dan eerst met scart moeten aansluiten om de instelling aan te passen en daarna kan hij pas op een HDMI aansluiting....
Jaren geleden had ik ook een PS3 en dit probleem is mij niet onbekend, maar de oplossing met scart die je aandraagt is mogelijk overbodig.

Op het moment dat je geen signaal ontvang kan je de video settings van PS3 resetten.
Dit doe je door de PS3 aan te zetten en de power knop voor ongeveer 5 seconden ingedrukt te houden totdat je 2 beeps hoort. Dit zou het videosignaal terugzetten naar een standaardinstelling dat zowel via composiet, component en hdmi signaal uitstuurt (ik dacht op 480p )

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:57

Zeror

Ik Henk 'm!

@saken Je zou kunnen vragen of de verkoper een bewijs kan leveren dat die PS3 werkt. Bijv. een filmpje waarop ie de PS3 test op de tv van familie of buren. ;)

Kan ie dat niet leveren, zou ik de deal lekker aan je voorbij laten gaan.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True