Aanmelden op t.net -> GoT

Pagina: 1
Acties:

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Er word toch gezegd dat er wat aan gedaan word dat je maar 1 keer hoeft te registreren?

Daar kan je heel je db ontwerp voor veranderen, maar is het geen idee om gewoon het zo te maken dat je op de aanmeld pagina alle info vraagt om de 2 query's te maken die nodig zijn om aan te melden? 10 minuten werk denk ik.

Verwijderd

Moet je toch nog twee keer inloggen. En je hebt dan ook de kans dat de naam X wel op tweakers beschikbaar is, maar niet op GoT en vice versa.

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 20 juli 2001 23:27 schreef RobinVR het volgende:
Moet je toch nog twee keer inloggen. En je hebt dan ook de kans dat de naam X wel op tweakers beschikbaar is, maar niet op GoT en vice versa.
ja, maar 1 keer registreren.
En die errors kan je afvangen.
is juist een voordeel dat je niet verschillende namen kan nemen op t.net en GoT (en de codebase ;) )

Verwijderd

Dan veilen we toch gewoon de gebruikersnamen per opbod?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Psies, het probleem is echt niet het maken van een tabel oid., maar het samenvoegen. Stel Pietje op GoT is niet Pietje op Tweakers.net? Wie krijgt de naam?

Professioneel Hyves-weigeraar

• Nielsz
  • Niet online
PHP:
1
2
3
4
5
<?
$tnet = search_op_tnet("username");
$got = search_op_got("username");
if(($tnet) or ($got)) die("Helaas zijn deze al in gebruik. Kies een andere.");
?>

Verwijderd

Het probleem is dus dat er al 2 databeesten zijn???
Wat gaan we doen met de al bestaande gebruikersnamen van GoT die niet overeenkomen met die van T.net?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Reactie op Nielsz: jaha...

en als mijn nick op T.net Pietje is en mijn nick op GoT Jantje, en ik log in. Wordt ik dan Pietje of Jantje? En hoe zit het met degene die Jantje op T.net is en degene die Pietje op GoT is?

Werkt niet echt he? De BESTAANDE userbases moeten dus samengevoegd worden voor je uberhaubt kan beginnen.

• Nielsz
  • Niet online
Ik heb het over aanmelden, niet registreren he :)
Ik vind het irri dat mensen die ik onder GoT ken, opeens onder t.net een andere username hebben.
En om het nu aan te passen voor bestaande users, gaat te ver.
Maar bij nieuwe users kan het wel.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

da's lekker makkelijk, dan moeten alle scripts zo gemaakt worden dat voor nieuwe users de unified sessies en cookies gebruikt worden en voor oudere de classieke. Laat staan de verwarring als mensen geen nicks kunnen registreren omdat ze op t.net al bestaan of andersom. Hoe doe je het dan als je al een nick op GoT hebt maar nog niet op T.net? Reggen op T.net veroorzaakt dan zo'n check en dan kom je er niet in.

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 20 juli 2001 23:52 schreef WouterTinus het volgende:
da's lekker makkelijk, dan moeten alle scripts zo gemaakt worden dat voor nieuwe users de unified sessies en cookies gebruikt worden en voor oudere de classieke. Laat staan de verwarring als mensen geen nicks kunnen registreren omdat ze op t.net al bestaan of andersom. Hoe doe je het dan als je al een nick op GoT hebt maar nog niet op T.net? Reggen op T.net veroorzaakt dan zo'n check en dan kom je er niet in.
Alles "droppen" in db en opnieuw beginnen >:) Is iets te erg lijkt me zo..maar wel lekker schoon :) Niemand die de HK in kan :+

Defunctus Deo Juvente

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op vrijdag 20 juli 2001 23:52 schreef WouterTinus het volgende:
da's lekker makkelijk, dan moeten alle scripts zo gemaakt worden dat voor nieuwe users de unified sessies en cookies gebruikt worden en voor oudere de classieke.
Tuurlijk niet. Je kunt nog steeds best twee cookies gebruiken. Maar wat bijvoorbeeld wel zou kunnen: je maakt de mogelijkheid got & tw.n accounts aan elkaar te koppelen. En als je zo'n gekoppelde account hebt, en je logt bij de ene in, zou je ook meteen een koekje voor de andere kunnen setten.

En voor mensen die registeren meteen ook een gekoppelde account op de andere site maken mits die nog niet bestaat is ook niet echt moeilijk.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 12:55

Tim Schuhmacher

abasios

of een database crash - alle users weg en gelijk Nielz zijn plan doorvoeren >:)

Verwijderd

moet het wel per ongeluk gaan... >:)

(typo)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>:) ...met zo'n foute nick kun je ook niks anders zeggen natuurlijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 23:27 schreef RobinVR het volgende:
X bestaat al op GoT ;)

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 14:39 schreef BackSlash32 het volgende:
>:) ...met zo'n foute nick kun je ook niks anders zeggen natuurlijk ;)
-1 (Flame) ;)
Pagina: 1