• NorthernLord
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2019
Iedereen is wel eens toe aan een nieuwe smartphone, dit kan zijn om verschillende redenen. Het kan zo zijn natuurlijk dat er iets niet meer goed is aan het oude toestel of dat nieuwe technologieën ervoor zorgen dat je toch een nieuw toestel wilt hebben.

Veel mensen laten hun oude toestel recyclen of willen het nog doorverkopen. Er zijn verschillende redenen waarom mensen dit toch liever in een laatje binnen huis laten liggen. Een van deze redenen kan zijn dat er nog gevoelige data, gegevens of bestanden op het apparaat staan die je liever niet in de verkeerde handen zou willen laten vallen.

Nu is het als particulier toch lastig om je telefoon helemaal leeg te halen en ervoor te zorgen dat deze gegevens echt goed verwijderd worden en niet meer terug te krijgen zijn.

Mijn vraag aan dit forum is of er mensen zijn die nog smartphones, tablets thuis hebben liggen met deze reden, en of er nog andere redenen zijn waarom mensen liever niet afstand doen van hun apparaat zowel voor recycle of doorverkopen.

• Overlegne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-04 15:04

Overlegne

Calvé Pindabaas

Ik bewaar al mijn oude devices, je weet nooit wanneer het van pas komt. Zo heb ik nu een oud toestel ingezet als IP-cam om mijn zieke pleegkittens in de gaten te kunnen houden.

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:37
Oude smartphone is nu met LOS een backup device met een apart (prepaid) nummer. Komt soms wel goed uit.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Factory reset, gevolgd door een nieuwe installatie, zorgt ervoor dat de encryptie ook opnieuw wordt ingesteld. Oude sleutel weg = data onherstelbaar gewist ("crypto shredding"). Een telefoon waarbij dit niet meer kan (stuk) wordt fysiek vernietigd.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• NorthernLord
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2019
Met een aantal anderen zit ik erover na te denken een bedrijfje op te richten waar wij de smartphones/tablets van mensen op een veilige manier wissen zodat dit doorverkocht kan worden. Wij vragen ons af of mensen hierop zitten te wachten en op deze manier eerder hun toestel zouden verkopen in plaats ervan dat het in een laatje ligt.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@NorthernLord interessante discussie. Maar gezien je gedachte is om een bedrijf te starten, lijkt het behoorlijk op een marktonderzoek / enquête.

Die zijn echter niet toegestaan op Tweakers en daarom komt er ook een slotje op dit topic. Mocht ik het niet bij het rechte eind hebben, stuur mij dan gerust een DM.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee