• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-04 17:53

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Topicstarter
Hoi tweakers! Ik ben van plan om mijn gamePC uit 2013 te vervangen. Ik merk dat mijn oudere R9 290 de games in 1440p het zwaar te voorduren heeft en daarnaast is dat ding kapot warm en dat ding maakt een loeigeluid als het buiten meer dan 30 graden is. Ook duurt het 3D renderen erg lang en als ik grote datasets verwerk, duurt het wel lang voordat alles ingeladen en getekend is (in GIS)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen op 1440p 144hz en eventueel in de toekomst 4K 60hz HDR. Ik speel eigenlijk van alles maar ik zou graag Hitman (2), Battlefield 1 en Forza Horizon 4 op high 1440p 144fps halen of later eventueel in 4k 60fps. Ook zou ik een keer een grote coole stad willen bouwen in Cities Skylines met meer dan 3FPS die ik nu haal :(
Daarnaast wil ik mijn systeem gebruiken met de programma's waarmee ik tijdens mijn studie werk zoals QGIS, ArcGIS Pro, Revit 2018 en ESRI CityEngie. Daarnaast wil ik in mijn vrije tijd veel gaan GIS-en en mooie kaartjes maken voor mijn muur :P
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1300,- Mag meer zijn (even doosparen dan) als het meer bang oplevert

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb onlangs de pricewatch: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G gekocht. Ook wil ik mijn 2 500GB Samsung 850 evo meenemen (in RAID 0) + deze HDD: pricewatch: WD Black (2017), 4TB. Randapparatuur neem ik mee. Mijn huidige monior is de pricewatch: Asus MG279Q Zwart

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU
Ik heb best wel een sterke CPU nodig. Mijn huidige Gamepc met een 4de gen i5 is opzich prima voor gaming maar voor grote datasets verwerken en 3D renderen is een goede processor wel nodig denk ik.

GPU
Een enkele GTX 1080ti lijkt mij voldoende. Ik ben wel aan het twijfelen om een 2de 1080ti te nemen voor stabielere framerates (boven de 144FPS). Ik heb mijn lijst daarop ook voorbereid voor deze eventuele SLI setup.

RAM
16GB DDR4 3200mhz ram lijkt mij voor nu prima. Zeker met de huidige RAM prijzen :$

Moederbord
Ik heb voor deze Gigabyte moederbord gekozen omdat deze voldoet aan mijn eisen namelijk het hebben van veel USB poorten (muis, toetsenbord, USB stick, monitor, gamepad en stuurtje) en het beschikken van een X470 chipset waarmee ik dus XFR kan aanzetten en later eventueel kan overklokken. Daarnaast was mijn vorige moederbord ook een Gigabyte.

Opslag
Nu heb ik totaal 1TB aan SATA SSD opslag en 4TB aan HDD opslag, maar ik denk dat een 250GB M.2 SSD wel de programma's sneller laden en dat windows weer net even sneller is. Ik ben van plan om dus windows 10 en alle programma's op de M.2 te zetten en de games op mijn SSD's en HDD

Koeling
Ik heb de NXZT Kraken X62 gekozen omdat a: koelt één van de beste waterkoelers op 240mm en b: ziet er beeldschoon uit en past ook bij mijn kast. Nu heb ik voor de i versie gekozen omdat ik naast mijn kast ook mijn waterkoeling van NZXT is en waarschijnlijk het wel handig is om die 3 tientjes te spenderen om beide RGB modules te configureren. Ook is die aardig stil wat ook een dikke pluspunt is. Ik heb wel zitten te kijken voor de X72 maar die vind ik wel overkill

PSU
Ik heb voor een 1000W voeding gekozen van corsair omdat ik in de toekomst eventueel een 2de GTX 1080ti wil. Nou vreten die dingen aardig wat stroom dus ik denk dat ik ook daarvoor een aardig sterke voeding nodig heb. Daarnaast is degene die ik gekozen heb volledig modulair en is ook 80+ Gold.

Kast
Ik heb voor de NZXT H700i kast gekozen omdat deze ik erg mooi vind en dat er ook veel ruimte is + goede cable management aanwezig is. Wel las ik dat bij de HDD slot een bumer mist. Zijn er speciale bumpers beschikbaar eventueel?
Ik heb ook gekeken naar de kleinere H500(i) kast. Maar die vind ik niet zo mooi als de H700. Daarnaast wil ik voor mijn volgende PC (in 2025 of zo) voor een E-ATX moederbord gaan. Maar dat is natuurlijk allemaal toekomst muziek voor nu.

Windows
Nu heb ik voor de home versie gekozen omdat ik niet de pro functies ga gebruiken. Ik zag ergens op een site wel dat ik voor 2 tientjes een pro licentie kan halen. Is deze legit een code? Of is dit net als bij G2A een grijze markt?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik heb wel slechte ervaringen met AsRock dus liever geen AsRock producten in mijn PC

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid
Graag stil als ik een filmpje kijk of als ik een verslag aan het typen ben. Bij het gamen ook graag wat stiller dat het niet stoort voor anderen om mij heen.
Looks
Ik wil met natuurlijk met zo'n mooi systeem ook wel een mooie kast hebben met RGB. De kast komt naast mij te zitten dus ik zou wel graag wat mooiheid naast me willen hebben. Ik ben erg fan met de kleuren combi (donker)blauw met zwart (vandaar ook de NZXT H700i zwart/blauw). Daarnaast zoek ik om eventueel de SATA en voedingskabels te vervangen met blauwe/zwarte kabels. Ik heb gekeken bij cablemod maar daar lees ik verschillende ervaringen erover. Weten jullie misschien waar ik goede en mooie blauw/zwarte kabels kan halen?

Ga je overklokken?
Ik ga voorlopig niet overklokken maar wil wel de XFR functie van de Ryzen processors gebruiken.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al een lijstje samengesteld en zelf hier en daar wat onderzoek gedaan. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en dat dit een goede koop is. Daarnaast zoals eerder vermeld zoek ik naar blauw/zwarte SATA/voeding kabels.

Het lijstje van mijn nieuwe PC:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 326,-€ 326,-
1Corsair RM1000x Zwart€ 139,99€ 139,99
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 165,50€ 165,50
1Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 141,05€ 141,05
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI€ 73,78€ 73,78
1NZXT H700i Blauw/Zwart€ 177,80€ 177,80
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 148,39€ 148,39
1Samsung 970 Evo 250GB€ 74,90€ 74,90
2Samsung 850 EVO 500GB€ 0,-€ 0,-
1Asus MG279Q Zwart€ 0€ 0
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.247,41

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

Zet SLI AUB uit je hoofd... Kun je meteen een goedkoper voeding nemen. Het is voor je portemonnee beter om maar gewoon een nieuwe GPU te kopen na 4-6 jaar dan er maar twee van die oude te willen hebben.

Daarbij komt ook nog eens dat de 1080Ti uit productie is, dus ik weet niet hoe makkelijk er eentje krijgen gaat zijn tenzij je binnen hele korte tijd bestelt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee