Een snelle benzine of snelle zuinige diesel auto?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.988 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1116055

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een auto die het volgende heeft.

Of een Benzine turbo/kompressor motor: Max motorinhoud 1800 cc
Of een Diesel met max. motorinhoud: 3000 cc

Ik dacht zelf aan een auto met de oude vertrouwde 1.8 20VT motor.
Zolang het maar GEEN T(F)SI motor is of THP motor

Diesel een Audi A4 met 3.0 tdi?

Budget 7500
Mag Hatchbak, als sedan of station zijn.
Handgeschakeld alleen.

KM-stand is +/ 25K per jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1116055 op 06-11-2018 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:16
25000K per jaar? Met die kilometrage loont in ieder geval een Diesel al wel. Met 25k trouwens ook al :+

Welke modellen vind je zelf mooi? Wat is überhaupt het doel van die topic? Zoek je algemene info of wil je dat we auto's voordragen? Als je wilt dat we auto's voorstellen zou je toch echt wel meer moeten vertellen over hetgeen wat je mooi vindt/aan het zoeken bent. Dit is allemaal veel te generiek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jessper
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-02 09:40
Misschien een VW Tiguan? Weetjewel, die je gister interessant vond:

Anoniem: 1116055 in "Het grote Volkswagen topic - Deel 4"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Gaspedaal
Autoscout.
Marktplaats.

Zoekterm diesel. (Wel zo handig met 25 miljoen km per jaar) 25000k=25000*1000=25.000.000.
Daarna zoeken en wegstrepen wat niet jou smaak is.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 06-11-2018 14:10 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-06 11:05
https://www.autoscout24.n...fb-59cb1c7c7a6f?cldtidx=1
Benzine turbo max 1800 = check
Geen tfsi of thp = check
Budget 7500 = check
Hatch of sedan of station = check (hatchback)
Handgeschakeld = check

https://www.autoscout24.n...53-e250040a5b9c?cldtidx=6
Diesel turbo 3000cc max = check
Geen tfsi of thp = check
Budget 7500 = check (kan je 3 kopen)
Hatch of sedan of station = check (station)
Handgeschakeld = check

[ Voor 9% gewijzigd door SirLct op 06-11-2018 14:12 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

gergs schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:09:
Geen tfsi of thp = check
Handgeschakeld = check
De boom in met TS. Die haal ik gewoon zelf!

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:34
snel = geen check ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ligt aan de ts. Ben je een step gewent dan is elke auto snel.
Had je hiervoor een S8 W12 tja dan is 99% weer langzaam.

( Oja. Ik roep maar wat. Weet niet of een S8 met een W12 is geleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:13
Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:03:
[...]

( Oja. Ik roep maar wat. Weet niet of een S8 met een W12 is geleverd)
YouTube: 2018 Audi A8 W12 (585hp) - TECH TOUR (60FPS) 8)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik keur hem goed. Ook al doelde ik op een ouder type S8.. die blijkbaar nooit met een W12 uit gebracht is.

Maar ik vind het wel cool dat de nieuwe A8 een W12 optie heeft.
Had het niet meer verwacht in deze downsizing tijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Persoonlijk zou ik de Audi laten staan. Staan bekend om veel motorproblemen. Wil je een (redelijk) probleemloze auto met een 6 cilinder kijk dan eens voor een W204 (320cdi) of een W212 (350cdi) al zal die laatste iets boven budget zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:26
Een auto van de maat van een A4 met 1.8T motor, daarvan kun je een praktijkverbruik van 1:11 a 1:12 verwachten. Hangt vooral af van het aandeel stadsverkeer in je ritten.

Een A4 3.0TDI zal 1:14 a 1:16 doen.

In brandstofkosten schelen die auto’s dik 100 euro p/m. De diesel zit fors hoger in belasting, ook iets hoger in verzekering en je onderhoud isnwat duurder. Onder de streep weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Anoniem: 1116055 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:33:
Ik ben opzoek naar een auto die het volgende heeft.

Of een Benzine turbo/kompressor motor: Max motorinhoud 1800 cc
Of een Diesel met max. motorinhoud: 3000 cc

Ik dacht zelf aan een auto met de oude vertrouwde 1.8 20VT motor.
Zolang het maar GEEN T(F)SI motor is of THP motor

Diesel een Audi A4 met 3.0 tdi?

Budget 7500
Mag Hatchbak, als sedan of station zijn.
Handgeschakeld alleen.

KM-stand is +/ 25K per jaar.
Snelle diesel is niet per se zuinig...
Als ik met mijn 2.4, 5 cilinder diesel wat gas geef, zit ik zo op 1:5.
Op vakantie (lange snelweg ritten op CC) kwam ik echt niet onder de 7 liter per 100km

In Duitsland zelfs 9 liter op 100km, maar daar heb ik ook wel wat getrapt.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

dfrenner schreef op woensdag 7 november 2018 @ 07:51:
[...]

Snelle diesel is niet per se zuinig...
Als ik met mijn 2.4, 5 cilinder diesel wat gas geef, zit ik zo op 1:5.
Op vakantie (lange snelweg ritten op CC) kwam ik echt niet onder de 7 liter per 100km

In Duitsland zelfs 9 liter op 100km, maar daar heb ik ook wel wat getrapt.
Doe dat es met een naftje? :)

Die 1 op vijf haal je enkel in eerste, dat doe ik ook hoor met 2 literltje, tot makkelijk 1 op 2 en minder. Dat zijn piekverbruiken. Das geen gemiddeld verbruik.

En de v10 tdi op het werk (automaat) doet maar 9-10liter op cruisecontrol op autosnelweg. Daarboven wordt het wel groter ^^. WEinig verschil of er aanhanger aanhangt of niet, ding kachelt gewoon voort.

@OP een gewone bmw 320d sedan is niks speciaal maar komt nog aardig van zijn plek, al zeker dat je hem laat chippen.

[ Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 07-11-2018 09:02 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-06 14:16
Ik snap niet dat er nu nog diesel overwogen word. Hoe lang wil je met die auto gaan rijden? Bedenk je dat er op steeds meer plekken diesel geweerd gaat worden, en op korte termijn verwacht ik dat ook voor "nieuwe" diesels.

In België word ook al het verschil in prijs tussen benzine en diesel aan de pomp steeds kleiner gemaakt.

Europa wil af van de diesel en daar word hard aan gewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
azz_kikr schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:00:
[...]

Doe dat es met een naftje? :)

Die 1 op vijf haal je enkel in eerste, dat doe ik ook hoor met 2 literltje, tot makkelijk 1 op 2 en minder. Dat zijn piekverbruiken. Das geen gemiddeld verbruik.

En de v10 tdi op het werk (automaat) doet maar 9-10liter op cruisecontrol op autosnelweg. Daarboven wordt het wel groter ^^. WEinig verschil of er aanhanger aanhangt of niet, ding kachelt gewoon voort.

@OP een gewone bmw 320d sedan is niks speciaal maar komt nog aardig van zijn plek, al zeker dat je hem laat chippen.
Zeker niet, in de eerste staat er zo 40l/100km.

1:5 was een rit van de ene kant van de stad naar de andere kant van de stad, zo’n 5km. Met wat stoplichtsprintjes...
LOTG schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:22:
Ik snap niet dat er nu nog diesel overwogen word. Hoe lang wil je met die auto gaan rijden? Bedenk je dat er op steeds meer plekken diesel geweerd gaat worden, en op korte termijn verwacht ik dat ook voor "nieuwe" diesels.

In België word ook al het verschil in prijs tussen benzine en diesel aan de pomp steeds kleiner gemaakt.

Europa wil af van de diesel en daar word hard aan gewerkt.
Vooralsnog is het gewoon goedkoper en het rijdt lekkerder...
Vooral bij de eco modellen vind ik diesel en benzine een wereld van verschil. Door het relatief hoge koppel van diesel voelt een eco hok niet zo traag aan als de benzine variant.

Goed voorbeeld daarvan is de 1.0 tsi, op papier best rap, maar ik vind het echt voor geen meter rijden, het voelt traag aan, hoog in de toeren moeten janken. Geef mij maar een hdi diesel ipv dat blok. Op papier misschien trager, maar ik vind het veel soepeler rijden.

Als ik mijn diesel vergelijk met een benzine versie met veel meer PK, zit die benzine versie op 400nm koppel. Met diesel zit ik op 660nm.
Dan is de benzine vooral op hogere snelheden een stuk sneller, maar ik vind dit veel lekkerder rijden. Op lage toeren heb je al zo'n forse druk in je rug.

Europa heeft zeker nog nooit een kijkje genomen in het oostblok wat ze zo nodig wilde betrekken bij de EU!? Daar is bijna alles diesel!
Wegenbelasting van een diesel in Roemenie: 24 euro per jaar. Wegenbelasting van een benzine in Roemenie: 24 euro per jaar.

Als je ziet hoe diesel ingeburgerd is daar, daar ben je de komende 20 jaar niet vanaf!

[ Voor 51% gewijzigd door BlakHawk op 07-11-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-06 16:47
Voor een goeie diesel moet je bij MB zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

dfrenner schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:32:

Goed voorbeeld daarvan is de 1.0 tsi, op papier best rap, maar ik vind het echt voor geen meter rijden, het voelt traag aan, hoog in de toeren moeten janken. Geef mij maar een hdi diesel ipv dat blok. Op papier misschien trager, maar ik vind het veel soepeler rijden.
Een 1.0 TSI vergelijken met een HDI, dat is een beetje appels met peren vergelijken nietwaar?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Slasher schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:21:
Een 1.0 TSI vergelijken met een HDI, dat is een beetje appels met peren vergelijken nietwaar?
Waarom?

https://www.autoweek.nl/a...f-10-tsi-110pk-trendline/
1.0 tsi 110pk: 0-100: 9,9sec; top: 196

https://www.autoweek.nl/a...f-16-tdi-115pk-trendline/
1.6 tdi 115pk: 0-100: 10,2sec; top: 198

https://www.autoweek.nl/a...lue-lease-16-bluehdi-120/
1.6 hdi 120pk: 0-100: 10,1sec; top 194

Er wordt geopperd om geen diesel maar een benzine te nemen. Ik geef aan dat het juist bij ecobenzine en diesel een wereld van verschil is qua rijden en gevoel.

Ondanks dat het op papier heel dicht bij elkaar zit en benzine juist de beste papieren in handen heeft, rijdt het heel anders, in het grote voordeel van diesel.

Ondanks dat een 1.0tsi op papier de beste keuze is, heb ik er laatst eens mee gereden en ik zie geen enkele reden om voor de tsi ipv de tdi/hdi te gaan.

Ik heb eigenlijk nog geen tdi gehad, daarom vergelijk met de hdi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
Anoniem: 320788 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:03:
[...]

Dat ligt aan de ts. Ben je een step gewent dan is elke auto snel.
Precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
mieJas schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:58:
[...]

De boom in met TS. Die haal ik gewoon zelf!
Is idd vrij netjes jah, en tesla achtig zitplaatsen achter. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:35
gergs schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:09:
https://www.autoscout24.n...fb-59cb1c7c7a6f?cldtidx=1
Benzine turbo max 1800 = check
Geen tfsi of thp = check
Budget 7500 = check
Hatch of sedan of station = check (hatchback)
Handgeschakeld = check

Geen tfsi of thp = check
Handgeschakeld = check
Als je een Fiat wil koop er dan 1 met de 1.4 motor met 100 pk. Veel betrouwbaarder dan al die kleine turbo dingetjes. Zelf ook gehad 4 jaar plezier van gehad zonder problemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:07
Puur de vraag in de topic titel even beantwoorden: benzine ruikt lekker en als je diesel op je handen krijgt, meuren je handen 2 dagen naar die meuk.

Diesel is de as van het kwaad. Het zal mij echt worst wezen hoeveel km ik per jaar rijd, altijd benzine, en wil je alsnog goedkoop rijden dan pak je een wagen die het goed doet op LPG, dat haal je er met 25k per jaar makkelijk uit (omslagpunt voor mijn auto ligt al bij 5000km per jaar).
dfrenner schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:32:
Vooralsnog is het gewoon goedkoper en het rijdt lekkerder...
Vooral bij de eco modellen vind ik diesel en benzine een wereld van verschil. Door het relatief hoge koppel van diesel voelt een eco hok niet zo traag aan als de benzine variant.
Je hebt duidelijk nog nooit met die 1.2 TDI 3-cylinder van VW gereden :X Een fiets heeft meer koppel

[ Voor 58% gewijzigd door FastFred op 07-11-2018 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Gezien je naam en zoektocht naar snelle auto zou ik niet voor een diesel gaan. Hoe dikke turbo je er ook opschroeft een diesel is uiteindelijk gewoon wat minder geschikt om flink in de toeren te jagen. Het word wat krap met je budget maar is elektrisch geen optie?

toevoeging: of hybride. Het ziet er niet flitsend uit maar bv Prius 1.8 zit als een koning en is een stuk vlotter dan het uiterlijk doet vermoeden.

[ Voor 22% gewijzigd door -36- op 07-11-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
alki schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:02:
[...]

Als je een Fiat wil koop er dan 1 met de 1.4 motor met 100 pk. Veel betrouwbaarder dan al die kleine turbo dingetjes. Zelf ook gehad 4 jaar plezier van gehad zonder problemen,
Ja dat klopt, maar TS wilt per se turbo blok met max 1800cc.
Ik geef hem de helft (ver onder 1800, ik hou van wat spelling), dus 900cc turbo blok. Voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06 10:29
-36- schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:02:
Gezien je naam en zoektocht naar snelle auto zou ik niet voor een diesel gaan. Hoe dikke turbo je er ook opschroeft een diesel is uiteindelijk gewoon wat minder geschikt om flink in de toeren te jagen. Het word wat krap met je budget maar is elektrisch geen optie?
Geen raar idee, als je echt soepel wil rijden moet je natuurlijk een elektrische auto hebben. Probleem is wel dat iets als een Nissan Leaf (die van 0-50kmu net zo snel is als een GTI) al snel boven de 10.000 zit. Qua total cost of ownership zit je echter gelijk aan een benzine wagen van 5000 euro, met ong 25000 km per jaar. Je rijdt dan dus wel een klasse hoger of nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
FastFred schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:02:
Puur de vraag in de topic titel even beantwoorden: benzine ruikt lekker en als je diesel op je handen krijgt, meuren je handen 2 dagen naar die meuk.

Diesel is de as van het kwaad. Het zal mij echt worst wezen hoeveel km ik per jaar rijd, altijd benzine, en wil je alsnog goedkoop rijden dan pak je een wagen die het goed doet op LPG, dat haal je er met 25k per jaar makkelijk uit (omslagpunt voor mijn auto ligt al bij 5000km per jaar).

[...]

Je hebt duidelijk nog nooit met die 1.2 TDI 3-cylinder van VW gereden :X Een fiets heeft meer koppel
Toevallig heb ik die wel gereden. Tot 100km/h een prima blokje. Afgezien van alle problemen die ik met die auto heb gehad :+

Maar gezien het vermogen vergelijk ik de 1.0tsi liever met de 1.6tdi. Beide 110-115pk...
Tevens wordt de 1.2tdi niet in de golf geleverd.

Die 1.2tdi had ook maar 78pk...

Zo kwaadaardig is diesel helemaal niet. Veel onderbuikpraat in de hetze tegen diesel.
Is het schoon, nee natuurlijk niet! Maar is benzine schoon? Nee natuurlijk niet.

Vooral NOx en fijnstof is het probleem.

Even wat feitjes:
- Het overgrote merendeel van de fijnstof komt uit de remmen en banden. Slechts een klein deel uit de motor.
- Een moderne diesel (met partikel filter) stoot minder fijnstoot uit de motor dan een benzine blok
- NOx is met adblue fors terug te dringen.
- De nieuwe 1.5HDI van Peugeot komt in alle praktijktesten fors onder de normen voor NOx uit. Met een gigantische winst tegenover andere dieselblokken.

Het probleem is dat Volkswagen groep een redelijk slecht imago aan diesel heeft gegeven door te sjoemelen met die NOx.
Volkswagen heeft met dat sjoemelen bereikt dat ze volgens de testen geen adblue systeem nodig hadden om aan de NOx normen te komen. In de praktijk is dat met normaal vermogen en CO2 uitstoot niet mogelijk.

Wel is het zo dat de 1.5HDI met 39 mg(?) NOx nog boven een benzine blok zit. MAar vergeleken met andere blokken die zelfs boven de 200 mg(?) uitkwamen is het echt een gigantische stap in de goede richting.

Er zijn ook initiatieven voor blauwe diesel.

Mijn huidige euro 6 diesel heeft volgens mij ook geen adblue, mijn vorige wel. Ik zou als diesel rijder absoluut geen moeite hebben om om de x km een adblue tankje bij te moeten vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakHawk
t0mmiiiii schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:08:
Geen raar idee, als je echt soepel wil rijden moet je natuurlijk een elektrische auto hebben. Probleem is wel dat iets als een Nissan Leaf (die van 0-50kmu net zo snel is als een GTI) al snel boven de 10.000 zit. Qua total cost of ownership zit je echter gelijk aan een benzine wagen van 5000 euro, met ong 25000 km per jaar. Je rijdt dan dus wel een klasse hoger of nieuwer.
Leaf houdt een GTI niet bij.
8,6 seconden is absoluut niet traag, maar een GTI is echt sneller.

Ik rijd zelf een plug-in hybride diesel en vind het echt het beste van alle werelden.

Ik kan als ik wil elektrisch van en naar werk, als de laadpalen een beetje vrij zijn, maar op vakantie heb ik een dieselblok ter beschikking, waardoor 1600km op een dag wegtikken geen probleem is.

Ik heb mijn verbruik een beetje bijgehouden de afgelopen 14.000km:
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/945613.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chinco
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-04 14:19
Gewoon een iets ouder type benzinewagen met weinig kms kopen en zelf een gasinstallatie laten inbouwen. Ga naar een gerenommeerd inbouwbedrijf, geen 1-pitter. Voor mijn 2.0 16v C5 was ik 3 jaar geleden €1650 kwijt voor een gassysteem by Vialle (dacht ik), met directe inspuiting zonder verdamper.

Nu nog een diesel kopen voor langere tijd is gokwerk. Ze staan in de beklaagdenbank. LPG is nog bulten goedkoper ook, als je dezelfde auto's vergelijkt op B, D en G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:07
dfrenner schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:26:
[...]

Toevallig heb ik die wel gereden. Tot 100km/h een prima blokje. Afgezien van alle problemen die ik met die auto heb gehad :+

Maar gezien het vermogen vergelijk ik de 1.0tsi liever met de 1.6tdi. Beide 110-115pk...
Tevens wordt de 1.2tdi niet in de golf geleverd.

Die 1.2tdi had ook maar 78pk...
Tot 100km/h? In de 1e en 2e versnelling ging het nog omdat die erg kort zijn, vanaf de 3e versnelling was er gewoon niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06 10:29
dfrenner schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:41:
[...]

Leaf houdt een GTI niet bij.
8,6 seconden is absoluut niet traag, maar een GTI is echt sneller.

Ik rijd zelf een plug-in hybride diesel en vind het echt het beste van alle werelden.

Ik kan als ik wil elektrisch van en naar werk, als de laadpalen een beetje vrij zijn, maar op vakantie heb ik een dieselblok ter beschikking, waardoor 1600km op een dag wegtikken geen probleem is.

Ik heb mijn verbruik een beetje bijgehouden de afgelopen 14.000km:
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/945613.html
Goed bezig! Plug-in zorgt inderdaad voor extra zekerheid.

Zelfs een leaf uit 2010 gaat al van 0 naar 50 in 3 seconden, tel maar mee YouTube: Nissan Leaf 0-160 km/h (vmax)

Een golf Gti met DSG doet dat in 2.8 seconden, zie https://www.autobild.de/a...kaufberatung-5401929.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-06 08:46
Beetje doorsparen en dan voor een Lexus IS250 gaan.

V6 beznine met 208 PK, betrouwbaar als het maar zijn kan en goed te verzekeren en redelijke belasting.

Wel leren leven met +/- 1:11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-06 08:49
Snel rijden kost brandstof, en sneller meer brandstof. Dat gaat op voor benzine en voor diesel, want dat is elementaire natuurkunde. Voor een gegeven 0-100 tijd of max snelheid zal een diesel relatief gezien iets zuiniger zijn dan een benzine, maar het één, werkt het ander tegen. Verder zijn je voorwaarden niet echt smart, ik bedoel wat vind jij "snel", of beter gezegd, "snel genoeg". Als je een 0-100 tijd van zeg <7 seconden wil, dan zit je met jouw budget in een link gedeelte van de 2e hands automarkt.

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:44

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Ik slinger mijn kristallen bol eens aan zie een hele snelle, zuinige topic sluiting aankomen.

@Anoniem: 1116055 Je startpost is erg summier en matig. Op tweakers verwachten we dat je eerst zelf wat onderzoek doet voor je een vraag stelt, dus welke opties heb je zelf al gevonden, wat zijn voor jou de voors en tegens bij deze opties, etc.

Voor nu gaat dit topic op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.