Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Midrange Game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• IamRS
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10-05 00:47
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral voor WoW, echter ook wat office gebruik ter ondersteuning van zakelijke handelingen. Ik doe nu alles op mijn macbook pro '15 Retina, maar logischerwijs is deze gewoon niet krachtig genoeg om WoW fatsoenlijk op te draaien. Tevens wil ik in de toekomst wel wat andere, nieuwere games kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximale budget is 1500,- Dit is echter het complete plaatje, dus inclusief monitor, muis en toetsenbord. (windows even daargelaten, die EOM versie durf ik wel aan. PS, iemand ervaring hoe dit te installeren op een nieuwe pc, aangezien ik alleen mijn Macbook heb).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voor het eerst sinds 10 jaar weer terug naar de desktop, dus neen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Intel Vs. AMD Ryzen. De pc wordt voornamelijk gebruikt voor games, en in speficiek WoW. Die leunt toch meer op de single core dan de multi core spreiding van de Ryzen als ik me goed heb ingelezen. Echter met het oog op de toekomst (Heb verhalen gehoord dat Blizzard steeds meer experimenteerd naar multi core) en meerdere zaken tegelijkertijd benutten, nijg ik toch meer naar de Ryzen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst niet besparen op goedkope varianten voor minder kwaliteit; Voeding, geheugen etc.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voor de zekerheid een wifi module op het moederboord.

Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, stond dus niet op de planning. Is dit verstandig, en hoe is het proces voor een leek?

Wat verwacht je van ons?
Ik heb voor mezelf wel een aardig beeld, maar wil graag wat feedback van de meer ingewijden hier op het forum. Ik wil een complete lijst, maximaal 1500 euro, ik zal hem zelf in elkaar zetten. Hoeft geen kermis attractie te zijn qua RGB.

Onderstaande is wat ik zelf heb gevonden. Graag uw advies, oordeel en eventuele verbeteringen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1Gigabyte Aorus X470 Gaming 5 WIFI€ 189,-€ 189,-
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 264,-€ 264,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Iiyama Prolite B2783QSU-B1 Zwart€ 236,49€ 236,49
1Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US)€ 54,04€ 54,04
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 59,-€ 59,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 142,90€ 142,90
1BitFenix Formula Gold 450W€ 63,-€ 63,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 81,-€ 81,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.324,23

[Voor 46% gewijzigd door IamRS op 06-11-2018 13:07]

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-06 14:16
1e advies. Gooi het in een lijstje van Tweakers zelf, niet iedereen heeft zin om op links te klikken.

Verder: Mobo is erg duur, en ik zie geen reden tot een X470 chipset als een B450 chipset ook voldoet. Als je al wifi wilt kan je beter een aparte insteekkaart kopen.
De Seasonic Focus 550 is geen goede keus aangezien het model meerdere problemen kent. De hele setup verbruikt sowieso weinig, dus een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W zou beter zijn.
Voor 1440p is een RX580 normaal wel krap aan, maar voor WoW voldoende gok ik. Andere, nieuwere games zal je misschien moeten terugschroeven op detailniveau.
Ik kan trouwens niet je 'geen kermis attractie' wens matchen met het toetsenbord.

[Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 06-11-2018 12:27]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• IamRS
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10-05 00:47
Nat-Water schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:26:
1e advies. Gooi het in een lijstje van Tweakers zelf, niet iedereen heeft zin om op links te klikken.

Verder: Mobo is erg duur, en ik zie geen reden tot een X470 chipset als een B450 chipset ook voldoet. Als je al wifi wilt kan je beter een aparte insteekkaart kopen.
De Seasonic Focus 550 is geen goede keus aangezien het model meerdere problemen kent. De hele setup verbruikt sowieso weinig, dus een pricewatch: BitFenix Formula Gold 450W zou beter zijn.
Voor 1440p is een RX580 normaal wel krap aan, maar voor WoW voldoende gok ik. Andere, nieuwere games zal je misschien moeten terugschroeven op detailniveau.
Ik kan trouwens niet je 'geen kermis attractie' wens matchen met het toetsenbord.
Sorry, ben nieuw. Hoe plaats ik iets in een lijstje?

Wat betreft het toetsenbord, eens. Ging me voornamelijk om de kast, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor een dichte kast. RGB van het toetsenbord kan uit volgens mij.

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-06 14:16
IamRS schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:46:
[...]

Sorry, ben nieuw. Hoe plaats ik iets in een lijstje?

Wat betreft het toetsenbord, eens. Ging me voornamelijk om de kast, maar heb uiteindelijk toch gekozen voor een dichte kast. RGB van het toetsenbord kan uit volgens mij.
Handleiding Pricewatch

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Tony777
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 16-11-2018
Ziet er goed uit, zou wel de Gigabyte nemen ivm iets betere koeling

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True