Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Waar gaat Apple heen?

Pagina: 1
Acties:

• aschja
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 11:52
Na een aantal reviews te hebben gelezen waarin toch maar eens duidelijk wordt hoe belachelijk snel de nieuwe chipsets zijn, toch maar eens een draadje op gang brengen over de toekomst van Apple.

Hoe lang zal het nog duren voordat de chipset rondjes gaat rennen om de chips van Intel? Wat het is te bizar voor woorden hoe snel dit ding is zonder enige vorm van koeling? Ik ben daarom ook zeer benieuwd waar Apple toe in staat is als ze Intel overboord gaan gooien in de Macbooks.

Daarnaast las ik iets over dat de graphic performance te vergelijken is met een Xbox One S. Holy shit. Ook hier zonder enige vorm van koeling/ventilatie. Het fantastisch zou het zijn als de chipset van een toekomstige ARM macbook in een Apple TV proppen? Dan kunnen Playstation en Xbox hun borst nat maken.

Apple heeft de potentie om de hele gaming industrie in handen te krijgen om die manier. Ondersteunend met een bak geld, zou Apple gameontwikkelaars kunnen verleiden om voor iOS toplevel games te ontwikkelen? Dan hebben we het over Ubisoft, EA etc. Kunnen we in de toekomst games als Call of Duty, Battlefield, Assassins Creed etc etc. op Apple TV verwachten? :9~

• Djampire
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19:11
Welk 'ding' van apple heb je het nu over? de hele gaming industrie lijkt me niet, die is nu al wijd verspreid onder playstation en x-box en pc.. ze hebben niet de ideale software voor gaming. laat staan de expertise die de concurrentie al wel heeft opgedaan. dat hun hardware goed samenwerkt met hun eigen software staat buiten kijf, dat ze enorme bedragen vragen voor hun waar ook.. dus nee, ik zie het niet gebeuren..

3480 kWh Solar Array, Xiaomi Mi8, i5-4670k GTX 1070 6GB

• Aviv1
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 16:24
Gaming industrie staat eenbeetje stil.. graphics worden ietwat beter maar wat is er nou echt veranderd de afgelopen 10 jaar?

Ik geloof wel in streamen van games als de techniek beter wordt...

• OosterF
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 21:44
Denk niet dat Apple terug zal gaan naar ARM architectuur terwijl het overgrote deel van de wereld op x86 werkt. Denk daarom dat software het grootste probleem is voor Apple wanneer ze hun A chipsets in desktops te zetten. Ik zie ze het daarom niet (op de korte termijn) doen.

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 23:07
Waar haal je die claims vandaan dat de a12 net zo snel grafisch is al een one s? De xbox one (s is niet specifiek sneller toch?) komt ook al uit 2013 en de hardware was toentertijd ook al niet echt courant (iets met betaalbaar houden).

Als je een beetje weet hoe de SoC markt in elkaar steekt en hoe de architectuur ontstaat, dan snap je hopelijk wel dat je opmerkingen weinig betekenen.

De games ontwikkelaars passen zich aan, aan populariteit van de game pc/consoles/e.d. en het moet daarbij ook nog eens op de slechte van al die apparaten kunnen draaien.

Een telefoon als een Xs kost je nu 1200+ en een Xbox one S kost je 250 euro.
De markt voor gaming is er dus op gebrand een zo groot mogelijk publiek aan te spreken.
Lage prijzen voeren daarbij de boventoon in console land. Dat zie ik Apple zo snel nog niet in stappen, nog los van of ze het technisch kunnen verwezenlijken.

Nog allemaal los van het feit dat de a12 een ARM SoC is en de rest van de wereld inmiddels x86 draait.

s0ulmaster wijzigde deze reactie 06-11-2018 11:59 (5%)

Without magic smoke, it ain't broken!

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 21:23

Wootism

aaibaar

OosterF schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:55:
Denk niet dat Apple terug zal gaan naar ARM architectuur terwijl het overgrote deel van de wereld op x86 werkt. Denk daarom dat software het grootste probleem is voor Apple wanneer ze hun A chipsets in desktops te zetten. Ik zie ze het daarom niet (op de korte termijn) doen.
Nee joh! 100% zeker dat Apple hun ARM-chips in hun Macs gaat plaatsen!
Dan zijn ze in één klap onafhankelijk van Intel en kunnen ze grotere stappen gaan zetten t.o.v. de concurrentie.
Daarbij is de ARM-chip in de nieuwe iPad Pro singlecore al sneller dan de nieuwste Macbook Pro 15" van €2800,-

De ontwikkelaars moeten eenmalig hun software aanpassen, maar dat moesten ze toch al apart schrijven voor MacOs.

• Leeghoofd21
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:41

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Wootism schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:59:
[...]

Dan zijn ze in één klap onafhankelijk van Intel en kunnen ze grotere stappen gaan zetten t.o.v. de concurrentie.
Daarbij is de ARM-chip in de nieuwe iPad Pro singlecore al sneller dan de nieuwste Macbook Pro 15" van €2800,-

De ontwikkelaars moeten eenmalig hun software aanpassen, maar dat moesten ze toch al apart schrijven voor MacOs.
Not sure if serious..
Maar goed, heb je een bron/vergelijking tussen de kracht van deze chips?

HANDTEKENING!!!

• s0ulmaster
Wootism schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:59:
[...]

Want de gaming industrie is al heel happig om games te ontwikkelen voor MacOs?

• Wootism

Wootism

aaibaar

Leeghoofd21 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:02:
[...]

Not sure if serious..
Maar goed, heb je een bron/vergelijking tussen de kracht van deze chips?
https://www.macrumors.com...pro-benchmarks-geekbench/

s0ulmaster schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:02:
[...]

Want de gaming industrie is al heel happig om games te ontwikkelen voor MacOs?
Haha nee natuurlijk niet. Als je wil gamen koop je geen Mac. Dat gedeelte in de OP raakt kant nog wal.
Mij ging het meer over het gebruiken van hun eigen ARM in de Macs.

Wootism wijzigde deze reactie 06-11-2018 12:07 (3%)

• Boermansjo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 15-10 12:58
Als Apple blijft doorgaan zoals ze nu bezig is gaan ze niet ver geraken vrees ik... spare parts die worden onderschept door de douanen (zie : YouTube: Apple & Customs STOLE my batteries, that they won't even pro...), hun nieuwe 'Apple Service Toolkit 2'... Wat is het volgende ? Geen 3rd-party randapparatuur meer toestaan op de devices ?
Gamen is al duur dus laat Apple maar even buiten :)

Ik ben benieuwd hoelang die ships ook meegaan. Alles dat hitte produceert moet die toch ergens kwijtraken niet ?

• Goudstalen
  • Laatst online: 01:42
Boermansjo schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:18:
Als Apple blijft doorgaan zoals ze nu bezig is gaan ze niet ver geraken vrees ik... spare parts die worden onderschept door de douanen (zie : YouTube: Apple & Customs STOLE my batteries, that they won't even pro...), hun nieuwe 'Apple Service Toolkit 2'... Wat is het volgende ? Geen 3rd-party randapparatuur meer toestaan op de devices ?

Ik ben benieuwd hoelang die ships ook meegaan. Alles dat hitte produceert moet die toch ergens kwijtraken niet ?
Als je een dergelijke link plaats mag je er ook wel bij vernoemen dat het om illegale vervalste namaakproducten gaat. Dat die in beslag zijn genomen heeft niets met Apple te maken, dat doet de douane van elk land waar je merkrecht hebt. Als die Rossman batterijen wil hebben dan moet hij ze maar bestellen zonder Apple logo.

• Flamesz
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 17:44
Goudstalen schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:24:
[...]

Als je een dergelijke link plaats mag je er ook wel bij vernoemen dat het om illegale vervalste namaakproducten gaat. Dat die in beslag zijn genomen heeft niets met Apple te maken, dat doet de douane van elk land waar je merkrecht hebt. Als die Rossman batterijen wil hebben dan moet hij ze maar bestellen zonder Apple logo.
Als je het illegale vervalste namaakproducten gaat noemen mag je er ook wel bij vernoemen dat dat de woorden zijn van Apple, en dat het eigenlijk gewoon officiële Apple batterijen zijn die zijn refurbished. Aldus Rossmann

• Jaaap
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Gamestudios gaan pas games maken voor macOS zodra dat flink oplevert.
Nu levert het nog geen zak op omdat er relatief weinig mensen prive op een Mac werken en spellen willen spelen.

Zure regen: vnl. zwaveldioxide (en stikstofoxiden en ammoniak), 89% minder sinds 1980: FIXED
Gat in ozonlaag: vnl. drijfgassen (CFK's), gat dicht in 2060: FIXED
Broeikasefffect: vnl. CO₂ (en methaan en lachgas), afbouw uitstoot begonnen

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 02:58
aschja schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:43:
Hoe lang zal het nog duren voordat de chipset rondjes gaat rennen om de chips van Intel? Wat het is te bizar voor woorden hoe snel dit ding is zonder enige vorm van koeling? Ik ben daarom ook zeer benieuwd waar Apple toe in staat is als ze Intel overboord gaan gooien in de Macbooks.
Waar ze toe in staat zijn is onmogelijk te voorspellen. Tot nu toe is het enige wat je gezien hebt benchmarks die voor iOS geoptimaliseerd zijn versus benchmarks die op Windows door niemand serieus genomen worden.
Daarnaast las ik iets over dat de graphic performance te vergelijken is met een Xbox One S. Holy shit. Ook hier zonder enige vorm van koeling/ventilatie. Het fantastisch zou het zijn als de chipset van een toekomstige ARM macbook in een Apple TV proppen? Dan kunnen Playstation en Xbox hun borst nat maken.
Ik ben blij dat je de woorden van Apple zelf geloofd. Apple zelf beweert dat ze nu op het niveau zitten waar AMD 5 jaar geleden met hun lage midrange GPUs zat. De meesten denken dat Apple daarin behoorlijk overdrijft. Ofwel: Als Apple overdrijft liggen ze maar een jaar of 8 achter op AMD en nVidia.....
Apple heeft de potentie om de hele gaming industrie in handen te krijgen om die manier. Ondersteunend met een bak geld, zou Apple gameontwikkelaars kunnen verleiden om voor iOS toplevel games te ontwikkelen? Dan hebben we het over Ubisoft, EA etc. Kunnen we in de toekomst games als Call of Duty, Battlefield, Assassins Creed etc etc. op Apple TV verwachten? :9~
Apple heeft een heel mooi game systeem. Het heet de iPad. Daar hebben ze weinig concurrentie. Voor de rest; op dit moment geen serieuze contender. Niet op CPU gebied en niet op GPU gebied. Ik verwacht eerder dat ze hun macbooks op een gegeven moment helemaal weg doen en alleen nog iPads maken. Ze kosten al nagenoeg hetzelfde......

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een vreemde benchmark, dat ook nog eens appels met peren vergelijkt / over een kam scheert. Daarnaast is de iPad ook nog eens alleen sneller dan 1 i7 CPU. Om dan gelijk te concluderen, dat die A12X "sneller" is, is echt voorbarig. Zeker omdat je ook appels en peren vergelijkt.

CH4OS wijzigde deze reactie 06-11-2018 12:42 (3%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 20:44
Croga schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:34: Ik verwacht eerder dat ze hun macbooks op een gegeven moment helemaal weg doen en alleen nog iPads maken. Ze kosten al nagenoeg hetzelfde......
En die noemen ze dan Surface Pro. :P

We don't sell our souls anymore, give it away for free -Sleaford Mods | Rip Bushwick Bill

• Wootism

Wootism

aaibaar

CH4OS schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:40:
[...]
Een vreemde benchmark, dat ook nog eens appels met peren vergelijkt / over een kam scheert. Daarnaast is de iPad ook nog eens alleen sneller dan 1 i7 CPU. Om dan gelijk te concluderen, dat die A12X "sneller" is, is echt voorbarig. Zeker omdat je ook appels en peren vergelijkt.
Wel goede onderbouwing.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maar dan nog, dan kun je nog geen appels met peren vergelijken. Dus zo'n onderbouwing zegt dan eigenlijk weinig.

• Wootism

Wootism

aaibaar

CH4OS schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:43:
[...]
Maar dan nog, dan kun je nog geen appels met peren vergelijken. Dus zo'n onderbouwing zegt dan eigenlijk weinig.
Je zegt de hele tijd 'appels en peren' maar heb echt geen idee wat je ermee bedoeld.
Mijns inziens kan je benchmark software net zo goed op een iPad draaien als op een Mac om zo de kracht van de cpu te testen.

• s0ulmaster
Wootism schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:51:
[...]

Je zegt de hele tijd 'appels en peren' maar heb echt geen idee wat je ermee bedoeld.
Mijns inziens kan je benchmark software net zo goed op een iPad draaien als op een Mac om zo de kracht van de cpu te testen.
Afhankelijk van welke benchmark en hoe die geoptimmaliseerd wordt afgehandeld bij verschillende processors.
Helaas betekend dit dus niet dat de real world performance gelijk is als de benchmark score ook gelijk is.

Daarnaast kun je nog zulke goede hardware hebben, je ziet zelfs al wel eens dat ontwikkelaars geen pc versie maken maar alleen een xbox of playstation versie omdat daar meer geld in zit.
Zit je dan met je 1080ti.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wootism schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 13:51:
De iPad en MacBook zijn twee totaal verschillende soorten producten, die beiden een totaal andere doelgroep en functies hebben en dus niet te vergelijken zijn. ;)

Dus vandaar de appels met peren. Leuk dat je dezelfde benchmarks kan draaien, maar onderhuids kan de benchmark op ARM-architectuur nog best de core anders berekenen dan voor x86(-64) architecturen. Dus de cijfers onderling hoeven niet per se iets te zeggen. De onderbouwing/conclusie is dan ook een vreemde, als je een iPad met een MacBook gaat vergelijken.

Ook als je in de markt zit voor een MacBook, maar die toch te duur vind en je alternatieven zoekt, zul je ook alleen maar andere laptops zien, geen tablets, om een voorbeeld te noemen.

Een Mercedes Sprinter ga je toch ook niet vergelijken met een Mercedes SL-klasse? :? Dat is namelijk wel wat hier gebeurd.

CH4OS wijzigde deze reactie 06-11-2018 14:41 (11%)

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 00:05
Boermansjo schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:18:

Rossmann heeft op Reddit zelf aangegeven dat hij batterijen had gekocht met een Apple-logo erop bij een bedrijf dat niet geautoriseerd was om deze batterijen te maken. Je praat dan gewoon over counterfeiting en dat is illegaal in de VS. Het is dus logisch dat deze batterijen onderschept werden. Doet de douane niet alleen voor Apple, maar voor heel veel merken.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone 11 Pro Max Silver 256GB - Apple Watch Series 5 Hermès

• Boermansjo
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 15-10 12:58
MelvinW schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:27:
[...]

Rossmann heeft op Reddit zelf aangegeven dat hij batterijen had gekocht met een Apple-logo erop bij een bedrijf dat niet geautoriseerd was om deze batterijen te maken. Je praat dan gewoon over counterfeiting en dat is illegaal in de VS. Het is dus logisch dat deze batterijen onderschept werden. Doet de douane niet alleen voor Apple, maar voor heel veel merken.
Zover ben ik nog niet geraakt. Ik baseerde mij puur op wat er in dat filmpje gezegd werd. Maar het ze waren toch al gemaakt ?
Volgens wat ik heb begrepen zijn dit batterijen van afgedankte mac books. Wat is daar nu mis mee ? Als ik mijn ram van G-SKILL wil verkopen aan iemand anders zou dat toch geen probleem mogen zijn ?
Ik vind het gewoon niet kunnen dat een bedrijf bepaald of je die onderdelen mag verkopen of niet. Indien het laatste, zeg dan gewoon dat die 900€ dat je betaald voor een iPhone enkel een huur bedrag is. (je bent nooit eigenaar van je toestellen 8)7 ) en dat je de gsm na 6 jaar verplicht moet terug brengen.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 00:05
Boermansjo schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:31:
[...]

Zover ben ik nog niet geraakt. Ik baseerde mij puur op wat er in dat filmpje gezegd werd. Maar het ze waren toch al gemaakt ?
Volgens wat ik heb begrepen zijn dit batterijen van afgedankte mac books. Wat is daar nu mis mee ? Als ik mijn ram van G-SKILL wil verkopen aan iemand anders zou dat toch geen probleem mogen zijn ?
Ik vind het gewoon niet kunnen dat een bedrijf bepaald of je die onderdelen mag verkopen of niet. Indien het laatste, zeg dan gewoon dat die 900€ dat je betaald voor een iPhone enkel een huur bedrag is. (je bent nooit eigenaar van je toestellen 8)7 ) en dat je de gsm na 6 jaar verplicht moet terug brengen.
Ik raad je aan om deze post op Reddit te lezen: https://www.reddit.com/r/...ts_to_using_parts_from_a/

Hier wordt heel goed uitgelegd waarom de batterijen door customs ingenomen zijn. Het ging om batterijen gefabriceerd door een bedrijf dat geen toestemming had van Apple om hun logo te gebruiken. Is een beetje hetzelfde als wanneer jij een tas zou maken met het Louis Vuitton-logo, terwijl je daar geen toestemming voor hebt.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone 11 Pro Max Silver 256GB - Apple Watch Series 5 Hermès

• Pendora
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:27
Boermansjo schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 15:31:
[...]

Als dit het geval was dan is het ook geen probleem (als in dat de Macbooks waren afgedankt door gebruikers en niet door Apple). Rossmann heeft een hekel aan Apple omdat Apple hem niet als officieel reparatie punt wil zien en hij dus geen originele onderdelen kan inkopen en dat schaad zijn reparatiezaak

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Ik denk dat Rossman helemaal geen hekel heeft aan Apple, maar die sensatieverhalen gewoon zijn marketing m.o. is. ;) “Oh boe, kijk wat evil Apple nu weer heeft gedaan [volgens Rossman]! Uit protest stuur ik m’n spullen op naar hem voor goedkope reparatie!” Katsjing... Erg goede marketingstrategie, en eentje die duidelijk werkt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• aschja
Wat ik met mijn topic wilde aangeven is dat Apple wat mij betreft AppleTV nog helemaal niet serieus neemt. Waar daar zit echt een bult potentie in. Als de grafische prestaties echt on par met de Xbox One S zit, dan kunnen ze op het gebied van gaming veel meer bereiken dan nu.

Wel heb ik ontzettend veel moeite met de prijzen die ze nu hanteren. Je kan er vanuit gaan dat de volgende Macbook Pro qua prijs omhoog gaat, omdat de prijzen met Air te dicht bij elkaar zitten. En dat is een slechte ontwikkeling. Apple is al nooit goedkoop geweest, maar ze zijn nu wel echt de grenzen aan het opzoeken. Het is dat ik echt een hekel aan Windows heb en min of meer in het ecosysteem zit gevangen, maar is het een beetje uit de hand aan het lopen.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

aschja schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:24:
Wat ik met mijn topic wilde aangeven is dat Apple wat mij betreft AppleTV nog helemaal niet serieus neemt. Waar daar zit echt een bult potentie in. Als de grafische prestaties echt on par met de Xbox One S zit, dan kunnen ze op het gebied van gaming veel meer bereiken dan nu.
En dan? De markt is te verzadigd, dus hoe moet Apple volgens jou daar een vuist slaan? Bedenk je dat het ook nog wel eens bewust kon zijn dat Apple niet die kant op wil. Zeker als je ziet hoe "gamer gear" er tegenwoordig uit ziet (imo tenenkrommend).
Wel heb ik ontzettend veel moeite met de prijzen die ze nu hanteren. Je kan er vanuit gaan dat de volgende Macbook Pro qua prijs omhoog gaat, omdat de prijzen met Air te dicht bij elkaar zitten. En dat is een slechte ontwikkeling. Apple is al nooit goedkoop geweest, maar ze zijn nu wel echt de grenzen aan het opzoeken. Het is dat ik echt een hekel aan Windows heb en min of meer in het ecosysteem zit gevangen, maar is het een beetje uit de hand aan het lopen.
Omdat je een hekel hebt aan Windows, zit je dan ook weer niet direct vast/opgescheept met Apple natuurlijk. Dus een beetje overdreven is dit wel, vind ik. Je kan ook gewoon zelf een PC kopen, die in elkaar (laten) zetten en daarna Linux installeren. Kost het opeens een heel stuk minder en heb je toch geen Windows. Dat je 'gevangen' zit is natuurlijk ook maar wat je er zelf van maakt. ;)

• aschja
CH4OS schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:30:
[...]
En dan? De markt is te verzadigd, dus hoe moet Apple volgens jou daar een vuist slaan? Bedenk je dat het ook nog wel eens bewust kon zijn dat Apple niet die kant op wil. Zeker als je ziet hoe "gamer gear" er tegenwoordig uit ziet (imo tenenkrommend).
Goed punt.
Omdat je een hekel hebt aan Windows, zit je dan ook weer niet direct vast/opgescheept met Apple natuurlijk. Dus een beetje overdreven is dit wel, vind ik. Je kan ook gewoon zelf een PC kopen, die in elkaar (laten) zetten en daarna Linux installeren. Kost het opeens een heel stuk minder en heb je toch geen Windows. Dat je 'gevangen' zit is natuurlijk ook maar wat je er zelf van maakt. ;)
Minder goed punt. Voor een doorsnee consument zijn er twee keuzes, misschien 3. Windows, MacOS en Chrome OS misschien. Mijn kennis van Linux is nihil, maar qua gebruikersgemak is MacOS verder dan windows. Ik heb in het verleden genoeg PC's in elkaar geknutseld, maar dat weegt voor mij niet op tegen kant en klaar + MacOS. Tenzij Apple de iPad is eens fatsoenlijk gaat openstellen, zal het voorlopig bij MacOS blijven.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

aschja schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:31:
Mijn kennis van Linux is nihil, maar qua gebruikersgemak is MacOS verder dan windows.
En hoe is dit een reden of excuus om het niet te nemen of te gaan leren? :? Met MacOS en Windows had je ook ooit totaal geen kaas van gegeten. Toch vind je nu qua gebruiksgemak MacOS fijner werken dan Windows. Dat is dan toch ook ergens vandaan gekomen? ;) Ik neem aan dat dat niet uit de lucht is komen vallen. ;) Dit is dus precies wat ik bedoel met dat 'gevangen' gevoel echt iets van jezelf is.
Ik heb in het verleden genoeg PC's in elkaar geknutseld, maar dat weegt voor mij niet op tegen kant en klaar + MacOS. Tenzij Apple de iPad is eens fatsoenlijk gaat openstellen, zal het voorlopig bij MacOS blijven.
Maar dan zeg je dus in feite dat het gemak het wint van prijs. ;) Dan maak je dus toch echt jezelf gevangen, zoals ik eerder ook al zei.

Ook Linux kun je in principe leren en doordat je al kennis hebt van MacOS is een overstap naar Linux ook niet echt moeilijk meer. Beiden zijn immers uiteindelijk gebaseerd op hetzelfde (soort) systeem, maar zijn een eigen weg gegaan. Vele basics zijn daardoor gewoon hetzelfde. ;)

CH4OS wijzigde deze reactie 07-11-2018 14:09 (7%)

• Malt007
  • Laatst online: 22:25
CH4OS schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:22:
[...]
De iPad en MacBook zijn twee totaal verschillende soorten producten, die beiden een totaal andere doelgroep en functies hebben en dus niet te vergelijken zijn. ;)

Dus vandaar de appels met peren. Leuk dat je dezelfde benchmarks kan draaien, maar onderhuids kan de benchmark op ARM-architectuur nog best de core anders berekenen dan voor x86(-64) architecturen. Dus de cijfers onderling hoeven niet per se iets te zeggen. De onderbouwing/conclusie is dan ook een vreemde, als je een iPad met een MacBook gaat vergelijken.

Ook als je in de markt zit voor een MacBook, maar die toch te duur vind en je alternatieven zoekt, zul je ook alleen maar andere laptops zien, geen tablets, om een voorbeeld te noemen.

Een Mercedes Sprinter ga je toch ook niet vergelijken met een Mercedes SL-klasse? :? Dat is namelijk wel wat hier gebeurd.
Volgens mij bedoelt de TS dat hij de kracht van de verschillende processoren wil vergelijken. Nu is deze benchmark niet geschikt omdat ze niet op dezelfde manier geoptimaliseerd zijn en nu nog in totaal verschillende producten zitten, dan krijg je dus de Sprinter vs de SL. Maar zijn er vergelijkingen te maken die de ware kracht van beide processors op een goede manier kunnen vergelijken?

Dus haal de motor uit zowel de Sprinter als de SL, stop deze in een E-klasse en kan je dan een vergelijking maken over het aantal pk's? Dat is waar de TS op doelt volgens mij, ja nu bestaat er nog geen E-klasse met een Sprintermotor, maar wellicht in de toekomst wel. Dan heeft het ook geen zin om totaal verschillende apparaten waar deze motoren nu inzitten te gaan vergelijken (Xbox vs Iphone).

Als je zo op een apple tv 2020 met een A14 procesor 4k kan gamen lijkt me dat top. Pas dan kan je de prijzen gaan vergelijken wat mij betreft.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Malt007 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:16:
Volgens mij bedoelt de TS dat hij de kracht van de verschillende processoren wil vergelijken. Nu is deze benchmark niet geschikt omdat ze niet op dezelfde manier geoptimaliseerd zijn en nu nog in totaal verschillende producten zitten, dan krijg je dus de Sprinter vs de SL. Maar zijn er vergelijkingen te maken die de ware kracht van beide processors op een goede manier kunnen vergelijken?
De processoren zijn met andere insteken / gedachten / doelstellingen gemaakt. Hoe wil je dat uiteindelijk kunnen vergelijken dan? :?
Dus haal de motor uit zowel de Sprinter als de SL, stop deze in een E-klasse en kan je dan een vergelijking maken over het aantal pk's? Dat is waar de TS op doelt volgens mij, ja nu bestaat er nog geen E-klasse met een Sprintermotor, maar wellicht in de toekomst wel. Dan heeft het ook geen zin om totaal verschillende apparaten waar deze motoren nu inzitten te gaan vergelijken (Xbox vs Iphone).
Doordat de Sprinter een totaal ander soort voertuig is, vergt dat ook een totaal andere motor, die daar beter op afgestemd is. Wat dat betreft dus totaal geen verschil en dus ook niet te vergelijken. Ik denk dus ook niet dat er ooit een auto komt wat qua motor aan een zelfde soort werklast komt zoals een Sprinter dat heeft. En zo zie ik dat ook niet gebeuren tussen een MacBook en een iPad of whatever.

• aschja
CH4OS schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:42:
[...]
En hoe is dit een reden of excuus om het niet te nemen of te gaan leren? :? Met MacOS en Windows had je ook ooit totaal geen kaas van gegeten. Toch vind je nu qua gebruiksgemak MacOS fijner werken dan Windows. Dat is dan toch ook ergens vandaan gekomen? ;) Ik neem aan dat dat niet uit de lucht is komen vallen. ;) Dit is dus precies wat ik bedoel met dat 'gevangen' gevoel echt iets van jezelf is.
[...]
Maar dan zeg je dus in feite dat het gemak het wint van prijs. ;) Dan maak je dus toch echt jezelf gevangen, zoals ik eerder ook al zei.

Ook Linux kun je in principe leren en doordat je al kennis hebt van MacOS is een overstap naar Linux ook niet echt moeilijk meer. Beiden zijn immers uiteindelijk gebaseerd op hetzelfde (soort) systeem, maar zijn een eigen weg gegaan. Vele basics zijn daardoor gewoon hetzelfde. ;)
Ik begrijp wat je bedoeld, maar dan nog gaat het scheef. Linux is geen alternatief voor de doorsnee consument. Ik kan geen Office draaien. Adobe pakket werkt niet op Linux. Nogmaals, ik snap wat je bedoeld, maar Linux is geen systeem zoals Windows en MacOS dat zijn.

• Malt007
  • Laatst online: 22:25
CH4OS schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:20:
[...]
De processoren zijn met andere insteken / gedachten / doelstellingen gemaakt. Hoe wil je dat uiteindelijk kunnen vergelijken dan? :?

[...]
Doordat de Sprinter een totaal ander soort voertuig is, vergt dat ook een totaal andere motor, die daar beter op afgestemd is. Wat dat betreft dus totaal geen verschil en dus ook niet te vergelijken. Ik denk dus ook niet dat er ooit een auto komt wat qua motor aan een zelfde soort werklast komt zoals een Sprinter dat heeft. En zo zie ik dat ook niet gebeuren tussen een MacBook en een iPad of whatever.
De gemiddelde gebruiker maakt het niks uit met welke doelstelling de processor is gemaakt natuurlijk, zeker als ze daar niks van merken. Als er zo een ARM processor in een macbook zit en de software ziet er hetzelfde uit dan is het enige wat telt hoe snel een taak uitgevoerd is. Als ik zo met een A14 in een Apple TV dezelfde graphics heb als met de Xbox dan is dat toch prima. Alleen hoe weten we hoe de huidige processors tegenover elkaar staan qua prestaties?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

aschja schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:21:
Ik begrijp wat je bedoeld, maar dan nog gaat het scheef. Linux is geen alternatief voor de doorsnee consument.
Ik ben dan toevallig een IT-er inderdaad, maar ik denk dat als een "gemiddelde consument" wel overweg kan met MacOS, dat hij/zij dan ook met Linux overweg kan. ;)
Ik kan geen Office draaien.
Office for Mac is ook niet een top pakket en er zijn ook op Linux alternatieven, die aardig goed mee komen. LibreOffice is daar de bekendste van denk ik zo.
Adobe pakket werkt niet op Linux. Nogmaals, ik snap wat je bedoeld, maar Linux is geen systeem zoals Windows en MacOS dat zijn.
Linux is als je MacOS gewend bent in elk geval een vergelijkbaar OS en een overstap naar Linux of vice versa is dan echt niet zo groot als de overstap van Windows naar Linux (dat is althans waar ik wel op doel).

Ja, voor Adobe pakketten zijn er niet echt alternatieven en dat is jammer, maar dat betekend niet dat je of op Windows zit, of op MacOS zit. Je hebt wat dat betreft echt wel een keuze en die kan je ten alle tijden veranderen uiteraard. ;) Maar daarom dat ik zeg dat als je "gevangen" zit bij MacOS, dat echt een keuze is. ;)

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
aschja schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:24:

Kan jij mij vertellen welke laptop een 10-bit display, 600 nits scherm, P3 kleurspectrum, True tone display, aan beide zijde 40Gb Thunderbolt 3, licht van gewicht, 2x 5K beeldschermen kan aansturen, Touch id enTouchbar.
Heeft? Welke laptop is beter dan deze MacBook Pro?
(De laatste twee mag je van mij weglaten)

Ik heb trouwens een Lenovo laptop en niks van Apple. Maar ik ben benieuwd.

2019 MBP 15"/iPhone XR/iPad Pro/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
CH4OS schreef op woensdag 7 november 2018 @ 14:30:
[...]
Ik ben dan toevallig een IT-er inderdaad, maar ik denk dat als een "gemiddelde consument" wel overweg kan met MacOS, dat hij/zij dan ook met Linux overweg kan. ;)
[...]
Office for Mac is ook niet een top pakket en er zijn ook op Linux alternatieven, die aardig goed mee komen. LibreOffice is daar de bekendste van denk ik zo.
[...]
Linux is als je MacOS gewend bent in elk geval een vergelijkbaar OS en een overstap naar Linux of vice versa is dan echt niet zo groot als de overstap van Windows naar Linux (dat is althans waar ik wel op doel).

Ja, voor Adobe pakketten zijn er niet echt alternatieven en dat is jammer, maar dat betekend niet dat je of op Windows zit, of op MacOS zit. Je hebt wat dat betreft echt wel een keuze en die kan je ten alle tijden veranderen uiteraard. ;) Maar daarom dat ik zeg dat als je "gevangen" zit bij MacOS, dat echt een keuze is. ;)
Ik zie IBM niet naar Linux gaan, die zijn "recentelijk" allemaal over gegaan naar iMacs en Macbooks. Wel interessant. Want Google gebruikt zelf dan wel weer Linux.

2019 MBP 15"/iPhone XR/iPad Pro/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/

• rcthans
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 21:50

Voor 2700 heb je bij BTO een zelf samengestelde X-book 15CL879 met
Een 8c/16t core i9
32 gb ddr4
4k scherm met 100%rgb
1070 8gb gpu
Die heeft ook wel tunderbolt, dus het is echt niet dat apple snellere machines levert.

Nou heb ik zelf vorig jaar een een xps15 gekocht. Met vergelijkbare specs als de MacBook pro destijds. Deze was 2500 en bij Apple betaalde ik 2900 voor hetzelfde. Bij de XPS doet de bouw kwaliteit en het uiterlijk in mijn ogen ook niet onder aan Apple. Wat BTO natuurlijk met hun clevo barebones vaak wel doet.

Is het niet gewoon een wat ben je gewend verhaal? Ik zit wel eens achter de mac van een vriend. Ik word er geen wijs uit. Hij vind Windows lastig. Zijn laptop is net zo vaak aan een reboot toe als die van mij. De leer curve is in mijn ogen net zo groot. Waarom zou iemand dan toch een mac kopen?

In mijn ogen is het gewoon het merk dat het beste is in het binden van klanten door merk lolyaliteit. Mensen staan er voor in de rij. Het is net iets duurder en daardoor "stoer" maar zeker niet beter of sneller. Ik heb eerder het gevoel dat ze de grens aan het opzoeken zijn qua "wat de gek er voor geeft" dan dat ze intel of andere concurrenten voorbij gaan op techniek en snelheid de komende tijd.

rcthans wijzigde deze reactie 08-11-2018 08:08 (16%)

• aschja
rcthans schreef op donderdag 8 november 2018 @ 07:35:
[Afbeelding: Apple]

Voor 2700 heb je bij BTO een zelf samengestelde X-book 15CL879 met
Een 8c/16t core i9
32 gb ddr4
4k scherm met 100%rgb
1070 8gb gpu
Die heeft ook wel tunderbolt, dus het is echt niet dat apple snellere machines levert.

Nou heb ik zelf vorig jaar een een xps15 gekocht. Met vergelijkbare specs als de MacBook pro destijds. Deze was 2500 en bij Apple betaalde ik 2900 voor hetzelfde. Bij de XPS doet de bouw kwaliteit en het uiterlijk in mijn ogen ook niet onder aan Apple. Wat BTO natuurlijk met hun clevo barebones vaak wel doet.
Dit is zowel op basis van OS en hardware technisch totaal niet met elkaar te vergelijken. Het kan niet verder uit elkaar liggen. Je XPS komt daar meer bij in de buurt.
Is het niet gewoon een wat ben je gewend verhaal? Ik zit wel eens achter de mac van een vriend. Ik word er geen wijs uit. Hij vind Windows lastig. Zijn laptop is net zo vaak aan een reboot toe als die van mij. De leer curve is in mijn ogen net zo groot. Waarom zou iemand dan toch een mac kopen?
Reboots zijn verwaarloosbaar en eigenlijk niet eens vernoemingswaardig. Ik kan legio dingen opnoemen waar MacOS beter mee omgaat dan Windows. Updates, filesystems, gebruiksvriendelijkheid, drivers etc. Bouwkwaliteit is over het algemeen ook goed, maar de XPS zit ook goed in elkaar. Ik ben het eens dat alles aan te leren is, ook Linux, maar voor iemand die dagelijks 8 uur met zowel MacOS en Windows werkt, kan ik niet anders zeggen dat Windows echt een dramatisch OS is. Maar goed, dat is mijn mening.
In mijn ogen is het gewoon het merk dat het beste is in het binden van klanten door merk lolyaliteit. Mensen staan er voor in de rij. Het is net iets duurder en daardoor "stoer" maar zeker niet beter of sneller. Ik heb eerder het gevoel dat ze de grens aan het opzoeken zijn qua "wat de gek er voor geeft" dan dat ze intel of andere concurrenten voorbij gaan op techniek en snelheid de komende tijd.
Wat betreft "wat de gek er voor geeft" ben ik helemaal met je eens. Ze zijn zeker de grens aan het opzoeken. Maar dat is wat ik zeg. Die grens is bij mij bijna bereikt. Want voor een normale consument is dit serieus geld. Ik denk zeker dat ze kunnen innoveren wanneer ze Intel los laten. Als je toch ziet wat voor kracht er uit die ARM chip komt, wil ik toch wel eens weten waar tot ze in staat zijn als ze zelf chips gaan ontwikkelen voor de Macbooks.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True