Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[VRAAG] Game-Multimedia desktop +- 600 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -Divine
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 01-05 13:40
Goedendag,

Ik ben voor mijn eigen onderneming op zoek naar een kant en klare desktop van om en nabij de 600 euro, waarop ik snel en fatsoenlijk kan werken, maar ook af en toe een game kan spelen. Zelf in elkaar zetten is voor mij geen optie, dus ik ben specifiek op zoek naar een kant en klaar systeem.

Zelf kwam ik deze optie tegen: https://www.mediamarkt.nl...ic-7ra-284eu-1563302.html

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Photoshop en videobewerkingssoftware moeten vloeiend kunnen draaien, aangezien ik daar veel mee werk. Daarnaast moet het systeem overweg kunnen met games als PUBG en Battlefield. Deze hoeven niet op de per se hoogste instellingen gespeeld te kunnen worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Afhankelijk van het systeem, zit mijn budget tussen de 500 en 700 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Twee beeldschermen, een muis en een toetsenbord heb ik al. Het gaat dus puur om de desktop zelf.

Wat verwacht je van ons?
Is het voorbeeld dat ik hierboven heb vermeld een goede optie, of is er voor dit geld iets beters te krijgen?
Als jullie een leuke kant en klare pc weten voor mijn budget, dan hoor ik dat graag. Alvast hartelijk dank!

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 09:28
System specs:
i5-7400
1x8GB RAM, totaal 2 RAM slots
H110 chipset
128GB SSD + 1TB HDD
GTX 1050 2GB
Bluetooth, Wifi, Windows 10
PSU: 230W

De i5-7400 is al een 'oudere' generatie. Een vergelijkbare quadcore is de Ryzen 3 1200/2200G of i3-8100.
Aangezien zelf bouwen geen optie is, kan je misschien ook laten bouwen. Alleen moet je dan wel 75-100 euro rekenen voor assemblage.
Battlefield houdt wel van 6 cores, maar er zijn vast genoeg benchmarks.
Welke resolutie en fps hebben je beeldschermen?

• -Divine
SpeedQber schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:52:
System specs:
i5-7400
1x8GB RAM, totaal 2 RAM slots
H110 chipset
128GB SSD + 1TB HDD
GTX 1050 2GB
Bluetooth, Wifi, Windows 10
PSU: 230W

De i5-7400 is al een 'oudere' generatie. Een vergelijkbare quadcore is de Ryzen 3 1200/2200G of i3-8100.
Aangezien zelf bouwen geen optie is, kan je misschien ook laten bouwen. Alleen moet je dan wel 75-100 euro rekenen voor assemblage.
Battlefield houdt wel van 6 cores, maar er zijn vast genoeg benchmarks.
Welke resolutie en fps hebben je beeldschermen?
Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik twee beeldschermen, waarvan het 'hoofdscherm' de volgende is: Acer GF246 LED-monitor 61 cm (24 inch) Energielabel A+ 1920 x 1080 pix Full HD 1 ms HDMI, VGA, DisplayPort TN Film

• SpeedQber
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 09:28
Dat scherm heeft 60 fps, en Freesync. Een AMD GPU zou beter zijn, maar die heb je niet zoveel in prebuilds.
Een 1060 6GB is meestal prima voor 1080p60 gaming op high/ultra.
Een 1050 2GB is flink minder goed, heb je benchmarks bekeken?
Als het gaat om een zakelijke computer, kan je ook iets met een onderhoudscontract (ofzo) regelen. Ik geloof dat Dell en HP zakelijke oplossingen hebben.

• -Divine
SpeedQber schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:17:
Dat scherm heeft 60 fps, en Freesync. Een AMD GPU zou beter zijn, maar die heb je niet zoveel in prebuilds.
Een 1060 6GB is meestal prima voor 1080p60 gaming op high/ultra.
Een 1050 2GB is flink minder goed, heb je benchmarks bekeken?
Als het gaat om een zakelijke computer, kan je ook iets met een onderhoudscontract (ofzo) regelen. Ik geloof dat Dell en HP zakelijke oplossingen hebben.
Ik ben me ervan bewust dat een 1050 2GB een stuk minder goed is, maar voor mijn budget moet ik ergens concessies doen. En gamen op medium instellingen is wat mij betreft ook nog prima. Is de MSI dan een goede optie, of zijn er voor dat geld betere kant en klare pc's op de markt?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True