Vraag

• Acatli40
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-03 23:34
Mijn PC bestaat nu uit 2x 4GB ram. (8GB 2400-15 Fury Black)

Mijn PC wil ik upgraden waar ik een nieuwe moederbord + 2x 8GB ram erbij krijg. (16 GB DDR4-3200)
Het moederbord is (GIGABYTE Z390 AORUS PRO)

Kan ik deze 16GB RAMset met mijn bestaande 8GB RAM gebruiken?

Ik vind het zonde om er niks mee te doen.

Beste antwoord (via Acatli40 op 06-11-2018 11:23)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:49
Dat is een kwestie van uitproberen of ze samen gaan.
Echter dit kan lastig zijn,omdat je zit met verschillende timing en snelheid van het geheugen.

Verder gaat het RAM werken naar de langzaamste RAM, die je erin hebt zitten.
Dus als je een 16gb 3000mzh kit hebt gekocht bv dan zal e op 2400mhz gaan werken.

[Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 06-11-2018 10:35]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• freaky35
Echter dit kan lastig zijn,omdat je zit met verschillende timing en snelheid van het geheugen.

Dus als je een 16gb 3000mzh kit hebt gekocht bv dan zal e op 2400mhz gaan werken.

[Voor 4% gewijzigd door freaky35 op 06-11-2018 10:35]

• Acatli40
freaky35 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:33:

Bedankt voor je snelle antwoord, ik ga het wel even uitproberen.

[Voor 3% gewijzigd door Acatli40 op 06-11-2018 11:24]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acatli40 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:29:
Mijn PC bestaat nu uit 2x 4GB ram. (8GB 2400-15 Fury Black)

Mijn PC wil ik upgraden waar ik een nieuwe moederbord + 2x 8GB ram erbij krijg. (16 GB DDR4-3200)
Het moederbord is (GIGABYTE Z390 AORUS PRO)

Kan ik deze 16GB RAMset met mijn bestaande 8GB RAM gebruiken?

Ik vind het zonde om er niks mee te doen.
Nee, op een Z390 ga je geen 2400MT/s steken. Dan wil je gebruik maken van de 3200mt/s en niet ouwehoeren met 2400 erbij ! Waarom heb je een Z390 moederbord gekocht ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Acatli40
Hackus schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:29:
[...]

Nee, op een Z390 ga je geen 2400MT/s steken. Dan wil je gebruik maken van de 3200mt/s en niet ouwehoeren met 2400 erbij ! Waarom heb je een Z390 moederbord gekocht ?
De upgradekit die ik wil kopen bevat 16GB gehuegen en vindt het zonde om met me huidige niks te doen.
Maar inmiddels heb ik mijn huidige systeem te koop gezet.

• freaky35
Hackus schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:29:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens,maar als de TS dat wil :),

@Acatli40 maar ik begrijp goed, dat je de 2x4gb nu gaat verkopen?

Dat lijkt mij de overgens de de beste optie,verkopen

• Acatli40
freaky35 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:04:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens,maar als de TS dat wil :),

@Acatli40 maar ik begrijp goed, dat je de 2x4gb nu gaat verkopen?

Dat lijkt mij de overgens de de beste optie,verkopen
De PC ga ik verkopen. Dat lijkt mij toch de beste keuze, anders is het zonde op het te houden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee