Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• NTwoO
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 08-06 15:57
Sinds kort hebben wij een Onkyo TX-NR676 in huis. De woonkamer heeft een 5.1 aansluiting. In de garage (onder de woonkamer) was nog een oude B&O beomaster 1900 met S45 boxjes staan en nu zijn deze op zone 2 van de Onkyo aangesloten. Nu kan ik Spotify in de garage streamen. Het geluid van de Onkyo klinkt ook behoorlijk beter dan de beomaster, maar het zou ook deels aan de dikkere 2.5mm2 speaker kabel kunnen liggen.

Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om onafhankelijk op de 676 te streamen? Dus vrouwlief boven in de woonkamer via Spotify op zone 1 en ik in de mancave spotify (via de chromecast eventueel) op zone 2? Het lijkt alsof dat niet direkt mogelijk is. De NET input lijkt generiek met alle net diensten (Spotify, chromecast enz) bij mekaar. Bluetooth is weleenswaar een 2de input, maar deze lijkt ook niet onafhankelijk te sturen, want in de controller app gaat beide zones over op net input als ik op de woonkamer een net input selekteer. Als ik vervolgens op zone 2 de Bluetooth selecteer, gaat het op beide over op Bluetooth.

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:20

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Zie Pagina 69 van de NL handleiding. Er zitten (nogal) wat beperkingen aan Zone 2. Zo worden alleen analoge, NET en USB bronnen doorgegeven, dus HDMI (Chromecast) kan niet naar Zone 2. Ook zijn er enkele inputs die ook alleen gecombineerd Zone 1 en 2 doen.
  • Alleen analoge ingangsbronnen, NET of USB worden weergegeven via de ZONE 2 LINE OUT aansluitingen en ZONE 2 L/R-aansluitingen.
  • U kunt geen verschillende AM- of FM-radiostations selecteren voor uw hoofdruimte en voor Zone 2. U hoort
    hetzelfde AM/FM radiostation in alle ruimten. Indien u namelijk een FM-station kiest voor de hoofdruimte, is dat station ook hoorbaar in Zone 2.
  • U kunt geen verschillende ingangsselector NET of USB voor uw hoofdruimte en Zone 2 selecteren. Namelijk, als u ingangsselector USB hebt gekozen voor Zone 2, dan wordt ingangsselector USB geselecteerd in de hoofdruimte, zelfs als NET werd geselecteerd voor de hoofdruimte.
  • BLUETOOTH kan niet worden geselecteerd als de ingangsselector in Zone 2. Als u audio van een Bluetoothapparaat in Zone 2 afspeelt, selecteer dan Z2 Sel: Source en BLUETOOTH als ingangsselector in de hoofdruimte.
  • Als Zone 2 is geactiveerd en de ingangsselector ervan is geselecteerd, neemt het stroomverbruik in stand-by enigszins toe.
  • Als Zone 2 is ingeschakeld, zullen de RI functies niet werken.
  • Wanneer u de AV-receiver in standby zet wanneer Zone 2 actief is, gaat het indicatielampje Z2 gedimd branden.
  • Het activeren van de Zones in de hoofdruimte wanneer de luistermodi op Pure Audio staat, zorgt ervoor dat het automatisch wordt omgeschakeld naar Direct.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• NTwoO
Dat stukje heb ik idd gelezen. De Zone 2 klinkt leuk, maar heeft toch een partij tekortkomingen. In een multiroom setup wilt men toch Zone 2 echt als multi room onderdeel meenemen. De vraag was natuurlijk ook met de hoop dat er verbeteringen hierin kwamen met nieuwe firmware versies, maar helaash. Nu mag de beomaster vooralsnog even wachten met een uitvaart. Als Zone2 niet bruikbaar is icm de behoeften van vrouwlief, dan kunnen wij hem weer in gebruik nemen. Toch duimen dat zij meer gebruik maakt van de NC302 voor haar Spotify behoeften.

[Voor 17% gewijzigd door NTwoO op 06-11-2018 10:34]

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:20

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Zone 2 is één van de punten waarop fabrikanten een hogere model/serie receiver verkoopbaar maken. De lagere modellen receivers sturen - net als jouw Onkyo - alleen analoge signalen door. Serie hoger zal ook S/PDIF doorsturen en de hoogste modellen hebben een volledige HDMI Out voor een extra Zone.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• NTwoO
Ook wel logisch natuurlijk. Kleine kan het, maar zij bouwen de functionaliteit niet in, want dan verkoopt de dure niet. Maar voor mij gaat het niet helpen. Ik wil de 2 zones als 2 multi room entiteiten aan kunnen sturen via verschillende Spotify applicaties. Nu blijft alleen duimen over dat vrouwlief de 302 verkiest voor muziek in de keuken.

• MrBlond
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 15:38
Een extra chromecast audio lost dat op. Die is analoog en kan je dan ook apart bedienen. Op die manier kan je toch zone 2 ernaast gebruiken voor spotify. Kost je iets van 30 euro oid.

• NTwoO
Da's een top idee! Dat is ook te checken met een bluetooth receiver die ik in huis heb

• NTwoO
Net snel gekeken en de chromecast heeft ook een S/PDIF mogelijkheid. Dan bungelt het niet aan de voorkant en is meer van de signaal digitaal. Net op Marktplaats een S/PDIF exemplaar kunnen vinden.

• NTwoO
Okido. Eerste test met de aux en een BT receiver werkt prima. Het is mogelijk vanaf een telefoon tegelijk vanaf een muziek app op Bluetooth op zone 2 af te spelen en met Spotify op Zone 1 wat te spelen. Via de Onkyo controller app is de volume onafhankelijk te regelen. Jammer dat het nog een component, nog een usb blokje, nog een kabeltje enz in de keten te hebben, maar het is iig geregeld. De CD input was zwz niet in gebruik en gaat niet snel gebeuren...

Nog lezend door de beperkingen is gebruiken van de CD S/PDIF ingang niet mogelijk... D'r staat namelijk duidelijk dat het alleen de analoge ingangen zijn. de AVR heeft geen aux ingang achterop.

Volgende keer graag de vorige post wijzigen, nu wordt het topic meerdere keren binnen 24 uur gekickt.

[Voor 25% gewijzigd door FeaR op 07-11-2018 18:16]

• MrBlond
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 15:38
Fijn dat iig de bluetooth receiver werkt. Maar volgens mij zou een chromecast audio toch ook gewoon moeten werken? De audio uitgang daarvan kan zowel analoog uit als spdif uit aan. Ik gebruik daar zelf een jack naar tulp kabel voor ipv de meegeleverde jack naar jack kabel. Dan kan je hem op elke analoge audio ingang achter op de receiver aansluiten.

Ik heb zelf ook deze receiver en heb hem ook zo aangesloten. Bij mij werkt de ingebouwde chromecast audio heel traag en wil wel graag de cast functie gebruiken ipv spotify connect ivm multi room audio. Op die manier kan je de chromecast audio ipv de bluetooth receiver op exact dezelfde wijze aansluiten, maar zonder kwaliteit verlies van bluetooth en zonder dat je telefoon die verbinding moet blijven houden.

[Voor 0% gewijzigd door MrBlond op 07-11-2018 13:28. Reden: typo's]

• NTwoO
Al staat op vele plaatsen dat alleen de analoge ingangen ondersteund worden gaf deze forum post al hoop. De chromecast audio is aangesloten op s/pdif ingang die voor de cd geconfigureerd is. Met de remote in zone 2 mode is de cd gekozen en nu speelt het prima op zone 2. Rest werk top. Dank voor alle hulp! d:)b
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True