Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Heibro
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23-06-2020
Wij zijn toe aan onze eerste smart TV (UHD, 49 inch). Wij doen veel met Google: Google Play (muziek, film, boeken), streamen met Chromecast (op een tweede oud toestel) en onze telefoons en tablets zijn Android apparaten. Uiteraard hebben we ook een Google account. Het ligt dan voor de hand (denken we) om ook een Android TV te kopen. en dan kom je dus uit op een Sony of Philips (met Chromecast veelal ingebouwd), en dan vooral Sony, als je op tests afgaat. Maar andere toestellen, m.n. LG en Samsung, komen vaak beter uit tests (o.a. de consumentenbond). Alleen deze draaien weer op andere systemen, met wellicht weer andere app's.

Het toestel dat ons het meest aanspreekt (kwa specificaties en looks) is de LG49SK8500 (eventueel de Samsung UE49NU8070). Als het een Android gaat worden dan wordt het wrs. de SONY KD-49XF9005 (beduidend beter beoordeeld dan de Philips49PUS8503. TCL is kwa prijs wel erg aantrekkelijk, maar is toch wel een erge gok, vrees dat hier het goedkoop is duurkoop opgaat.)

Ons dilemma is dus: hoe belangrijk is het om bij het bekende en vertrouwde Google/Android te blijven, of is het besturingssysteem minder relevant voor je beslissing en kun je gerust overstappen op Tizen of WebOS, als het toestel beter beoordeeld wordt?

Heibro

Alle reacties

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 00:18
Volgens mij is de beste tip voor jou:

- Koop de tv die je graag wilt hebben.
- valt de Android ervaring tegen? Koop een chromecast.

Die chromecast blijft iig ook goed ge-update en als je een later een snellere ervaring wilt kun je een nieuwere kopen. Bij tv’s zie je vaak dat naar x jaar je geen updates meer krijgt of in het ergste geval het niet meer ondersteund wordt.

Staan een hoop chromecast (of soortgelijk) topics op GoT

:) succes!

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Het is natuurlijk een persoonlijke voorkeur maar zelf kijk ik totaal niet naar het OS dat op een tv geïnstalleerd staat. De best mogelijke beeldkwaliteit die met het budget haalbaar is, is mijn uitgangspunt.

Het OS van een tv is vaak niet al te vlot door een trage SOC; daarnaast is het altijd maar afwachten wat de levensvatbaarheid is van de apps gezien het niet al te beste updatebeleid van de fabrikanten. Extra gewenste functionaliteit werkt eigenlijk altijd beter met een extern device als een Chromecast, AppleTV of andere vorm van mediaspeler.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23:03

ComputerHoed

Electronica <3

D vd V schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:04:
Het is natuurlijk een persoonlijke voorkeur maar zelf kijk ik totaal niet naar het OS dat op een tv geïnstalleerd staat. De best mogelijke beeldkwaliteit die met het budget haalbaar is, is mijn uitgangspunt.

Het OS van een tv is vaak niet al te vlot door een trage SOC; daarnaast is het altijd maar afwachten wat de levensvatbaarheid is van de apps gezien het niet al te beste updatebeleid van de fabrikanten. Extra gewenste functionaliteit werkt eigenlijk altijd beter met een extern device als een Chromecast, AppleTV of andere vorm van mediaspeler.
Dit!

Koop naast een mooie TV een AndroidTV speler (zoals Mecool Pro L/W) die 4K op 60fps aan kan, en je bent klaar.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:18
Ik zou sowieso de tv's gaan bekijken...

Reviews zijn leuk, maar beeldkwaliteit is nogal subjectief. Dus dat is denk ik de beste tip die ik kan geven.

Zelf heb ik een TV met Android TV. Maar alle smart-os'en vind ik traag. Dus heb ik een Nvidia Shield gekocht. Android TV, maar dan wel snel. En ik doe er alles op. Zelfs live tv (via NLziet) kijk ik via Android TV.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True