Klikaanklikuit stopcontact als lamp in Google Home

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbergmans
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 20:33
In mijn huis heb ik alles via Klikaanklikuit werken. Voor sommige lampen heb ik een ingebouwde dimmer en voor sommige een ingebouwde schakelaar. Het probeis echter dat mijn Google Home alleen de dimmers als lamp ziet en de schakelaars als stopcontact (ondanks dat het geen stopcontact is maar direct een lamp).

Het probleem is nu, als ik zeg "turn off all the lights" gaan alleen de dimmers uit en blijven de schakelaars aan staan. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alteaxl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 18:41
bartbergmans schreef op maandag 5 november 2018 @ 23:45:
In mijn huis heb ik alles via Klikaanklikuit werken. Voor sommige lampen heb ik een ingebouwde dimmer en voor sommige een ingebouwde schakelaar. Het probeis echter dat mijn Google Home alleen de dimmers als lamp ziet en de schakelaars als stopcontact (ondanks dat het geen stopcontact is maar direct een lamp).

Het probleem is nu, als ik zeg "turn off all the lights" gaan alleen de dimmers uit en blijven de schakelaars aan staan. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Beste Bart

Ik heb namelijk het zelfde.
Support klik aan klik uit zegt hierover dat Google dat zo heeft bepaald.
Google gaat ervanuit dat aan de stopcontact schakelaars ook apparaten gekoppeld kunnen zijn.
Er word volgens Klik aan klik uit door Google gekeken naar een oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjeerd13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-04 12:35
Kwam er vandaag toevallig achter dat als je in de ICS-2000 de naam veranderd met iets van lamp. Dat de schakelaar dan als lamp in Google assistant verschijnt.
Oftewel kerstboom is schakelaar en tafel lamp is lichtpunt. (na wijziging in de ICS even opnieuw sync devices doen met Google Home. Moest hier soms twee keer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutgervr
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-09-2020
Hi,

Zelfde probleem hier. Je kunt het omzeilen door ipv lamp, stopcontact te zeggen. Maar ik gebruik de scènes van klikaanklikuit. De scènes gebruik je door: ok Google .. START (naam scène) te zeggen. Bij start binnenlampen aan gaan bij mij de lampen dus aan.

De dimmers worden bij mij wel als lamp herkent, de schakelaars niet.

Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door Rutgervr op 30-01-2019 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htevents
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-09-2023
Hoe hebben jullie de KaKu apparaten gekoppeld met Google Home?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricoldw
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14-05-2024
Inderdaad, zoals hierboven al vermeld noem de aan/uit stekker of schakelaar ..... lamp. Ik heb zelf b.v. Bed Lanp, Bar Lamp, Schouw Lamp, Eetkamer Lamp, Kast Lanp enz. Werkt prima (ik gebruik wel altijd een spatie voor “Lamp”!

Zodra ze in KlikaanKlikuit staan verschijnen ze ook in Google Home, verplaats ze in Google Home dan naar de betreffende ruimte!

Suc6,

Rick
Pagina: 1