Pinnacle Studio 22 Ult. Start niet meer + oplossing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lwout
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-06 11:51
Pinnacle Studio 22 Ult. Start niet meer na een crash tijdens het bewerken.

Ik merkte al dat je beelden met FX en overgangen niet tegelijk kan weghalen. Je moet de onderdelen als het ware afbreken op de manier waarop je ze had opgebouwd. Dus bijvoorbeeld eerst fade in en out weg dan titel weg dan FX weg dan beeld weg. Dat scheelt vastlopers. (bij mij althans)

Ik kreeg na een crash dus de zaak niet meer aan de gang en zag bij het opstarten dat na de melding in het startscherm waar Studio de database aan het initiëren was o.i.d. de boel vastliep.
De oplossing staat niet bij Corel op de site?

De oplossing is door de bestandjes "PageX.xmp in de map: C:\Users\MIJN-NAAM\AppData\Local\Pinnacle_Studio_22\Studio\22.0\NGDatabase\db" te verwijderen of in een submapje te zetten.

Studio start nu zonder problemen op en er is zover ik zag niets verloren gegaan van mijn lopende projecten.
Bij fouten maakt Studio meerdere Page0.xmp page1.xmp bestandjes aan, na weggooien krijg je weer een nieuw bestandje page0.xmp.

Ik hoop dat ik zo andere video hobbyisten help, bij toeval had ik het in 20 minuten gevonden, maar dat was echt mazzel en wat logica natuurlijk. Maar ik kan mij voorstellen dat je hopeloos vast loopt op zo'n vage crash.

NB: Het lijkt er op dat de Page0.xmp bestandjes te maken hebben met de favorieten die je kan aangeven in de FX, effecten en overgangen etc. Dus een back-up van dit bestandje na het toevoegen van nieuwe favoriete effecten is wel nuttig. Dit baseer ik op het feit dat ik ze nu allemaal kwijt ben. :-) Het is sowieso wel handig zo'n backup van de hele map "Pinnacle studio" natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Lwout op 06-11-2018 17:36 . Reden: Meer gebruikservaring opgedaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1178408

Ik heb Studio 22 Ultimate gekocht. Als ik verschillende bestandjes doorelkaar op de tijdlijn wil bewerken zoals mov en mp4 slaat Studio direct vast. Het programma dan afsluiten gaat zeer moeizaam duurt c.a. 5 minuten voordat er ern response komt. Als ik alleen mp4 bestandjes op de tijdlijn zet dan lijkt het goed te gaan. Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lwout
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-06 11:51
Beter laat dan nooit :-)

Converteer je filmpjes naar 1 formaat voor dat je ze gaat bewerken is een oplossing.

Wat er mogelijk mis gaat is dat de frames, bitrate of formaat te verschillend zijn. Dus 4:3 met 16:9 door elkaar of afwijkende groottes zoals 1920x1080 en 1440x900 door elkaar of een framerate van 30 en 24 door elkaar enz. kijk of je die verschillen kan opheffen voordat je gaat monteren. Wat ik eens gedaan heb is 12 filmpjes maken uit verschillende bronnen en later samenvoegen in een MKV container, werkte perfect.

Pinnacle wil waarschijnlijk tussen de bedrijven door je content gaan renderen, misschien als je dat uit kan zetten en dat achteraf doet of op momenten dat jou uitkomt dat het programma het aan kan. Mogelijk moet je in die hoek eens zoeken.

Pinnacle studio is niet echt gemaakt voor het kunnen mixen van bronnen heb ik ook ervaren. Een simpel filmpje dat bestaat uit 1 bron eventueel wat foto's toegevoegd gaat heel goed. ga je meerdere bronnen gebruiken dan is Pinnacle te basic en moet je al snel over gaan naar Adobe Premiere waar je de duvel en z'n ouwe moer aan formaten kan mixen zonder dat het programma even moet slikken. Alhoewel ik daar ook wel eens een grens ben tegengekomen zoals het FLAC geluids format dat die weer niet pikt.