Toon posts:

Wifi-wachtwoord veranderen in Ziggo modem lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-03 12:39
Een bijzonder problem: als ik inlog op mijn modem (192.168.178.1), klik op advanced settings -> wireless -> security en daar de SSID's van het 2.4GHz en 5GHz network wil aanpassen dat lukt dat gewoon.

Als ik het wifi-wachtwoord wil aanpassen typ ik het nieuw wachtwoord in het juiste vakje. Als het wachtwoord niet voldoet staat er 'insufficient' en weigert het modem het wachtwoord aan te passen. Het wachtwoord wat ik wil is 'good' en ik kan op apply changes klikken. Er staat dan: 'changes applied successfully'. Als ik vervolgens opnieuw kijk (weer op security klikken of uitloggen uit het modem en opnieuw inloggen) is het wachtwoord 'terugverandert' in het oude wachtwoord. Het is eigenlijk nooit gewijzigd: als ik probeer met het nieuwe wachtwoord wifi-connectie te maken direct nadat er staat 'changes applied succesfully' dan wordt het nieuwe wachtwoord niet geaccepteerd.

De volgende zaken heb ik al zonder resultaat geprobeerd
-Nieuw modem van Ziggo gekregen
-Onder Windows 10 met Edge
-Onder Windows 10 met Firefox
-Onder Ubuntu met Firefox
-Onder Ubuntu met Browser
-Direct via UTP (korte kabel tussen modem en pc waarbij het modem niet aan internet hangt).
-Alles waarbij het modem wel aan internet hangt
-Inloggen met een laptop die alleen via wifi verbonden is met het modem

Ziggo heeft géén idee. Ik heb géén idee. :?

Wie heeft nog een creatieve suggestie?

Beste antwoord (via nielsgeode op 07-11-2018 19:48)

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:57
Welk speciale teken gebruik je en heb je hier al een andere voor geprobeerd?

Alle reacties

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:37
8 characters
The shortest password allowed with WPA2 is 8 characters long.

Heb ik effe heel snel flink wat geld voor jou en ziggo verdiend. Gewoon effe googlen. M'n IBAN krijg je per PM

[Voor 45% gewijzigd door zetje01 op 05-11-2018 21:21]

• nielsgeode
zetje01 schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:18:
8 characters
The shortest password allowed with WPA2 is 8 characters long.

Heb ik effe heel snel flink wat geld voor jou en ziggo verdiend. Gewoon effe googlen. M'n IBAN krijg je per PM
Als het wachtwoord niet voldoet staat er 'insufficient' en weigert het modem het wachtwoord aan te passen.

Het wachtwoord wat ik wil:

-Is 11 karakters
-Bevat meerdere hoofdletters
-Bevat meerdere kleine letters
-Bevat meerdere cijfers
-Bevat meerdere andere speciale tekens

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:37
nielsgeode schreef op maandag 5 november 2018 @ 21:24:
[...]

Als het wachtwoord niet voldoet staat er 'insufficient' en weigert het modem het wachtwoord aan te passen.

Het wachtwoord wat ik wil:

-Is 11 karakters
-Bevat meerdere hoofdletters
-Bevat meerdere kleine letters
-Bevat meerdere cijfers
-Bevat meerdere andere speciale tekens
Oh, ik las dat je 'good' als wachtwoord wilde gebruiken.

edit:

Probeer het eens zonder al die speciale ascii karakters...

[Voor 7% gewijzigd door zetje01 op 05-11-2018 21:29]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:57
Welk speciale teken gebruik je en heb je hier al een andere voor geprobeerd?

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:55

lasharor

7 december 2004

Werken andere wachtwoorden wel?

• nielsgeode
Als Ziggo remote een wachtwoord verandert en dat wachtwoord laat beginnen met een $ dan kan dat gewoon. Als ik dat via de webinterface doe niet. Een $ mag, maar niet als eerste. Dan laat de webinterface wel het nieuwe wachtwoord zien maar wordt het in werkelijkheid niet aangepast.

Probleem dus opgelost. Wel heel bijzonder. Ziggo is op de hoogte en ze gaan hopelijk bezig om de bug te fixen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Puur uit interesse - is dit de Compal Connectbox of die van Arris? (staat op de sticker onderop)

Soittakaa Paranoid!

• nielsgeode
dion_b schreef op maandag 5 november 2018 @ 22:08:
Puur uit interesse - is dit de Compal Connectbox of die van Arris? (staat op de sticker onderop)
Arris TG2492LG-ZG

• Ziggo-Webcare
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03 07:57

Ziggo-Webcare

Bedrijfsaccount Ziggo
Hoi Niels,

Ik lees het verhaal even mee, vreemd dat je van ons te horen hebt gekregen dat we er niks aan kunnen doen.
Daar wil ik graag even induiken.

Stuur je gegevens naar me via een privé bericht, dan kijk ik met je mee,

Groet, Arjen van Ziggo

Ziggo-Webcare

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee