Een bijzonder problem: als ik inlog op mijn modem (192.168.178.1), klik op advanced settings -> wireless -> security en daar de SSID's van het 2.4GHz en 5GHz network wil aanpassen dat lukt dat gewoon.
Als ik het wifi-wachtwoord wil aanpassen typ ik het nieuw wachtwoord in het juiste vakje. Als het wachtwoord niet voldoet staat er 'insufficient' en weigert het modem het wachtwoord aan te passen. Het wachtwoord wat ik wil is 'good' en ik kan op apply changes klikken. Er staat dan: 'changes applied successfully'. Als ik vervolgens opnieuw kijk (weer op security klikken of uitloggen uit het modem en opnieuw inloggen) is het wachtwoord 'terugverandert' in het oude wachtwoord. Het is eigenlijk nooit gewijzigd: als ik probeer met het nieuwe wachtwoord wifi-connectie te maken direct nadat er staat 'changes applied succesfully' dan wordt het nieuwe wachtwoord niet geaccepteerd.
De volgende zaken heb ik al zonder resultaat geprobeerd
-Nieuw modem van Ziggo gekregen
-Onder Windows 10 met Edge
-Onder Windows 10 met Firefox
-Onder Ubuntu met Firefox
-Onder Ubuntu met Browser
-Direct via UTP (korte kabel tussen modem en pc waarbij het modem niet aan internet hangt).
-Alles waarbij het modem wel aan internet hangt
-Inloggen met een laptop die alleen via wifi verbonden is met het modem
Ziggo heeft géén idee. Ik heb géén idee.
Wie heeft nog een creatieve suggestie?
Als ik het wifi-wachtwoord wil aanpassen typ ik het nieuw wachtwoord in het juiste vakje. Als het wachtwoord niet voldoet staat er 'insufficient' en weigert het modem het wachtwoord aan te passen. Het wachtwoord wat ik wil is 'good' en ik kan op apply changes klikken. Er staat dan: 'changes applied successfully'. Als ik vervolgens opnieuw kijk (weer op security klikken of uitloggen uit het modem en opnieuw inloggen) is het wachtwoord 'terugverandert' in het oude wachtwoord. Het is eigenlijk nooit gewijzigd: als ik probeer met het nieuwe wachtwoord wifi-connectie te maken direct nadat er staat 'changes applied succesfully' dan wordt het nieuwe wachtwoord niet geaccepteerd.
De volgende zaken heb ik al zonder resultaat geprobeerd
-Nieuw modem van Ziggo gekregen
-Onder Windows 10 met Edge
-Onder Windows 10 met Firefox
-Onder Ubuntu met Firefox
-Onder Ubuntu met Browser
-Direct via UTP (korte kabel tussen modem en pc waarbij het modem niet aan internet hangt).
-Alles waarbij het modem wel aan internet hangt
-Inloggen met een laptop die alleen via wifi verbonden is met het modem
Ziggo heeft géén idee. Ik heb géén idee.

Wie heeft nog een creatieve suggestie?