Hoe werkt het "op alle computers uitloggen"?

Pagina: 1
Acties:

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Hoi,

ff gezocht met de search maar blijkbaar heeft niemand zich hier nog in geinteresseerd....

Hoe het uitloggen op de computer werkt lijkt me wel duidelijk, je hebt gewoon een cookie die je wegpleurt (neem ik aan).

Maar als je de optie "op alle computers uitloggen" gebruikt, dan kan dat natuurlijk nooit bij de andere computers (waar je op dat moment dus niet achter zit). Hoe werkt dat dan? Wordt er dan een cookie met een ander id-nummer ofzo gebruikt? Zo ja, dan moet dus in een database worden bijgehouden wat voor iedereen geldige "cookienummers" zijn.

Kortom: onduidelijkheid alom :) kan een mod mij verlichten?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Een inlogcookie is gekoppeld aan een 'session' in de database. Alleen met allebei intact word je als 'ingelogd' herkend. Cookie weg -> uitgelogd, maar ook: session 'hier' in de database weg -> uitgelogd... en dat is precies wat 'alle computers uitloggen' doet, die gooit alle sessies van de ingelogde gebruiker uit de database. Dat werkt echt wel hoor, no worries ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik hoop dat ik het goed uitleg ;) Het forum werkt met zogenaamde sessie's. Als jij inlogt krijg je een sessionID. MEt dat 'nummer' kun je dus over GoT wandelen. Als je dan op school inlogt weet ik niet zeker of je een NIEUW session ID krijgt maar ik denk van wel. Als je dan uitlogt op alle computers gooit Topix gewoon al jou nummers (sessions) weg. Oftewel als jij je aanmeldt (nou ja.. je cookie) met dat ID kom je er gewoon niet op en moet je weer een nieuwe nemen.

Ik hoop dat het iig redelijk correct is maar bijv. Burat kan je er vast meer over vertellen :D

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Modjes zijn behulpzame mensen zoals u ziet :7 :+

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:11

Arno

PF5A

Op vrijdag 20 juli 2001 22:49 schreef Tom het volgende:
Modjes zijn behulpzame mensen zoals u ziet :7 :+
Uiteraard *D

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 09:45
Dank u dank u allen. Mijn kennis en wijsheid hebben zich tot nieuwe hoogten geworteld :) :)

Verwijderd

Hierover gesproken, is het niet eens een idee om bij het aanmelden aan te kunnen geven (aankruisvakje ofzo) dat je een tijdelijke sessie wil, die bijv. na een uur automatisch verloopt/uitgelogd wordt.
Dit lijkt me een uitkomst voor mensen die vaak GoTten op openbare pc's (bibliotheek, school, kantoor etc) en soms niet de kans krijgen uit te loggen (kwartje in de bieb is op, leraar zet alle pc's uit)
Iemand anders kan zonder wachtwoord het profiel van iemand niet aanpassen, maar wel posten onder die naam. Als de sessie dan automatisch verloopt is de kans dat er misbruik van wordt gemaakt een stuk kleiner.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Geen gek idee, ren gauw naar bugs.topix.nl voor een leuke feature request, als je zou willen :)

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 00:43 schreef ACM het volgende:
Geen gek idee, ren gauw naar bugs.topix.nl voor een leuke feature request, als je zou willen :)
done...
Pagina: 1