Toon posts:

Nieuwe werk/game pc met 34'' ultrawide monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Johan83
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-06 12:56
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de pc gebruiken voor werk, veel multi tasken (vandaar de brede monitor). Daar naast nog wat gamen van tijd tot tijd, en in de toekomst video's bewerken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 a 2000 euro

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een toekomst bestendige pc, ik denk zelf dat ik dit nodig ben:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8600K Boxed€ 291,50€ 291,50
1ASRock Z370 Extreme4€ 148,-€ 148,-
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 469,-€ 469,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1LG 34UB88-B Zwart€ 506,99€ 506,99
1Cooler Master MasterLiquid ML240L RGB€ 58,90€ 58,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 142,90€ 142,90
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.777,19

Ga je overklokken?
Ik ga waarschijnlijk wel overklokken in de toekomst, icm meer eisende games en de uitdaging.

Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie kijken of ik dit wat juist heb samen gesteld, ik heb de overwegingen gemaakt van goed genoeg, maar niet al te duur.

Alle reacties

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Al hier gekeken naar een Ryzen build ? (oa 2700X) iets meer toekomstbestendig.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:01
Ik zou ook naar een Ryzen 2700X systeem kijken, die maakt tevens een extra CPU cooler overbodig en de moederborden zijn goedkoper.
Daarnaast is 470 voor een 1070ti te veel, neem dan een 2070 voor 529 en je hebt beter dan 1080 performance.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:32
Zelfs een Ryzen 5 2600(X) is al zat. Op 1440P ultrawide is de cpu geen beperkende factor.

Wat is het nut van een RGB waterkoeler in een dichte behuizing?

De voeding zou niet mijn eerste keuze zijn. 450 - 550w is zwaar genoeg en dan heb je met een Bitfenix Whisper, Corsair RMx 2018 en be quiet! Straight Power 11 een beter voeding voor dezelfde prijs.

• Johan83
Uszka schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:11:
Zelfs een Ryzen 5 2600(X) is al zat. Op 1440P ultrawide is de cpu geen beperkende factor.

Wat is het nut van een RGB waterkoeler in een dichte behuizing?

De voeding zou niet mijn eerste keuze zijn. 450 - 550w is zwaar genoeg en dan heb je met een Bitfenix Whisper, Corsair RMx 2018 en be quiet! Straight Power 11 een beter voeding voor dezelfde prijs.
Ik ben niet echt een amd liefhebber, deze hebben mij in het verleden (fx8350 tijd) altijd wat teleurgesteld.

Het nut van de koeler is dat deze goed beschikbaar en niet duur is, de niet rbg koeler is duurder dan de met rbg.
Voeding heb ik liever iets te zwaar voor de toekomst.

• Johan83
unfor schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:55:
Ik zou ook naar een Ryzen 2700X systeem kijken, die maakt tevens een extra CPU cooler overbodig en de moederborden zijn goedkoper.
Daarnaast is 470 voor een 1070ti te veel, neem dan een 2070 voor 529 en je hebt beter dan 1080 performance.
Hackus schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:48:
Al hier gekeken naar een Ryzen build ? (oa 2700X) iets meer toekomstbestendig.
Hier heb ik nog niet naar gekeken, was ingesteld op 8600k intel. Ik ga me hier nog even in verdiepen.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:01
Johan83 schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:41:
[...]

Ik ben niet echt een amd liefhebber, deze hebben mij in het verleden (fx8350 tijd) altijd wat teleurgesteld.

Het nut van de koeler is dat deze goed beschikbaar en niet duur is, de niet rbg koeler is duurder dan de met rbg.
Voeding heb ik liever iets te zwaar voor de toekomst.
De AMD FX processoren waren ook een enorme flop, maar AMD heeft met de Ryzen's echt weer een goed CPU neergezet die net zoals de ouwe Athlons weer goed kan concurreren met Intel.
Zo'n goedkope AIO cooler kun je overigens beter niet nemen, als je echt een AIO wilt dan zul je dieper in de buidel moeten tasten. Echter raad ik altijd een air-cooler aan, deze zijn vaak net zo goed en over het algemeen stiller.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee