Nefit Topline Compact HRC 30 met draadloze Honeywell

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-04 06:45
Mijn vader heeft een Nefit Topline Compact HRC 30. De ketel gaf de laatste tijd storingen en dit bleek aan een communicatiefout tussen ketel en thermostaat. Met een andere kabel er tussen (over de vleor e.d. :+ ) zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Omdat we de oude kabel niet meer vertrouwen maar deze niet kunnen vervangen helaas (afgetimmerd en vastgemaakt boven meerdere plafonds) willen we graag een draadloze thermostaat zodat het zonder kabeltje kan liever iets meer geld uitgeven dan in 3 ruimtes het plafond eruit slopen :P

Nu kwam ik het volgende tegen:

Honeywell Round Wireless Modulation

Echter, de Honeywell praat openTherm en de Nefit niet (toch?). Kan ik er dan ´gewoon´ een converter tussen zetten zoals de Nefit EMS-OT converter?

Setup is dan: CV ketel -> EMS-OT converter -> Honeywell draadloze ontvanger -> Honeywell round wireless aan de muur.

[ Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 05-11-2018 18:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik heb zelf een Honeywell lyric t6 draadloos en die werkt perfect .
Bij de ketel heb je een stopcontact nodig voor de signaal antenne .
En op de plaats waar de kamerthermostaat staat ook een stopcontact punt .
(Ergens uit de zon )

Makkelijk te bedienen via het apparaat of de telefoon en mooi een eigenprogramma in te stellen .
Kost 150 euro .
Moet alleen wel WiFi zijn bij de ketel (zolder) en thermostaat (woonkamer mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
Zit daar ook een ontvanger bij die je op de ketel aansluit? Die Honeywell die jij noemt is met openTherm en dat ondersteunt de Nefit Topline Compact niet. Dan zal het aan/uit worden en dat willen we dus juist niet.

Tevens zie ik in de handleiding van de T6 het volgende staan: "2-draadskabel van ketelmodule (R4H810A) naar thermostaat." Dat wil zeggen dat de thermostaat alsnog wordt aangesloten met een kabeltje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vXj0NpA7ju1xkPlVFEyWrMOi/full.png

Het gaat mij juist om dat die 2-draads tussen ketel en thermostaat verdwijnt, WiFi e.d. heb ik niet nodig.

[ Voor 75% gewijzigd door WoBBeL op 06-11-2018 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:03
Op de EMS klemmen van de ketel sluit je de converter aan en aan de andere kant het opentherm signaal van de ontvanger, even verbinding maken en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
Oke, ik wist dus niet zeker of dat zou gaan werken. Goed om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campdublanc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-01-2024
Hallo,

zit hier met een soortgelijk vraagstuk.

We hebben een Smartline HRC24 modulerende ketel en ik ben inmiddels in het bezit van een Nefit EMS-OT converter.

Van een vriend kreeg ik de Honeywell Lyric T6 slimme thermostaat en in het pakket zit naast het bedieningspaneel ook een ketelmodule.

Ik begrijp dat de EMS-OT converter wordt aangesloten op de ketel.

Echter heb ik de Honeywell ketelmodule nu wel of niet nodig?

De EMS-OT converter vertaald het Nefit EMS signaal immers in OT signaal..

Het wel of niet moeten gebruiken van de Honeywell ketelmodule is me nog niet helemaal duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:03
De ketel module van Honeywll is nodig voor de verbinding vanad de thermostaat tot op de ketel, deze sluit je dus op de OT omvormer van Nefit
Pagina: 1