Mijn vader heeft een Nefit Topline Compact HRC 30. De ketel gaf de laatste tijd storingen en dit bleek aan een communicatiefout tussen ketel en thermostaat. Met een andere kabel er tussen (over de vleor e.d.
) zijn alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Omdat we de oude kabel niet meer vertrouwen maar deze niet kunnen vervangen helaas (afgetimmerd en vastgemaakt boven meerdere plafonds) willen we graag een draadloze thermostaat zodat het zonder kabeltje kan liever iets meer geld uitgeven dan in 3 ruimtes het plafond eruit slopen 
Nu kwam ik het volgende tegen:
Honeywell Round Wireless Modulation
Echter, de Honeywell praat openTherm en de Nefit niet (toch?). Kan ik er dan ´gewoon´ een converter tussen zetten zoals de Nefit EMS-OT converter?
Setup is dan: CV ketel -> EMS-OT converter -> Honeywell draadloze ontvanger -> Honeywell round wireless aan de muur.
Nu kwam ik het volgende tegen:
Honeywell Round Wireless Modulation
Echter, de Honeywell praat openTherm en de Nefit niet (toch?). Kan ik er dan ´gewoon´ een converter tussen zetten zoals de Nefit EMS-OT converter?
Setup is dan: CV ketel -> EMS-OT converter -> Honeywell draadloze ontvanger -> Honeywell round wireless aan de muur.
[ Voor 4% gewijzigd door WoBBeL op 05-11-2018 18:13 ]