Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PC van een vriend crasht altijd, maar bij mijn test niet.

Pagina: 1
Acties:

• Grijs
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 01-04 14:14
ik heb vrij recentelijk, ongeveer een maand geleden, een PC gebouwd voor een vriend, omdat hij er niet zo veel verstand van heeft. Hij gebruikt de PC voornamelijk voor games als Subnautica, maar ook VR games. Hij programmeert er ook op. Na een week begon de PC kuren te vertonen, als je een game opstart of iets anders zwaars doet, crasht hij, en maakt een raar geluid, alsof een ventilator kapot is. Hij crasht met een blauw scherm, en hij zegt dat de GPU oververhit raakt. De fans van de GPU staan altijd stil bij idle. Hij heeft dus de PC naar mij toegebracht, en ik heb hem uitbundig getest. Ik heb Furmark gerunt, en met de fancurve die hij had ingesteld kwam hij na ongeveer 10 minuten nog niet boven de 70 graden uit, maar ik heb daarna voor de zekerheid gewoon de fancurve aangepast, zodat hij minder warm word. Daarna heb ik Userbenchmark gerunt, en ook weer geen problemen. Ik heb toen subnautica gespeeld, en, je raadt het al, geen problemen. Het enige wat ik had veranderd is de fancurve. Dus ik dacht, nou, alles is weer oké, dus hij neemt hem weer mee terug, en nu start hij niet eens meer op, we zijn echt radeloos. Kan iemand hier ons mee helpen? hieronder de specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1MSI B450 Gaming Plus€ 102,50€ 102,50
1Asus DUAL-GTX1070-8G€ 429,-€ 429,-
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,-€ 58,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 61,-€ 61,-
1be quiet! Pure Wings 2 PWM, 120mm€ 8,09€ 8,09
1Team Group Vulcan DDR4-3000 16GB€ 129,95€ 129,95
1be quiet! System Power B9 600W€ 53,99€ 53,99
1Kingston A400 120GB€ 23,35€ 23,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.030,78

Als monitor gebruiken ze een Philips 32PFL6403D.

[Voor 0% gewijzigd door Grijs op 05-11-2018 18:16. Reden: Typefoutje :)]

:)

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Is de pc op beide plekken geaard? Staat hij daar misschien in een krappe kast? Wordt er misschien een slechte/oude/gare stekkerdoos gebruikt?

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• arbraxas
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15-06 20:33
Duidelijk verschil tussen de 2 opstellingen is de plaats. Staat die pc bij je vriend toevallig in een buro / kast of iets dergelijks? Lijkt erop dat bij je vriend 0 airflow is waardoor hij te warm word.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Grijs
het is een geaard stopcontact, dus dat is het probleem niet. De pc staat ook gewoon in een open plek, en het kan niet dat er geen airflow is.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16-06 09:56

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Zijn er verschillen tussen jouw opstelling en zijn opstelling?

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Grijs
Ik heb hem met een open kast getest, dat is bij nader inzien niet heel handig. Ik heb een extra intake fan aan de voorkant geplaatst, maar het is mogelijk dat ik die per ongeluk de verkeerde kant op heb geplaatst, waardoor die lucht naar buiten blaast en er geen intake meer is.

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 08:41

Dwarlorf

Elitaire muziek connaisseur

En heb je thuis ook met VR getest?

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

• Grijs
nope, maar hij crasht nu al 5 seconden nadat hij aanstaat. het was eerst niet alleeen VR waardoor die crashte, maar letterlijk elk programma dat een beetje zwaar was.

• IceTeaGX
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:08
En is de aarding dan ook goed uitgevoerd?
Als je tintelingen krijgt bij het aanraken van elektrische apparaten is dat waarschijnlijk niet het geval (ja, dat heb ik al meegemaakt)

Randapparatuur kan ook wel eens voor vreemde toestanden zorgen, zorg dat die ook uitgebreid getest zijn.

Oververhitting is op zich iets dat pas na een tijdje gaat spelen.
Als je de PC op de zijkant hebt getest, kan er een koeler anders zijn gewicht zetten, waardoor je net wel/niet problemen krijgt.

Terug meepakken, en nog eens thuis proberen, als daar nog steeds geen issues zijn: ligt het toch echt aan de omgeving.

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 08:41

Dwarlorf

Elitaire muziek connaisseur

GijsB911 schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:24:
nope, maar hij crasht nu al 5 seconden nadat hij aanstaat. het was eerst niet alleeen VR waardoor die crashte, maar letterlijk elk programma dat een beetje zwaar was.
Maar was de VR hardware in alle gevallen aangesloten?

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-06 21:40

MrMonkE

★☆Bananarama fan☆★

Heb je koelpasta gebruikt?

"Identicon"? More like "Obfuscaton".

• Grijs
IceTeaGX schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:25:
Randapparatuur kan ook wel eens voor vreemde toestanden zorgen, zorg dat die ook uitgebreid getest zijn.
Ik dacht inderdaad al dat het de TV kom zijn, die is al best oud.

• Grijs
Ik heb ook koelpasta gebruikt, die zat standaard bij de AMD koeler.

• arbraxas
Persoonlijk zou ik zeggen, ga daar zelf maar eens kijken. Want zo te horen zijn die mensen niet echt pc experts of technisch in het algemeen. En nu werk je alleen maar van horen zeggen.

[Voor 81% gewijzigd door arbraxas op 05-11-2018 18:30]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Grijs
[quote]IceTeaGX schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:25:
En is de aarding dan ook goed uitgevoerd?
Als je tintelingen krijgt bij het aanraken van elektrische apparaten is dat waarschijnlijk niet het geval (ja, dat heb ik al meegemaakt)
/quote]

Hoe kunnen ze dat testen?

• Grijs
@arbraxas De fans achter en boven zijn exhaust fans, de fan voorin is intake.

• arbraxas
Persoonlijk zou ik zeggen, ga daar zelf maar eens kijken. Want zo te horen zijn die mensen niet echt pc experts of technisch in het algemeen. En nu werk je alleen maar van horen zeggen.

• Grijs
Dat is een goed idee, ik denk dat ik dat ga doen.

• IceTeaGX
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:08
GijsB911 schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:32:
Dat is een goed idee, ik denk dat ik dat ga doen.
OK, je bent zelf niet aanwezig bij de PC.
Dan is een visite misschien wel aan de orde.
als je kan, neem een test scherm/tobo/muis mee.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 10:32
Met wat voor videokabel is de TV aangesloten?

Op welke resolutie staat de weergave ingesteld? Volgens de specs https://www.philips.it/c-...32-pollici/specifications kan via de pc maximaal 1024x768 weergegeven worden.

• zetje01
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 16-06 22:44
Ik heb mensen meegemaakt die een computerkast behandelen alsof het een soort schoenendoos is
("die schijnbaar bij het beeldscherm en toetsenbord hoort, geen idee waar het ding voor is en wat het doet")
en als zodanig behandelen, en gewoon helemaal inbouwen tussen kasten en mappen en andere dozen, want opgeruimd staat netjes.

Oh, ze vervoeren zo'n computerkast ook gewoon in hun boodschappenmandje op de fiets, als dat past.

[Voor 3% gewijzigd door zetje01 op 13-11-2018 18:49]

• Fontini
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 10:13
Onwaarschijnlijk maar.. gebruiken jullie dezelfde voedingkabel? Of gebruik jij er gewoon eentje die je thuis hebt liggen en die maat misschien een defecte bij hem thuis?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True