Aan RAID 0 gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• finnyhut
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-04 13:24
Hebben jullie ook dat, als je een grote file (+/- 600MB) kopieert van de ene directory naar de andere, het ergens middenin opeens heel erg vertraagd, tot een nog lagere transfer rate dan een normale hd? De 'remaining time' die win98 aangeeft is in het begin iets van 40 sec, maar die loopt ergens tijdens de transfer opeens op tot 3 (!!) minuten. Dit gebeurt niet elke keer, maar zeker eens in de drie keer dat ik zo'n grote file kopieer.

Heb een MSI K7T Turbo Raid met 2 x Seagate Barracuda III 7200rpm 20gb. En Win98 dus. Heb het ook met een Abit KT7A-Raid geprobeerd maar zelfde probleem. Heb alle block sizes van 4 - 1024 al geprobeerd. Ligt het aan m'n schijven?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
jah heb ik zo vaak.., maar weet niet waarom, maar zal wel aan windows zijn, die klopt toch voor geen meter..kan niet met geheugen omgaan en kan niet schatten.. :)

• Homerius
  • Laatst online: 16:36
Heeft volgens mij niets met je Raid te maken. Toen ik nog gewoon een enkele harddisk had, had ik hetzelfde probleem ook (nu met Raid 0 nog steeds, alleen gaat het wel sneller allemaal) Het komt denk ik dus niet door je schijven :)

• finnyhut
Is dit dan RAID 0? Zo'n kopieer aktie kost nu veel meer tijd dan met een enkele schijf, als ik een zo'n schijf op een standaard ATA100 controller zet, neemt 600 MB kopieren (naar zichzelf dus) iets van 90 seconden in beslag, maar als ik het in een RAID 0 setup doe duurt het veel en veel langer, zeker meer dan 3 minuten... Het is dus niet zo dat win98 het alleen maar verkeerd schat, het duurt ook daadwerkelijk veel langer. Is dat echt normaal?

• Speedtracer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:32

Speedtracer

ondertitels? doen we niet aan.

zeker windows
Windows berekening voor remaining time:

Exact remaining time * Random number :)

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-05 22:09

Lordy79

Trotse Fundamentalist

heb je toevallig ook een sblive kaart in je bak?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• finnyhut
Op zaterdag 21 juli 2001 01:11 schreef Lordy79 het volgende:
heb je toevallig ook een sblive kaart in je bak?
Nee, heb alles leeg op een Voodoo 3 3000 AGP na, ben al een week bezig dit probleem proberen te verhelpen.

Volgens mij is het onzin dat kopieren met een RAID 0 setup langzamer gaat dan bij een normale ATA100 setup. Ik het het dus NIET alleen over wat Win98 schat, maar ook de daadwerkelijke tijd. Zelf gemeten met een stopwatch, bij RAID 0 duurt het veel langer om een grote file te kopieren, ergens middenin worden de hd's moe ofzo en vertraagd het enorm.

• finnyhut
Oplossing gevonden:

Win98 is EXTREEM slecht in disk caching. Als je dit probleem hebt download dan Cacheman (http://www.outertech.com/) en zet je totale RAM als maximum voor disk caching. Het werkt nu als perfect.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-05 22:09

Lordy79

Trotse Fundamentalist

hmm, zal eens proberen als ik zin/tijd heb en het niet 7 uur 's ochtends is en ik heel de nacht nog niet heb geslapen :Z

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Pagina: 1