Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-07 22:05
Ik heb een Fritzbox 7490 staan. De aan het profiel toegekende schoollaptop heeft via Internet > Filters een eigen profiel en Filter website > Whitelist actief.
De laptop is ook te zien als Assigned Network Device en maakt verbinding via gastnetwerk.

Ondanks dat vele websites geblokkeerd zijn kan onderstaande URL toch gebruikt worden.
http://us6.proxy-youtube....Jerm6B1qqDOrqWQrabHq8udeQ

Ik snap niet goed hoe dit kan, bij veel websites voor school moet ik die éénmalig toevoegen en deze kan wel gewoon bereikt worden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:55
websites zoals youtube, Microsoft, facebook enz. gebruiken vele URL's jij ziet alleen facebook.com. maar er worden heel veel subdomains aangesproken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-07 22:05
To_Tall schreef op maandag 5 november 2018 @ 17:08:
websites zoals youtube, Microsoft, facebook enz. gebruiken vele URL's jij ziet alleen facebook.com. maar er worden heel veel subdomains aangesproken.
Dat had ik gezien ja. Vandaar niet werken met blacklist maar white list. Aangeven wat er wél gebruik kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:55
DNS update? profiel nog niet doorgeladen op de laptop?

Ik zelf vertrouw blacklists en whitelists niet zo heel erg. Ik zou dan eerder een goede firewall neer zetten die bepaalde websites toelaat of blokeer.

Ook zou je OPEN DNS Family Shield waarbij alle 18+ websites al standaard geblokeerd worden op DNS. (wel er voor zorgen dat je kroost geen alternatief DNS kan instellen)

A Soldiers manual and a pair of boots.