Toon posts:

>=27" UHD/QHD HDR(!) monitor met Thunderbold 3

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• raz3rt
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-11-2018
Ik zoek een?

Minimaal 27 inch UHD/QHD Monitor met HDR, HDMI en Thunderbold 3 aansluiting.

Wat is je budget?

Maximaal 1750 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

NVT

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik heb net een nieuwe Macbook Pro (2018 model) aangekocht waarop Thunderbold 3 aanwezig is.
Daarnaast heb ik een Xbox One X (dat HDR ondersteunt).
Ik ben opzoek naar een Monitor dat perfect is voor mijn nieuwe Macbook, maar ook het beste beeld geeft tijdens het gamen op mijn Xbox one X.

Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de LG 32UD99, maar ik lees niet al teveel positieve reacties over deze monitor dus betwijfel ik of dit wel de beste keuze is.

Extra vragen

Ik zoek nu specifiek naar UHD monitoren, maar is QHD ook een alternatief? Xbox one X ondersteuning?
Zitten er nieuwe monitoren aan te komen, m.a.w. is het beter om nog even te wachten?
Ik zag op mijn zoektocht dat LG binnenkort een nieuw model op de markt brengt, de 32UK950-W met HDR600. Wat is precies het verschil met die HDR versies? HDR600, HDR10?

Ik heb zelf al veel opzoekwerk gedaan, maar het blijft moeilijk omdat er telkens een nadruk wordt gelegd op een ander aspect van de schermen. Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Wat hulp is zeer gewaardeerd!

Mvg Peter

Alle reacties

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-04 13:49

HKS-Skyline

Vroooom ?

Met de eisen die je stelt kom je eigenlijk automatisch uit op de LG, er is nog niets anders dat 4K, HDR en TB3 heeft. Mocht je afstappen van de TB3 eis dan heb je iets meer keus. De pricewatch: Dell UltraSharp U3219Q Zilver, Zwart is bijvoorbeeld een optie.
HDR schermen zijn in opkomst, maar het aanbod op dit moment is niet heel breed. Je kan ook zeker naar WQHD schermen kijken, de Xbox One X heeft volledig support voor WQHD, ik gebruik zelf bijvoorbeeld een Samsung C32HG70 voor PC en Xbox One X.

• raz3rt
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-11-2018
HKS-Skyline schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:53:
Met de eisen die je stelt kom je eigenlijk automatisch uit op de LG, er is nog niets anders dat 4K, HDR en TB3 heeft.
Intussen heb ik zelf niet stil gezeten en ben ik verder opzoek geweest naar een monitor met de gewenste specificaties.

Uiteindelijk heb ik een grote niet nader genoemde webwinkel gecontacteerd om even te luisteren wat ik in de toekomst kan verwachten van monitoren en of het dan de moeite waard is om te wachten. Min of meer totaal onverwacht kwam er licht aan mijn horizon.

LG komt begin december (datum nog niet officieel bevestigd) uit met een nieuwe monitor dat volledig binnen mijn verwachtingen zal liggen, De 32UL950. Een volwaardige 4K HDR600(!) thunderbold 3 (sneller dan USB-C dus) Nano IPS monitor. Een hele brok wat eigenlijk zoveel betekend als de perfecte monitor voor mij _/-\o_ !

De prijs zal naar alle waarschijnlijkheid tussen de 1250-1500 euro liggen wat niet goedkoop is, maar je krijgt er ook veel voor terug.

Ik hoop hiermee ook andere op internet verloren gelopen monitor-zoekers geholpen te hebben.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee