Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rverboom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 30-12-2018
Na een aantal uren schelden en zoeken ben ik er eindelijk achter hoe ik een Busch-jaeger afstandsbedieningen kan toevoegen aan een bestaand Philips Hue netwerk.
Dit is een beschrijving voor een afstandsbediening met een batterij.

1. Reset je afstandsbediening naar fabrieksinstelling
a. Zet de afstandsbediening in programming mode door beide bovenste knoppen ingedrukt te houden tot ze blijven branden
b. Knoppen loslaten
c. Bovenste twee knoppen kort indrukken om de unit te resetten
d. De afstandsbediening blijft in programming mode staan, dus je kan direct door naar stap 2b.

2. Afstandsbediening koppelen aan Philips Hue bridge (netwerk kanaal instellen)
a. Zet de afstandsbediening in programming mode door beide bovenste knoppen ingedrukt te houden tot ze blijven branden.
b. Open Philips Hue app
c. Open instellingen - lampconfiguratie – lamp toevoegen
d. Hou de afstandsbediening in de buurt van je hub.
e. De bovenste twee lampjes lichten langzaam op en gaan weer uit
f. Helaas zie je de afstandbediening niet in de app.

3. Het netwerk scannen voor lampen
a. Zet de afstandsbediening in programming mode door beide bovenste knoppen ingedrukt te houden tot ze blijven branden.
b. Druk op de bovenste rechterknop voor langer dan 2 seconden in
c. Alle lampen (maximaal 20) worden toegevoegd aan de afstandsbediening
d. Dit kan wel even duren

4. Lampen toevoegen aan een kop
a. Lampen een en uitzetten met de app in de kleur die je wilt.
b. Druk de knop in die je wilt programmeren totdat hij begint te knipperen (15 seconden)
c. Druk de knop kort nogmaals in om de scene vast te leggen, de led licht langzaam op
d. Doe dit voor alle knoppen die je wil programmeren

Gebruikte literatuur:
https://www.busch-jaeger-...Bee_BJE-25-11-2015_EN.pdf
https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/
Met dank aan andere posts waaronder:
frG in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
En vele uren lezen in [Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3

• PeterPan
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18-01 14:59
In de Philips Hue app zit inmiddels ondersteuning voor "Friends of Hue" schakelaars van ander fabrikanten dus hopelijk gaat het in de toekomst een stuk eenvoudiger worden.

• LDVC
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21:16

LDVC

Let's get it over with

PeterPan schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:31:
In de Philips Hue app zit inmiddels ondersteuning voor "Friends of Hue" schakelaars van ander fabrikanten dus hopelijk gaat het in de toekomst een stuk eenvoudiger worden.
Ik vermoed dat dit geen wijzigingen brengt. De BJ zender praat rechtstreeks met de lampen die het stuurt. De friends of hue schakelaars praten echter met de hue bridge.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• Box88
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 28-12-2018
Ik heb toch een paar vragen aan je:

Ik heb de busch jeager 4 kanalen schakelaar met voedings unit.

Als ik ga lampen ga scannen (punt 3) moet ik dan alleen de lampen aan hebben staan die ik wil koppelen aan de schakelaar?

Kan ik met deze schakelaar ook bijv lamp A schakelen met de 2 bovenste knoppen en lamp B met de 2 onderste knoppen??

Ook als je een scène aan een knop wilt knipperen, dan moet je alleen de lampen aan zetten die je aan die knop wilt koppelen?

• rverboom
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 30-12-2018
Box88 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:02:
Ik heb toch een paar vragen aan je:

Ik heb de busch jeager 4 kanalen schakelaar met voedings unit.

Als ik ga lampen ga scannen (punt 3) moet ik dan alleen de lampen aan hebben staan die ik wil koppelen aan de schakelaar?

Kan ik met deze schakelaar ook bijv lamp A schakelen met de 2 bovenste knoppen en lamp B met de 2 onderste knoppen??

Ook als je een scène aan een knop wilt knipperen, dan moet je alleen de lampen aan zetten die je aan die knop wilt koppelen?
Alle lampen moeten stroom hebben in punt 3, ze hoeven niet te branden.

Volgens mij kan je aan iedere knop een aparte combinatie van lichten aan en uit (en kleur) toewijzen.

Ja, je moet de lampen aan zetten in de kleur en helderheid die je wilt hebben.

Ik heb de schakelaars inmiddels teruggestuurd, ik wacht liever op de friends of hue versie die je in de app kan programmeren.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:18
Het enige wat goed werkt is een omgebouwde Hue tap. Is verre van goedkoop maar gedraagt zich als een normale schakelaar die in te stellen is in Hue app en met de Hue labs tap toggle add-on helemaal af maakt. Met die laatste toevoeging kun je per knop een actie instellen waardoor meerdere lampen afzonderlijk kunt programmeren.

• MrLiquid405
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-01 23:30
Wellicht voor iedereen handig om te weten dat de merken Illumra, Feller, Busch-Jaeger, Niko en Vimar meedoen aan het Friends of Hue-programma. Dit is op de IFA in 2018 bekend gemaakt.

De Niko dimmer switch is inmiddels al bestelbaar. Mocht je (zoals ik) heel graag je slimme schakelaars en dimmers in het zelfde raam willen verwerken zul wellicht een naast gelegen stopcontact moeten ombouwen, de kosten t.o.v. de Busch Jaeger ZigBee en normale LED-dimmers vallen best mee.

De nieuwe Busch Jaeger schakelaars/dimmers voor Philips Hue / HomeKit laten nog op zich wachten.
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True