Toon posts:

To Android or not to Android?

Pagina: 1
Acties:
  • 753 views

Onderwerpen

Vraag

• Heibro
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07-11-2021
Wij zijn toe aan onze eerste smart TV (UHD, 49 inch). Wij doen veel met Google: Google Play (muziek, film, boeken), streamen met Chromecast (op een tweede oud toestel) en onze telefoons en tablets zijn Android apparaten. Uiteraard hebben we ook een Google account. Het ligt dan voor de hand (denken we) om ook een Android TV te kopen. en dan kom je dus uit op een Sony of Philips (met Chromecast veelal ingebouwd), en dan vooral Sony, als je op tests afgaat. Maar andere toestellen, m.n. LG en Samsung, komen vaak beter uit tests (o.a. de consumentenbond). Alleen deze draaien weer op andere systemen, met wellicht weer andere app's. Ons dilemma is dus: wat is belangrijker: blijven bij een vertrouwd systeem, of afgaan op kwaliteit? Dank vast voor uw advies.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Heibro

Alle reacties

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
Ik zelf zit beetje in hetzelfde schuitje.. daarbij is Ambilight ook een mooie toevoeging bij Philips TV's echter komen Samsung & Sony TV's vaak veel beter uit tests. Op internet kan ik ook vrij weinig vinden over het SAPHI OS van Philips. Zelf vind ik het makkelijk om via mijn telefoon Netflix & Spotify te streamen naar mijn TV met Chromecast, zonder dat ik hier externe apps moet openen op mijn TV die vaak langzaam zijn of kunnen crashen wat waarschijnlijk bij andere TV's zonder Android het geval is.

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 17:15
Ik zou een tv niet kiezen op de software die er op staat. De software moet natuurlijk wel goed werken, maar de beeldkwaliteit en bouwkwaliteit vind ik belangrijker.

Je geeft aan dat de rest van de devices Android zijn. Als de nieuwe tv geen ingebouwde Chromecast heeft, werkt een losse Chromecast ook. Je draait gewoon alle apps op je telefoon (wat je sowieso toch al doet, Youtube zit er standaard op en je kan er VLC op zetten voor je eigen media) en streamt dat via de losse Chromecast.

Ikzelf heb naast de Chromecast ook een Raspberry Pi aan de tv hangen, voor mijn eigen media (familie foto's en video's). En mijn tv is uit 2012, dus met een nieuwe tv moet dat ook geen probleem zijn.

Ook heb je vaak dat software op de tv veel bestandsformaten niet aankan (weet niet hoe dat tegenwoordig is, maar een maat van mij heeft een tv van aantal jaar oud en die kan geen .mkv aan).

Toshiba e755 Pocket PC > Panasonic G500 >Nokia 8210 > Nokia 8850 > Vario MDA (htc wizard 200) > Vario MDA III (htc tytn II) > HTC Hero > HTC Desire HD > Asus Transformer TF101 > Asus Padfone > Oppo Find 5 > LG Nexus 5 > Wileyfox Swift 2X > Razer Phone

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Heibro schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:56:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Aankoopadviezen doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Daar kun je ontelbare tv-aankooptopics vinden. Dit topic krijgt echter geen verhuizing daar naartoe. Het niet volledig gebruiken van de template is eerder aanleiding om het topic te sluiten.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee