Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game systeem, videokaart advies?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -Casper
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 19:53
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC zal voornamelijk gebruikt worden voor gamen (Fortnite, CIV 6). De PC is voor een vriend van mij. Geen enorme gamer maar wil voornamelijk een PC waar de meeste spellen op gespeeld kunnen worden en beetje fatsoenlijk draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De max ligt rond de 1000 euro. Als het goedkoper kan is het mooi, als iets duurder voldoende meerwaarde oplevert dan valt er nog iets te rekken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het beeldscherm: LG 27UD58

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 216,-€ 216,-
1MSI Z370-A PRO€ 95,-€ 95,-
1Corsair Carbide 100R Silent Edition€ 54,90€ 54,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,50€ 135,50
1Corsair RM550x (2018)€ 89,50€ 89,50
1Samsung 970 Evo 500GB€ 126,47€ 126,47
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 717,37

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik meen dat het handig is om een intel processor te nemen gezien de socket daarvan redelijk consistent is. Ik zal echter ook niet beweren dat ik een expert ben hierin dus als dit onzin is, laat t gerust weten. Het idee is in ieder geval dat als er iets kapot gaat, niet het halve (of hele) systeem vervangen moet worden. Idee is dat het systeem voor lange tijd mee zal gaan met onderdeel vervangingen waar nodig.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen bijzonderheden

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Hoe denken jullie over de eerder genoemde onderdelen combi?
Wat van videokaart raden jullie aan?

Alle reacties

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:01
Als je een 'consistent' gebruik van socket wil, zou je juist naar AMD moeten kijken. Die ondersteunen AM4 nu al even, en zouden dat doen t/m 2020 in ieder geval. Sowieso gaat een 6600K niet werken met een Z370 moederbord (de 6600K is oud) en zijn de huidige generaties Intel CPU's momenteel te duur. Een AMD CPU is dus eigenlijk nu een no brainer, afhankelijk van budget dan een 2600 of 2600X.
Qua videokaart wil je eigenlijk ook een AMD GPU, aangezien het scherm Freesync heeft en dat bij 4K60 absoluut handig is om te kunnen gebruiken. Dan kom je dus op een Vega 56 of 64 uit. Ik zou je vriend aanraden om eens in Duitsland te kijken, waar Vega's vaak een stuk minder duur zijn dan hier. Icm een Vega GPU zou ik trouwens gaan voor de 650 Watt variant van die PSU, omdat die met 2 PEG kabels komt.

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Wat @Wekko306 al zegt inderdaad, kijk voor consistentie bij AMD.
In de BBG staat een leuke voor ongeveer €800,-
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2018

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• n3othebest
  • Registratie: januari 2013
  • Nu online
Vergeet die samsung SSD en koop een goedkopere sata600 variant. Merk je in praktijk geen verschil tussen.

een AMD 2600(x) is ook wat ik zou aanraden, daar kan je nog wel een aantal jaar mee vooruit.

De videokaart is lastig. Aangezien je een 4K scherm hebt zou ik normaal zeggen dat je een 1080ti of beter nodig hebt maar dat gaat niet in het budget passen. Dus dan is een iets goedkopere AMD kaart misschien een optie omdat je dan via freesync nog redelijk vloeinde beelden kan krijgen ook met iets minder FPS.

• -Casper
Bedankt voor de reacties.
Op basis van jullie advies de samenstelling veranderd naar het onderstaande.
De videokaart heb ik overgenomen uit de BBG. Als ik zocht op Vega videokaarten kwam ik al snel uit in een segment van 400+ euro, wat denk ik iets overdreven is in vergelijking tot de rest van het systeem?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 164,90€ 164,90
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 74,95€ 74,95
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 239,-€ 239,-
1Corsair Carbide 100R Silent Edition€ 54,90€ 54,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 135,50€ 135,50
1Corsair RM650x Zwart€ 89,99€ 89,99
1Samsung 860 EVO 500GB€ 80,28€ 80,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 839,52

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

mATX moederbord dat geschikt is (zonder BIOS flash) pricewatch: ASRock B450M Pro4 (vergeet Gigabyte bij Ryzen) btw je hebt een TAX tower, daar kun je gewoon de ATX versie in gebruiken pricewatch: ASRock B450 Pro4

[Voor 32% gewijzigd door Hackus op 05-11-2018 17:41]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wekko306
-Casper schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:59:
Bedankt voor de reacties.
Op basis van jullie advies de samenstelling veranderd naar het onderstaande.
De videokaart heb ik overgenomen uit de BBG. Als ik zocht op Vega videokaarten kwam ik al snel uit in een segment van 400+ euro, wat denk ik iets overdreven is in vergelijking tot de rest van het systeem?

Vega is duur ja, maar een RX580 is erg beperkt voor 4K. Ik spreek uit ervaring, heb hetzelfde scherm en had voorheen een RX580 en nu een Vega 64. Om op 4K een vloeiende ervaring te hebben met een RX580 moet je in de meeste games de settings echt flink terugschroeven, en daar koop je geen 4K scherm voor toch? Met een Vega moet je soms ook wat spelen met de instellingen, maar is het eigenlijk altijd wel mogelijk om in de Freesync range te blijven.
Ik zou toch echt kijken naar een (tweedehands) Vega, ben bang dat je anders teleurgesteld gaat zijn in de performance van de gloednieuwe PC.

• -Casper
Wekko306 schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:22:
[...]

Vega is duur ja, maar een RX580 is erg beperkt voor 4K. Ik spreek uit ervaring, heb hetzelfde scherm en had voorheen een RX580 en nu een Vega 64. Om op 4K een vloeiende ervaring te hebben met een RX580 moet je in de meeste games de settings echt flink terugschroeven, en daar koop je geen 4K scherm voor toch? Met een Vega moet je soms ook wat spelen met de instellingen, maar is het eigenlijk altijd wel mogelijk om in de Freesync range te blijven.
Ik zou toch echt kijken naar een (tweedehands) Vega, ben bang dat je anders teleurgesteld gaat zijn in de performance van de gloednieuwe PC.
Probleem van de vega is dat die kaarten ervoor zorgen dat ik 200 euro over budget heen ga. Als ik even zoek op Duitse webshops die dergelijke videokaarten aanbieden dan vind ik ook niet echt iets goedkopers. Tweedehands sta ik een beetje skeptisch in. Waarom zou iemand een goed functionerende videokaart willen verkopen?

Even ter vergelijking, ik heb zelf de Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G in mijn PC zitten en ik weet zeker dat die vriend van mij met soort gelijke prestaties tevreden zal zijn. Zijn de prestaties van deze kaart vergelijkbaar met die van de RX580?

• Wekko306
-Casper schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:52:
[...]

Probleem van de vega is dat die kaarten ervoor zorgen dat ik 200 euro over budget heen ga. Als ik even zoek op Duitse webshops die dergelijke videokaarten aanbieden dan vind ik ook niet echt iets goedkopers. Tweedehands sta ik een beetje skeptisch in. Waarom zou iemand een goed functionerende videokaart willen verkopen?

Even ter vergelijking, ik heb zelf de Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G in mijn PC zitten en ik weet zeker dat die vriend van mij met soort gelijke prestaties tevreden zal zijn. Zijn de prestaties van deze kaart vergelijkbaar met die van de RX580?
Heb jij ook een 4K scherm? Zo ja en je vriend vindt die performance goed is een RX580 (of 590 over een week of wat) inderdaad een uitstekende keuze. Je kunt het zeker altijd proberen, mocht het toch tegenvallen kun je eventueel altijd binnen 2 weken de kaart terugsturen en alsnog voor een Vega gaan.
Er zijn toch best wel mensen die een prima kaart verkopen, bijvoorbeeld omdat ze stoppen met de hobby, een nieuw Gsync scherm hebben gekocht en daarom voor Nvidia willen gaan, stoppen met mining of überhaupt graag upgraden en daarom bv nu kijken naar een 2080TI.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True