Vraag

• Arjen91
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01 20:45
Mijn vraag:

Ik heb in het verleden altijd AIO koelers van Corsair gehad (1x h100i 2x h100i v2). Helaas is recentelijk mijn h100i v2 kapot gegaan en ben ik op zoek naar een nieuwe AIO. Omdat ik ondertussen een behuizing heb waar een 280mm radiator in past lijkt mij de x62 een goede (en mooie) vervanging.

Wat ik echter nergens kan vinden is of de nzxt koelers ook de optie hebben om settings in de koeler zelf op te slaan zodat ik 1x alles in kan stellen en dan de software kan verwijderen. Dit is bij Corsair namelijk wel mogelijk en ik wil graag de optie open houden om in de toekomst een overstap naar linux te maken.

Mocht iemand hier een antwoord op hebben hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
Arjen

Beste antwoord (via Arjen91 op 05-11-2018 15:36)

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:39
Volgens mij is dit bij NZXT niet mogelijk; alles gaat voor zover ik weet via de CAM software (die, volgens guru3d.com ook bagger software schijnt te zijn en je je moet registreren enzo).

Ik weet niet precies wat je redenen zijn om nu voor een X62 te gaan, maar het is wel zowat de beste waterkoeler die je kunt nemen.
Er komt ook een nieuwe Corsair H115i Platinum uit met meer RGB en ook 280mm (2x140ML RGB fans) die ook erg goed zou presteren.

[Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 05-11-2018 15:21]

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:39
Volgens mij is dit bij NZXT niet mogelijk; alles gaat voor zover ik weet via de CAM software (die, volgens guru3d.com ook bagger software schijnt te zijn en je je moet registreren enzo).

Ik weet niet precies wat je redenen zijn om nu voor een X62 te gaan, maar het is wel zowat de beste waterkoeler die je kunt nemen.
Er komt ook een nieuwe Corsair H115i Platinum uit met meer RGB en ook 280mm (2x140ML RGB fans) die ook erg goed zou presteren.

[Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 05-11-2018 15:21]

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• Arjen91
Ah hardstikke bedankt. Dan ga ik even wachten op de nieuwe koelers van corsair. Die zien er zeker interessant uit.

• MeneerHart
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:56

MeneerHart

Mess with the bull..

Nzxt pomp op 100% zetten, radiator fans met een custom curve vanaf het mobo laten draaien. Cam 1x installeren om je pomp een mooi kleurtje te geven, daarna weer snel de-installeren.
Ik heb zelf 2 x61's draaien, ik ben erg blij met de hardware van Nzxt, de software... niet zo.

• mrmartinuz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:52
https://nl.hardware.info/...-van-nzxt-kraken-in-linux

Ongelooflijk maar waar. Bijna vers van de pers.

Kleine edit, dit is dus goed nieuws voor de eventuele overstap naar Linux.

[Voor 20% gewijzigd door mrmartinuz op 09-11-2018 06:44]

• BoozBunny
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 00:01
MeneerHart schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 00:09:
Nzxt pomp op 100% zetten, radiator fans met een custom curve vanaf het mobo laten draaien. Cam 1x installeren om je pomp een mooi kleurtje te geven, daarna weer snel de-installeren.
Ik heb zelf 2 x61's draaien, ik ben erg blij met de hardware van Nzxt, de software... niet zo.
Werkt dat? Als mijn pc te lang uit staat is mijn Kraken x62 weer terug geschakeld naar default kleuren. Ik moet dan inloggen op cam om mijn kleurprofiel weer terug te krijgen. Heb daarom cam niet verwijderd. Of staat jouw pc wellicht altijd aan/ sleep mode?

• MeneerHart
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 15:56

MeneerHart

Mess with the bull..

BoozBunny schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:06:
[...]

Werkt dat? Als mijn pc te lang uit staat is mijn Kraken x62 weer terug geschakeld naar default kleuren. Ik moet dan inloggen op cam om mijn kleurprofiel weer terug te krijgen. Heb daarom cam niet verwijderd. Of staat jouw pc wellicht altijd aan/ sleep mode?
Bij mijn x61's wel, pc staat altijd volledig uit. Misschien dat de x62 anders werkt.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-01 18:54

Tortelli

mixing gas and haulin ass

MeneerHart schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 00:09:
Niet om dit topic te kapen, maar een aantal van mijn vragen worden al beantwoord.
Zelf een X62 draaien sinds een krappe week (in combo met een 9900K). Goeie koeler die hem prima op temperatuur kan houden, alleen de CAM software is matig op zijn best.

Je kunt hem wel gebruiken zonder in te loggen, en de RGB settings boeien me helemaal niets (dichte case). De fans kan ik vanaf het mobo laten draaien, ik erger me sowieso aan het feit dat hij boven de 75c altijd naar 100% fan speed gaat. 9900k is een heethoofdje,maar dat uprampen kan ook wel bij 80 of 85c desnoods. Nu gaat hij constant zitten flippen tussen mijn 70% setting (nog mooi stil) en 100% onder full load 8)7.
Viel me na wat testen op dat de fan speed verhogen boven de ~70% vooral meer herrie veroorzaakt en qua koeling nauwelijks helpt.

Alleen de waterpompsnelheid; kun je die eenmalig instellen en de software daarna verwijderen?.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• Evert134
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 29-01 10:17
Sluit je met de x62 niet de waterpomp nog los op je moederbord aan? Bij mijn x52 wel volgens mij

Steam: Deathscythe

• Arjen91
Volgens mij is dat een asus dingetje. Heb ik zelf nog bij alle asus borden gehad. Boven de 75 graden gaan fans op 100%. Ik geef zelf altijd de voorkeur om de fans via de pomp te laten regelen zodat het op basis van de water temperatuur gebeurd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee