Gisteravond zat ik een potje BO4 te spelen toen ineens mijn PC ermee kapte. Het leek alsof de stroom uitviel, maar na een paar seconden ga hij automatisch weer aan. Vanaf dat moment heb ik geen beeld meer gekregen dus ik keek in mijn kast om te kijken of ik rare dingen zag. Aangezien mijn videokaart al maanden op 95 graden draait dacht ik dat die haast wel overleden moest zijn. De fans van de GPU draaide niet meer dus ik dacht het probleem gevonden te hebben. Enthousiast haalde ik de GPU eruit om het eens via onboard graphics te proberen. Dat is het moment dat ik erachter kwam dat niet alleen de GPU fans, maar ook de fan van de CPU koeler niet meer draait. Vervolgens kwam de realisatie dat het licht op het moederbord (een enkele oranje trace) niet meer aan gaat.
i5-4690K
Gigabyte GA-Z97-D3H
Scythe Mugen 4 PCGH
16GB DDR3-1600MHz Corsair Vengeance
R9 290 Gigabyte Windforce
Corsair RM650x
En een aantal losse HDD's en SSD's.
Ik heb dus al vanaf onboard graphics geprobeerd op te starten of met de GPU in een ander PCIe slot. CMOS batterij gecleared. Het rare is dat alles behalve de CPU/GPU fan en het licht op het moederbord wel alles gewoon lijkt werken. De frontfans gaan aan, de exhaustfan, de HDD's ratelen en de voeding lijkt zijn werk te blijven doen. Wat ik ook doe, ik krijg geen beeld (niet eens de bios).
Iemand enig idee wat dit kan zijn of hoe het probleem het beste te isoleren zonder een testbench met extra onderdelen ernaast? Mijn gevoel zegt een kapot moederbord aangezien ik de voeding pas 2 jaar heb en het lijkt me niet dat een voeding in dit segment geen beveiliging heeft tegen wat er dan ook gebeurd is.
i5-4690K
Gigabyte GA-Z97-D3H
Scythe Mugen 4 PCGH
16GB DDR3-1600MHz Corsair Vengeance
R9 290 Gigabyte Windforce
Corsair RM650x
En een aantal losse HDD's en SSD's.
Ik heb dus al vanaf onboard graphics geprobeerd op te starten of met de GPU in een ander PCIe slot. CMOS batterij gecleared. Het rare is dat alles behalve de CPU/GPU fan en het licht op het moederbord wel alles gewoon lijkt werken. De frontfans gaan aan, de exhaustfan, de HDD's ratelen en de voeding lijkt zijn werk te blijven doen. Wat ik ook doe, ik krijg geen beeld (niet eens de bios).
Iemand enig idee wat dit kan zijn of hoe het probleem het beste te isoleren zonder een testbench met extra onderdelen ernaast? Mijn gevoel zegt een kapot moederbord aangezien ik de voeding pas 2 jaar heb en het lijkt me niet dat een voeding in dit segment geen beveiliging heeft tegen wat er dan ook gebeurd is.