Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtf1987
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-05 07:48
Mijn vraag

Heb al een paar weken last van bereik problemen met mijn Iphone 6s.
Het scherm geeft aan (zoeken) en dit probleem blijft terug komen. Een half uur geleden weer voor 5 minuten bereik gehad na een hard reset,daarna weer naar "zoeken" overgegaan.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone 6s IOS 12.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Iphone hard reset door homeknop en aan/uit knop lang ingedrukt te houden
Via algemeen/instellingen/stel opnieuw in (herstel netwerkinstellingen) alles gereset.
software bijgewerkt.
simkaart gewisseld met andere telefoon, mijn simkaart werk wel in een andere telefoon.
andere simkaart werkt niet in mijn telefoon.
Als de simkaart slot kapot zou zijn zou er niet soms wel soms niet bereik moeten zijn toch?

[ Voor 7% gewijzigd door wtf1987 op 05-11-2018 13:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Is je scherm eens een keer vervangen geweest? Als er teveel kracht op de connectoren van het logic board komt, kunnen dit soort problemen ook ontstaan. Soms help het om voorzichtig het logic board uit te bouwen en het IC dat linksbovenin bij de connectoren zit te reflowen.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruupjeh
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-01-2024
Heb hier de laatste tijd ook vast van, bij welke provider zit je? Ik zit namelijk bij Tele2.

Het lijkt wel of Apple wil dat ik overstag ga en een nieuwe telefoon afneem. M'n iPhone 6S is nog snel genoeg, maar sinds iOS eind 11/12 loopt de batterij ineens heel snel leeg en heb ik dezelfde connectiviteit issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn vriendin heeft met Vodafone dezelfde problemen. Heel vaak 'no service'. Als je dan even vliegtuigmodus kort triggert dan werkt het weer.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruupjeh schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:08:
Heb hier de laatste tijd ook vast van, bij welke provider zit je? Ik zit namelijk bij Tele2.

Het lijkt wel of Apple wil dat ik overstag ga en een nieuwe telefoon afneem. M'n iPhone 6S is nog snel genoeg, maar sinds iOS eind 11/12 loopt de batterij ineens heel snel leeg en heb ik dezelfde connectiviteit issues.
Heb je al eens gekeken waarom?
iOS 12 is veel beter met de batterij dan iOS 10 was, dus het zou juist beter moeten gaan niet slechter.
Tenzij je accu versleten is misschien, dat kan je natuurlijk nakijken. (En een nieuwe kost nu slechts €29 bij Apple, dus dat is een mooie kans.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruupjeh
WhatsappHack schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:22:
[...]

Heb je al eens gekeken waarom?
iOS 12 is veel beter met de batterij dan iOS 10 was, dus het zou juist beter moeten gaan niet slechter.
Tenzij je accu versleten is misschien, dat kan je natuurlijk nakijken. (En een nieuwe kost nu slechts €29 bij Apple, dus dat is een mooie kans.)
Mijn batterij is een jaar oud. Ik heb alleen een barst in de linkerkant van het scherm, waardoor deze eerst bij Apple gepareerd moet worden alvorens ik in aanmerking kom voor de accuservice van €29 euro.. Waardoor het totaal uitkomt op €200+ om de accu te vervangen, terwijl ik geen hinder ervaar aan de kapotte hoek van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruupjeh schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:20:
[...]

Mijn batterij is een jaar oud. Ik heb alleen een barst in de linkerkant van het scherm, waardoor deze eerst bij Apple gepareerd moet worden alvorens ik in aanmerking kom voor de accuservice van €29 euro.. Waardoor het totaal uitkomt op €200+ om de accu te vervangen, terwijl ik geen hinder ervaar aan de kapotte hoek van het scherm.
Dat klopt inderdaad, want dan zal het scherm verrot gaan bij het vervangen van de accu.
Naar mijn weten wordt die glasplaat gelift om erbij te komen, dat gaat ie niet overleven. Overigens is dat niet altijd het geval en licht het aan het type schade aan het scherm. Bijvoorbeeld een "chipped" hoekje is over het algemeen totaal geen probleem (ze deden bij mij niet moeilijk iig toen ik de accu van een familielid liet fixen) omdat de integriteit van de rest van het scherm niet in het geding is. Loopt er een kras van de linkerhoek tot halverwege het scherm: ja dan wordt het helaas een probleem.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruupjeh
WhatsappHack schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:32:
[...]

Dat klopt inderdaad, want dan zal het scherm verrot gaan bij het vervangen van de accu.
Naar mijn weten wordt die glasplaat gelift om erbij te komen, dat gaat ie niet overleven. Overigens is dat niet altijd het geval en licht het aan het type schade aan het scherm. Bijvoorbeeld een "chipped" hoekje is over het algemeen totaal geen probleem (ze deden bij mij niet moeilijk iig toen ik de accu van een familielid liet fixen) omdat de integriteit van de rest van het scherm niet in het geding is. Loopt er een kras van de linkerhoek tot halverwege het scherm: ja dan wordt het helaas een probleem.
Ik denk niet dat ik er mee weg kom, overweeg het daarom ook om zelf de accu te vervangen. Trek ik het scherm kapot, jammer, schaf ik een nieuwe telefoon aan (wat ik toch al van plan ben..). Gaat het goed, kan ik vooruit met deze iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 13:41
Ruupjeh schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:08:

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn iPhone 6s! (Eigenlijk al vanaf het begin dat ik hem had, halfjaartje terug)
Nu een Xiaomi gekocht en nergens last meer mee..

Ook Tele2 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtf1987
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-05 07:48
Ik gebruik zelf telfort (KPN) dus. Dit klinkt echt als apple die problemen veroorzaakt om ze op te kunnen lossen voor geld, of nog beter een heel nieuw toestel te verkopen.

Bij een telefoonreparatiewinkel werd bij verteld dat het wel eens de simslot kan zijn die kapot is, maar omdat er zoveel over lees en ik de telefoon soms aan de praat krijg blijft het vreemd.
Weet niet of ik 90 euro wil uitgeven aan een reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-07 22:09
Ruupjeh schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:40:
[...]

Ik denk niet dat ik er mee weg kom, overweeg het daarom ook om zelf de accu te vervangen. Trek ik het scherm kapot, jammer, schaf ik een nieuwe telefoon aan (wat ik toch al van plan ben..). Gaat het goed, kan ik vooruit met deze iPhone.
Een goeie tip ; plak een screenprotector op je scherm , als je het dan open trekt gaat het niet verder stuk.
Heb er ervaring mee.
Pagina: 1