Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop voor videobewerking - videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ag0rt3r
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 29-01-2019
Hey!

ik ben sinds kort begonnen met het oppaken van voornamelijk video en fotobewerking! Hiermee gebruik ik voornamelijk Adobeprogramma's, met name Photoshop, Premiere Pro en After Effects. Maar soms ook Indesign en Illustrator. Ik zou mijn laptop dan ook veel meenemen.

Ik zat zelf te denken aan de HP Pavilion 15 cs0972nd zie:
https://www.coolblue.nl/p...pavilion-15-cs0972nd.html

Dit in de variant van 16 GB Optane 1TB i7. Dit is ook ongeveer mijn budget!

Ik zit vooral met het feit dat het er de geïntregeerde Intel UHD Graphics 620 kaart in zit. Ik kon veel vinden over gaming maar niet over videobewerking. Hier zit dus vooral mijn vraag in:

Is deze laptop geschikt voor het bewerken van video's met deze videokaart? Zo nee, zijn er alternatieven in mij prijsklasse?

ik hoor het graag!

Aron

Alle reacties

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gezien het budget, lijkt het mij handiger om met een desktop te beginnen op basis van een Ryzen CPU oid. Dan heb je veel meer processor-power immers.

Als het per se een laptop moet zijn, dan denk ik dat het tegenwoordig wat lastig is om bij merken als HP e.d. een systeem te krijgen wat een dedicated GPU heeft. Wellicht kun je dan eerder terecht bij Acer, Lenovo oid terecht.

Wellicht dus handig om jouw eisen/wensen in de Pricewatch te zetten, dan blijven er vanzelf een aantal laptops over lijkt me; categorie: Laptops en wellicht dat de reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2018 ook voor wat inspiratie kan zorgen?

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
die laptop is 3x niks, een trage "u" cpu en geen losse gpu. Voor premiere heb je wel echt een losse gpu nodig voor een beetje snelheid. Ook worden binnen AE steeds meer effecten gedaan met de gpu.
hdd+optane zou ik ook nooit willen, ga voor een echte ssd..

specs

• ag0rt3r
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 29-01-2019
Bedankt voor de antwoorden al! Een Laptop is wel een must omdat ik hem mee moet nemen naar school en op locatie! Ik heb de pricewatch even ingevuld en kwam uit op de Asus FX503VD.
Deze dus: pricewatch: Asus FX503VD DM010T

Ik hoor graag jullie mening over deze in vergelijking met de HP, ik zie intussen door de bomen het bos niet meer.

• Major_ton
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17:50

Major_ton

Shoot!

Ik zou toch echt proberen je budget iets op te rekken als dat kan. Dan zou je bijvoorbeeld voor deze laptop kunnen kiezen:

pricewatch: HP Pavilion 15-cx0670nd

Snelle CPU, goede GPU, meteen 16GB ram en 256GB ssd + 1TB hdd. Dat lijkt mij goed aansluiten op je wensen.

DJI Mavic 2 Pro - DJI Ronin S - Fuji X-Pro1, X-H1, X-T3 - 16mm/1.4 - 35mm/2 - 56mm/1.2 - 10-24mm/4 - 50-140mm/2.8 - 7Artisans 7,5mm - LG 65B6 OLED - Sony 75XF9005 FALD LCD - PS5 - AMD R7 2700X, 32GB DDR4, RTX-2070 - Hyundai Ioniq EV 38,3kW Premium

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True