Toon posts:

Game pc wil steeds niet meer in één keer aan

Pagina: 1
Acties:

• atvokado
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-02 21:54
Hey mensen, ik heb sinds een paar dagen het probleem dat mijn game pc steeds niet meer in één keer aan gaat. Ik moet wel vijf keer alles aan en uit zetten en stroom eraf doen, dan gaat hij eerst in een safe mode en moet ik in de bios maar daar is alles gewoon normaal en als hij dan eenmaal aan is werkt alles ook weer goed. Het was uit het niks, ik heb nergens iets veranderd of zo iets. Ik weet verder niet wat voor relevante informatie ik kan geven behalve dat het lichtje naast het geheugen als hij niet aan wil volgens mij wit blijft, en als hij wel aan wil geel is en vervolgens uit gaat.

Ik heb het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 152,-€ 152,-
1Asus ROG Strix B350-F Gaming€ 99,-€ 99,-
1Asus ROG Strix GTX 1070 Ti Gaming Advanced€ 515,-€ 515,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,70€ 84,70
1Asus ROG Swift PG248Q Zwart€ 382,99€ 382,99
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 48,95€ 48,95
4be quiet! Silent Wings 3 PWM, 120mm€ 19,13€ 76,52
1Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty US)€ 157,99€ 157,99
1Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse€ 54,99€ 54,99
1Steelseries QcK XXL€ 33,99€ 33,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 138,50€ 138,50
1Logitech G933 Zwart€ 163,90€ 163,90
1Corsair RM550x Zwart€ 89,50€ 89,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 102,-€ 102,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.100,03

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 07:43

MrMonkE

★ Adblocker or bust ★

Knoopcel leeg? Er zit een batterij op je moederbord.

★ Elongated, edible fruit ★

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
Zit er een speakertje op de system panel connector? Zo niet: aansluiten.
Als deze wel aangesloten is: krijg je geen beep-codes?

• atvokado
MrMonkE schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:33:
Knoopcel leeg? Er zit een batterij op je moederbord.
Na hoeveel tijd gaat zoiets leeg dan? Ik heb hem pas een halfjaar.
base_ schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:41:
Zit er een speakertje op de system panel connector? Zo niet: aansluiten.
Als deze wel aangesloten is: krijg je geen beep-codes?
Kan je dat met een koptelefoon doen? Ik heb al die dingen gewoon aangesloten maar ik hoor verder niks.

Het heeft vooral met dat lichtje naast het geheugen te maken denk ik, die blijft wit als hij niet aan wil.

[Voor 49% gewijzigd door atvokado op 04-11-2018 23:09]

• base_
Weet je zeker dat bij "al die dingen" een speakertje zit? Die beeps komen niet uit de audio uitgang van de onboard geluidskaart, alleen maar uit die speaker pinnen op de system panel connector. Niet alle kasten hebben een speakertje.

• atvokado
base_ schreef op zondag 4 november 2018 @ 23:20:
Weet je zeker dat bij "al die dingen" een speakertje zit? Die beeps komen niet uit de audio uitgang van de onboard geluidskaart, alleen maar uit die speaker pinnen op de system panel connector. Niet alle kasten hebben een speakertje.
O nee, ik heb wel zo een pin maar daar zit geen kabeltje in die heb ik niet.

• base_
Dan raad ik aan die ergens op de kop te tikken en aan te sluiten: kans is vrij groot dat je een error code in de vorm van lang/korte piepjes krijgt, zie beep error codes in de handleiding van het moederbord ;)

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-05 07:43

MrMonkE

★ Adblocker or bust ★

atvokado schreef op zondag 4 november 2018 @ 23:01:
[...]

Na hoeveel tijd gaat zoiets leeg dan? Ik heb hem pas een halfjaar.
Normaliter langer dan het moederbord gebruikt zal worden.
Maar zou iets mis mee kunnen zijn.
Ik heb het maar 1x meegemaakt.

★ Elongated, edible fruit ★

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:27
atvokado schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:29:
Hey mensen, ik heb sinds een paar dagen het probleem dat mijn game pc steeds niet meer in één keer aan gaat. Ik moet wel vijf keer alles aan en uit zetten en stroom eraf doen, dan gaat hij eerst in een safe mode en moet ik in de bios maar daar is alles gewoon normaal en als hij dan eenmaal aan is werkt alles ook weer goed. Het was uit het niks, ik heb nergens iets veranderd of zo iets. Ik weet verder niet wat voor relevante informatie ik kan geven behalve dat het lichtje naast het geheugen als hij niet aan wil volgens mij wit blijft, en als hij wel aan wil geel is en vervolgens uit gaat.

Ik heb het volgende systeem:

Dat is vermoedelijk de voeding. Ik heb hetzelfde probleem gehad en het is onwaarschijnlijk dat andere onderdelen voor dit probleem zorgen. Voeding vervangen en weer gaan. :)

• atvokado
Iemand nog andere ideeën? Hoe kan een nieuwe voeding na een halfjaar al niet meer goed zijn? En als alles aanstaat werkt alles dus gewoon prima...

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:27
atvokado schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:31:
Iemand nog andere ideeën? Hoe kan een nieuwe voeding na een halfjaar al niet meer goed zijn? En als alles aanstaat werkt alles dus gewoon prima...
Ja, waarom gaat iets kapot? Zeg jij het maar. Fabrikanten hoeven op de manier waarop jij redeneert eigenlijk ook geen garantie te geven, omdat producten volgens jou toch niet kapot kunnen gaan binnen een bepaalde periode. Er zijn producten die het na een dag al begeven. Alle symptomen wijzen op een sterfende voeding. Dat het systeem goed werkt na enkele keren starten hoeft helemaal niets te zeggen. Het internet staat vol met soortgelijke verhalen en in nagenoeg alle gevallen ligt het aan de voeding.

[Voor 30% gewijzigd door NotSoSteady op 07-11-2018 11:05]

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-07-2021
Ik denk na het lezen van de problemen ook echt aan de voeding.

• Fontini
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-05 21:00
Heb je het al met een enkel geheugenreepje geprobeerd?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:26

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je zult dingen moeten gaan uitsluiten.
Als je twee geheugenbankjes hebt (of meer), wissel deze eens om. En probeer met één bankje te starten.

Koppel HDD's en SSD's los. Optische stations.

Probeer indien mogelijk een andere videokaart. Of start eventueel met de onboard grafische chip op (als deze AMD dat kan).

Leen een andere voeding...

Ik weet het: dit is deprimerend. Ik heb dit gehad met een gloednieuwe game pc. En dat bleek bij mij aan het geheugen te liggen: Mijn Asus bord is zéér kieskeurig.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee