Hoi,
Ik heb een geneste array, bijvoorbeeld:
Hiermee hou ik bij in welke kastjes het fruit mag worden opgeborgen. In mijn voorbeeld zijn de kastjes oneindig groot
In sommige gevallen moet een stuk fruit in 1 kastje worden opgeborgen, in andere gevallen in meerdere. Elke array die onder een stuk fruit hangt, bevat een geldige opbergcombinatie, maar je mag steeds maar 1 combinatie kiezen. Dus:
-Een appel mag in kast a+b+c, of in kast d+e+f. Een appel mag dus niet alleen in kast a, of in kast a, e, en f: alleen de genoemde combinaties zijn een geldige optie.
-Een citroen mag in kast a of in kast g, niet in beiden.
Ik moet op zoek naar de indeling waarbij het kleinste aantal verschillende kistjes wordt gebruikt voor alle fruitsoorten samen. Omdat ik met een groot aantal combinaties te maken krijg is het fijn als de code ook nog een beetje efficient is.,
Ik ben al de hele dag aan het kloten met recursieve functies, maar kom er niet lekker uit. Graag jullie hulp!
Ik heb een geneste array, bijvoorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| public $test = array( "appel"=>array( array("a", "b", "c"), array("d", "e", "f") ), "banaan"=>array( array("a"), array("d") ), "peer"=>array( array("f"), array("d") ), "citroen"=>array( array("a"), array("g") ) ); |
Hiermee hou ik bij in welke kastjes het fruit mag worden opgeborgen. In mijn voorbeeld zijn de kastjes oneindig groot

-Een appel mag in kast a+b+c, of in kast d+e+f. Een appel mag dus niet alleen in kast a, of in kast a, e, en f: alleen de genoemde combinaties zijn een geldige optie.
-Een citroen mag in kast a of in kast g, niet in beiden.
Ik moet op zoek naar de indeling waarbij het kleinste aantal verschillende kistjes wordt gebruikt voor alle fruitsoorten samen. Omdat ik met een groot aantal combinaties te maken krijg is het fijn als de code ook nog een beetje efficient is.,
Ik ben al de hele dag aan het kloten met recursieve functies, maar kom er niet lekker uit. Graag jullie hulp!