Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Summer Party Polyp Simulatie

Pagina: 1
Acties:

• semmikabel
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 22-04 20:50
Hi allemaal! Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of mensen hier nog interesse in hebben, dus ik probeer het maar. Al sinds 2009 ben ik bekend in de kermis simulatie wereld. Toen ben ik er flink wat jaren tussen uit geweest en sinds enkele maanden werk ik aan iets nieuws, in een nieuw 3D software pakket en Game Engine.

Alles wat ik maak, maak ik zelf in mijn vrije tijd. Dit omdat ik het leuk vindt en mezelf zo betere skills kan toewerken. Het gehele 3D model is zelf ontwikkeld evenals de simulatie in de game engine, de scripts etcetera. Sinds vanmiddag heb ik ook een korte video gemaakt omdat hier vraag naar was en deze wil ik ook graag met jullie delen :)

Ik heb geen deadline maar ik wil het spel uiteindelijk wel standalone uitbrengen voor de fans onder ons met de graphics van deze tijd. Ik ben zeer benieuwd naar wat jullie er van vinden.

Mocht je interesse hebben zou het tof zijn als je abonneert op mijn Youtube kanaal! Hiermee steunen jullie mij ook zeer goed en ben je bij elke nieuwe video direct up-to-date!

Youtube: https://www.youtube.nl/codegraphx
Facebook: https://www.facebook.com/codegraphx
Website: https://www.codegraphx.com

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Wordt het een soort spel zoals een pretpark- of dierentuinarchitect?

Wat is de spaghetti bij de octopus?

Ik vind het trouwens best mooi gemodelleerd. Kan me indenken dat dit een boel werk kost en als ik het vergelijk met wat trailers op steam van Parkitect en Theme Park Studio, dan vind ik jouw video er mooier en gedetailleerder uitzien.

• semmikabel
Jorgen, dank voor je reactie! Voor nu wordt dit een standalone spel zoals ik aan gaf, alleen deze attractie. Wellicht kan ik ooit alles in een park verwerken waar je dus ook rond kan lopen.

De spaghetti is haar haha, bij de Summer Party Polyp van Eckelboom-vermaak zijn dit van die lichtslangen die onder de pet vandaan komen.

Misschien dat deze foto iets helpt: http://www.eckelboomverma...res/Rosmalen_2007_002.jpg

Deze bol is nog niet klaar hoor, de haai ben ik ook nog niet tevreden over.

Gaaf om te horen dat je dit een stuk mooier en gedetailleerder vind, dankje :).

[Voor 11% gewijzigd door semmikabel op 05-11-2018 08:23]

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
In het donker met de verlichting ziet het er echt prachtig uit, mooi werk!

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• semmikabel
FastFred schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:26:
In het donker met de verlichting ziet het er echt prachtig uit, mooi werk!
Dankjewel, goed om te horen :).

• Spectaculous
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 11:45
Vooral de delen in het donker vind ik er inderdaad goed uit zien. Misschien leuk om ook beetje te delen over het proces? Welke software je gebruikt etc.

Wat misschien ook wel leuk is, AI dat er een beetje omheen loopt en in-/uitstapt tussen ritjes, en iets waardoor je de attractie kan bedienen (aanzetten, uitzetten, misschien wat met de lampjes spelen dat je bepaalde looplichten kan aan-/uitzetten en de rookmachine kan bedienen).

Ik herinner me iets van Man bijt hond een hele tijd geleden over zo'n attractie en er zullen vast meer mensen gek van zijn.

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Wat is het uiteindelijke doel? Een spel rondom het besturen/runnen/onderhouden van deze attractie? Of een heel park (dat zullen flinke systeemeisen worden met zoveel detail).

Zoiets heb ik ook eens gespeeld met een achtbaan, was een simpel spelletje gemaakt in Flash waar je links een schakelbord had om alles van die achtbaan aan te sturen

pssst, Seat kopen? https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2073162

• semmikabel
Spectaculous schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:44:
Vooral de delen in het donker vind ik er inderdaad goed uit zien. Misschien leuk om ook beetje te delen over het proces? Welke software je gebruikt etc.

Wat misschien ook wel leuk is, AI dat er een beetje omheen loopt en in-/uitstapt tussen ritjes, en iets waardoor je de attractie kan bedienen (aanzetten, uitzetten, misschien wat met de lampjes spelen dat je bepaalde looplichten kan aan-/uitzetten en de rookmachine kan bedienen).

Ik herinner me iets van Man bijt hond een hele tijd geleden over zo'n attractie en er zullen vast meer mensen gek van zijn.
Dankjewel! Zeker wil ik jullie ook voorzien van updates en dit met jullie delen. Ik werk nu met het 3D programma Blender en de game engine Unity.

Pfoe, dat is wel een aardig werkje hoor maar wel een leuk idee inderdaad. Geeft meer interactie, maar dat wil ik bewaren voor in een later stadium. Voor nu gaat het echt om de bediening van de attractie, verlichting, rookmachine etc om je eigen draai te geven en zelf je rit te bepalen. Dit werkt ook al via het toetsenbord, in de kassa bevind zich een controlepaneel waarvan de knoppen ook bewegen. Misschien dat ik dit nog via muisklikken bedienbaar ga maken.

Het welbekende fragment inderdaad van Man bijt hond, wie kent 'm niet hehe :9 .
FastFred schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:47:
Wat is het uiteindelijke doel? Een spel rondom het besturen/runnen/onderhouden van deze attractie? Of een heel park (dat zullen flinke systeemeisen worden met zoveel detail).

Zoiets heb ik ook eens gespeeld met een achtbaan, was een simpel spelletje gemaakt in Flash waar je links een schakelbord had om alles van die achtbaan aan te sturen
Eigenlijk zoals ik hier boven heb omschreven. Misschien dat als ik meerdere attracties maak met de tijd, het een park gaat worden maar dat zal echt een hoop werk zijn.

• impactftw
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-06 22:01
Ziet er gaaf uit! Hoe heb jij de loopverlichting gemaakt op de octopus, die zijn erg gaaf ;)

• semmikabel
impactftw schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:24:
Ziet er gaaf uit! Hoe heb jij de loopverlichting gemaakt op de octopus, die zijn erg gaaf ;)
Super om te horen, dankjewel :). De looplichten bestaan eigenlijk uit allemaal 3D lampen welke worden opgelicht door een texture die hier over heen beweegt en emission heeft waardoor deze daadwerkelijk oplicht.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True