Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• jeppekroezen
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 07-06 14:56
Hallo,

ik heb de gigabyte aorus waterforce WB gekocht hier een link https://tweakers.net/pric...b-xtreme-edition-11g.html

nu de vraag. ik twijfel of het het koper is met nickel of dat het gemaakt is van aluminium. in het laatste geval moet ik ook een ander CPU block hebben. want koper met aluminium gaat niet samen.

dus weet iemand of de binnenkant ook van koper met een nickel plating of dat het van aluminium is gemaakt.

ik wil het zeker weten voordat ik alles naar de maan help.

• jeppekroezen
ik heb op de site gekeken naar de product pagina maar ik kom er niet helemaal uit of het copper based is met nickel plating of iets. nergens staat plating en toch is het blok op de afbeelding van een grijze/zilvere kleur.

ook verder op internet staat nergens iemand die dit vraagt of waar dit uitgelegd word.
dus aan zelf zoeken ligt het niet

alvast bedankt

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22-06 20:56

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Op de site van Gigabyte zelf, zeggen ze dat het koper is. (baseplate + backplate)

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• jeppekroezen
ja maar daar zat ik ook te twijfelen. want de backplate staat zo op de foto.
en ook zegen ze dat het koper gedeelte direct op de gpu zit. ook dat staat op de foto. maar zouden ze niet het stuk koper verbinden met het alu? lijkt me sterk though.

just want to be safe. en het staat nergens wat voor plating het dan is.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Het lijkt mij een custom EK blok van koper met nickel. Sowieso als het blok van koper is zal er verder geen aluminium gebruikt worden. Er zijn wel blokken van compleet aluminium, maar dat is hier niet het geval van wat ik zo zie. Een blok van koper met aluminium plating zou nergens op slaan en dat is hier zeker niet het geval. Een blok is of koper, koper met nickel en anders volledig aluminium.

Je hoeft je geen zorgen te maken of dit een blok met aluminium er in is :) Los van dat natuurlijk wel altijd goede vloeistof gebruiken met anti-corrosie en anti-alg.

• jeppekroezen
@PilatuS
top dankjewel. het leek mij ook stug :P maarja je weet het nooit. ik heb gebruik weer ???mayem??? vloeistof dat heeft mijn pc nu ook 1/2 jaar draaiende gehouden dus ben er zeer tevreden over,

• PilatuS
  • Niet online
Mayhems maakt de beste vloeistof die er is, dus dat zit wel goed :)

• jeppekroezen
@PilatuS

dus ik vroeg voor de zekerheid aan de gigabyte support.
nu krijg ik dit waardeloos bericht terug, waardoor ik het vermoeden krijg dat het toch een alu blok is met een stuk koper erop gezet.

Dear jeppekroezen,

AORUS provides the all-around cooling solution for all key components of the graphics card. We take care not only GPU but also VRAM and MOSFET, to ensure a stable overclock operation and longer life. On the front side, the large copper base plate dissipates the most heat from the GPU and VRAM. On the back side, the copper back plate dissipates the heat from the GPU back side. All other key components are taken care of very well by the WATERFORCE cooling module. AORUS ensures the customer a better cooling solution in many ways.

The optimized liquid flow of the water block rapidly removes the heat from the large copper plate with zero noise, providing a comfortable and high performance gameplay experience.

If there is anything we can support further through our system, please provide us product serial number and invoice to verify channel information as different terms may apply.

Regards,
GIGABYTE

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 22-06 20:56

iCore

Dat is mijn uitspraak.

jeppekroezen schreef op donderdag 8 november 2018 @ 06:00:
@PilatuS

AORUS provides the all-around cooling solution for all key components of the graphics card. We take care not only GPU but also VRAM and MOSFET, to ensure a stable overclock operation and longer life. On the front side, the large copper base plate dissipates the most heat from the GPU and VRAM. On the back side, the copper back plate dissipates the heat from the GPU back side. All other key components are taken care of very well by the WATERFORCE cooling module. AORUS ensures the customer a better cooling solution in many ways.
Zelfde verhaal als op de website. denk wel gewoon dat het volledig koper is, of koper met nickel

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• jeppekroezen
Ja lweetniet.
Heb hem al wel draaien en wat een beest.
Maar vertrouw het nog niet helemaal

• PilatuS
  • Niet online
the large copper base plate dissipates the most heat from the GPU and VRAM. On the back side, the copper back plate dissipates the heat from the GPU back side
Dit zegt mij dat het koper is. Ik lees verder ook niets over aluminium. Sinds enige tijd zijn er wel blokken van aluminium op de markt maar die zijn dan ook 100% aluminium, juist omdat je koper en aluminium niet kan mixen. Het moet wel koper zijn als er iets van koper te vinden is.

• djunicron
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-06 14:04

djunicron

*click-swoosh-thud*

Gigabyte heeft voor de Waterforce WB een Bitspower koper met nickel coating gebruikt.

En wel exact deze:
https://shop.bitspower.co...7_102_116&product_id=4911

Ze kunnen een custom cover voor je erop gooien, zodat je minder plexi ziet er dus een eigen logo zoals GB heeft gedaan.

Een erg goed blok overigens. En dus op maat ontwikkeld met GB samen, zodat hun custom phases ook goed koel blijven, omdat het design afwijkt van stock op meer dan één punt.

• jeppekroezen
ik heb indd gisteren reactie gekregen dat het full koper is indd.

toch bedankt !
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True