Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Maximale laadsnelheid te behalen met USB stopcontact?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Michiel193
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13-06 07:00
Ik wil graag een standaard Jung as500 stopcontact vervangen voor een dubbele USB laadaansluiting. Dit scheelt weer adapters en er komt een stopcontact vrij.

Echter kom ik er niet achter in hoeverre dit trager is om mijn Sony XZ1 te laden.

Jung USB uitgangsvermogen is max 2x 1050mA of 1x 2100mA op 5V dc-output

Mijn originele Sony UCH12 levert
5 V/2700 mA (13,5 W)
9 V/1800 mA (16,2 W)
12 V/1350 mA (16,2 W)

Dus qua laadsnelheid ga ik erop achteruit maar hoeveel is dat in tijd?

[Voor 9% gewijzigd door Michiel193 op 04-11-2018 21:53]

Alle reacties

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Michiel193 schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:03:
Dus qua laadsnelheid ga ik erop achteruit maar hoeveel is dat in tijd?
De capaciteit van batterijen worden uitgedrukt in mAH (mili ampere uur).
Zoek uit welke capaciteit jouw telefoon heeft.
Je weet hoeveel vermogen de lader afgeeft. Simpel rekensommetje en je weet hoeveel uur het duurt om een volledig lege accu op te laden (theoretisch, er is namelijk altijd sprake van verlies).

Of bekijk het anders. Deel het vermogen van je lader door die van jung en je weet hoeveel langer het duurt.
edit: en dan heb ik het over als beide laders 5 volt afgeven.

[Voor 52% gewijzigd door job op 04-11-2018 21:20]

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09-06 15:17

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

De Sony XZ1 heeft volgens mij een battery van 2.700mAh en ondersteund Quick Charge 3.0. Dit vind ik zo snel over Quick Charge 3.0:
Quick Charge 3.0: de voordelen
Qualcomm beweert dat met Quick Charge 3.0 sommige smartphones in 35 minuten 80% kunnen worden opgeladen. Verder laadt QC 3.0 vier keer zo snel op als een conventionele oplader

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13-06 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Duur grapje. Koop een Ikea laadblokje met 3 USB aansluitingen, kun je nog meer tegelijk inpluggen ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Hurricane schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:17:
De Sony XZ1 heeft volgens mij een battery van 2.700mAh en ondersteund Quick Charge 3.0. Dit vind ik zo snel over Quick Charge 3.0:
Ah, dan gaat mijn rekensom voorbeeld waarschijnlijk niet meer op.

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:23
Die stopcontacten van Jung kunnen maximaal 15 Watt (samen), en ook alleen 5V.
En die is gedeeld over de twee poorten. Dus voor jouw toestel 30 of 60% trager dan de 2700mA die je noemt.

Voor 70 euro kun je toch wel iets anders zoeken. Zomaar een random voorbeeld:
pricewatch: Aukey Quick Charge 3.0 oplader PA-T14 - 3 USB poorten - Black
pricewatch: Aukey Dual Quick Charge 3.0 oplader PA-T16 - tot 4 keer sneller -...
Ze hebben ook tafelmodellen. Die kun je dan ergens in een lade verstoppen.

[Voor 4% gewijzigd door jeroen3 op 04-11-2018 21:32]

• vso
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online

vso

raap voor zijn recht

volgens mij verbruiken laders altijd stroom, het lijkt mij wijsheid om gewoon een meervoudig inplugbaar model te gebruiken.

Afgezien daarvan je krijgt straks usb C en dus meer Watt door je lader heen, dan hebben deze geen nut meer.

+ veiligheid ? ik gooi liever een lader weg die te warm word dan iets wat 24x7 kans heeft op doorbranden en " vast" zit

Gevonden gramatica fouten, mag je houden

• Michiel193
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13-06 07:00
Is dat inderdaad zo dat telefoonladers stroom verbruiken zonder dat er een telefoon aangesloten is?

En het lijkt mij juist een voordeel in de heb ingebouwd te hebben in plaats van een adapter te gebruiken. Gezien de prijs moet het inderdaad been beetje toekomstbestendig zijn.

[Voor 47% gewijzigd door Michiel193 op 04-11-2018 21:56]

• jeroen3
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 10:23
Die wandcontactdozen lopen altijd achter.
Ik denk dat het nog een decennium duurt voordat die dingen met USB PD Type C op de markt komen.

Met meest veelzijdig en toekomstbestendig is een CEE 7/4, maar die heb je waarschijnlijk al.

• TomsDiner
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13-06 23:09
job schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:08:
[...]

De capaciteit van batterijen worden uitgedrukt in mAH (mili ampere uur).
Zoek uit welke capaciteit jouw telefoon heeft.
Je weet hoeveel vermogen de lader afgeeft. Simpel rekensommetje en je weet hoeveel uur het duurt om een volledig lege accu op te laden (theoretisch, er is namelijk altijd sprake van verlies).
Daarmee zou een 2.000 mA lader zo'n beetje elke telefoon met een accu < 4.000 mA in twee uur moeten kunnen vullen... Het verlies wat je hierboven noemt, is dus waarschijnlijk vele malen groter dan de rest van de berekening, of te wel: heb je niet zoveel aan.

Het lijkt mij een logischer beeld geven:
  • Je weet met wel vermogen je nu laadt
  • Je weet (of kunt nameten) hoelang het duurt om een helemaal lege telefoon naar 100% te halen met de origiinele lader
  • Je weet het laadvermogen van de USB-poorten die je voor laden gaat gebruiken.
Neem nou eens gewoon de verhouding tussen die twee?

Dus:

Theoretische laadtijd USB stopcontact = ( [amperage USB stopcontact] / [amperage originele lader] ) * laadtijd originele lader.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
TomsDiner schreef op zondag 4 november 2018 @ 22:40:
[...]

Daarmee zou een 2.000 mA lader zo'n beetje elke telefoon met een accu < 4.000 mA in twee uur moeten kunnen vullen... Het verlies wat je hierboven noemt, is dus waarschijnlijk vele malen groter dan de rest van de berekening, of te wel: heb je niet zoveel aan.
Dat komt redelijk overeen, echter laden we onze telefoon het liefste op wanneer deze aanstaat / gebruikt wordt, waardoor het laden ook langer duurt.

• TomsDiner
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13-06 23:09
rens-br schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 18:18:
[...]

Dat komt redelijk overeen, echter laden we onze telefoon het liefste op wanneer deze aanstaat / gebruikt wordt, waardoor het laden ook langer duurt.
Ik vraag me af of dat zo is, want volgens mij laadt de hele wereld 's nachts... En daarnaast is dit imho een beetje een non-argument in dit topic: je kunt er alles bijslepen, maar daar ging het helemaal niet om....
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True