Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

is DDR het extra geld waard? [voor mij]

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:03
ik ben van plan om morgen eens te gaan upgraden. die palomino duurt me te lang en ik ga denk ik maar gewoon voor een TBIRD met een grote overclock oid.

nou heb ik het geld om een DDR moederbord [msi, 465,-] met 256mb DDR geheugen[norrod-geheugen 175,-] en een tbird 1333 [465,-] te kopen.

voor 200,- minder kan ik mn ouder SDR [256MB]gebruiken, een MSI mobotje kopen en dezelfde proccy er in prikken.

ik denk dat ik er dan voor 100,- ofzo nog 256 bij koop want anders heeft mn 2e pc zo weinig. maar dat kan dan iig later een keer.

eigenlijk is DDR 300,- duurder [als ik dus ook nog 256MB SDR erbij moet kopen bij een SDR upgrade] vinden jullie dat het waard? kan ik beter 100,- meer uitgeven aan een 66mhz snellere TBIRD[icm SDR]? en dan nog 200,- goedkoper uit zijn dan met DDR?

ik nijg zelf een beetje naar de DDR oplossing omdat dat moederbord zo goed uit de test komt en alle procentjes mooi meegenomen zijn natuurlijk. +je hebt een snel mobo+geheugen voor toekomstige upgrades dus geen overstap meer van SDR naar DDR in de toekomst.

okee.... uhm... ik heb die FS gebruikt BTW..

thanks

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
gewoon voor de DDR oplossing gaan! die 1333 krijg je ook wel op 1400 >:) prima investering voor nu en later. Kijk effe bij de Crucial website voor goed DDR geheugen en ook nog eens goedkoop.

• slacksoff
thanks voor de 1e reply..

maar merk ik echt dat het sneller is? ik heb wel wat reviews bekeken maar ik vind het niet echt verbluffend.

zal het later sneller worden met meer ge-optimaliseerde software of kan ik dat wel vergeten?

ik draai BTW win98se en win2k. veel games. en wat apps die weinig om performance geven [beetje word, access, exel, IE]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11 20:05
Moeilijk, althans zo als je het stelt. Maar daarom ook de vraag natuurlijk? Puur rationeel gezien zou ik zeggen: blijf bij je huidige SDRAM. Maar we zijn hier niet allemaal even rationeel wat betreft pc's (anders was was de meerderheid nog tevreden met een PII 400 :) ). Ik denk dat ik zelf voor een DDR setup zou gaan; het is toch ietsje sneller, en de meerprijs is procentueel gezien niet zo groot meer als enkele maanden terug. Ik weet niet of je een overclocker bent, maar als je huidige ram niet zo ver komt heb je nóg een reden om over te stappen. Neem dan wel goed DDR RAM (bijvoorbeeld Micron/Crucial).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• slacksoff
idd... het draait net cas2-100mhz dus ik zou 133mhz-cas3 moeten draaien. ik doe het dus ook niet om mn SDR te behouden... het gaat me meer om de prijs... nou zie ik dat het bij crucial ook nog goedkoop is [120,- voor 256mbDDR excl shipping] dus ik leun steeds verder richting DDR. ookal is het toch meteen veel geld dat weg is straks.

Verwijderd

Het schijnt niet veel uit te maken of je SDR of DDR hebt, het kan een paar procent schelen maar dat merk je toch niet. Dus als het veel geld scheelt zou ik bij SDR blijven.

• KIMBLE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47
ik heb die amd proccesor al voor 425 gulden :) en die ga ik ook kopen als je de link wil mail me dan

Verwijderd

DDR is wel degelijk sneller! ISM een AMD760 chip is een systeem een stukje "soepeler"...

De paar procent die het scheelt, is wel genomen op de "algehele" performance van het systeem...Met geheugenintensieve applicaties loopt het op tot 15%... En das best veel....

• slacksoff
bedankt voor het aanbod van die proccy maar ik heb ook nog 5% korting dus er blijft ongeveer 440,- oveer van die prijs.

voor dat geld heb ik hem ook nog vandaag en op 5minuten fietsen mocht er iets fout gaan.

ik denk dat ik voor de DDR oplossing ga. hangt nog even van een paar dingetjes in de winkel af. of alles wel op voorraad is bijvoorbeeld. en er staat ook niet of het de RAID variant is van de MSI K7T266. want voor de non-raid vind ik 465,- wel wat te duur als ie voor 400,- in pricewatch staat. [en de raid versie zelfs voor 450,-]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:39
Op zaterdag 21 juli 2001 09:23 schreef slacksoff het volgende:
bedankt voor het aanbod van die proccy maar ik heb ook nog 5% korting dus er blijft ongeveer 440,- oveer van die prijs.

voor dat geld heb ik hem ook nog vandaag en op 5minuten fietsen mocht er iets fout gaan.

ik denk dat ik voor de DDR oplossing ga. hangt nog even van een paar dingetjes in de winkel af. of alles wel op voorraad is bijvoorbeeld. en er staat ook niet of het de RAID variant is van de MSI K7T266. want voor de non-raid vind ik 465,- wel wat te duur als ie voor 400,- in pricewatch staat. [en de raid versie zelfs voor 450,-]
Wat een toeval!
Ik wou net a.s. maandag bijna hetzelfde gaan bestellen en ik zat aan de ene kant ook al een beetje te twijfelen over DDR.
DDR komt er dus wel :)

Het volgende ga ik erin gooien:

MSI K7T266 (zonder raid)
AMD Tbird 1.4 Ghz
256 Mb DDR (om mee te beginnen, wordt denk ik snel 512)

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 12:54

star-saber

Ryzen

jep draait super

• cbrandts
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04-2022

cbrandts

Ben wel gek, maar niet dom...

Een vriend van me heeft net een upgrade gedaan van 800 naar 1.4 Mhz Thunderbird, met MSI bordje én 256 DDR ram....hij vond het redelijk teleurstellend, tuurlijk start de zooi wat sneller op en met photoshop is het ook allemaal wat sneller, maar dat het al die centen ( nu) al waard zijn...???Als straks alle software zwaardere zooi vereist...tja....

Sucees ermee

xMouse

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:01
De enige reden voor mij om DDR te kiezen was dat ik nog een KT7 bordje had die dus max 100 Mhz draaide.
Ik wilde dus al wat anders en toen ging er ook nog een 128mb dimm kapot.
Nu kosten die niet veel meer maar ben maar gelijk op DDR over gegaan.
Merk ik het.. eeuuhh.. vast wel.. mijn proc loopt wel harder nu en het bordje is een van de beste en stabielste die ik tot nu toe heb gehad.

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 01:12 schreef werty het volgende:
DDR is wel degelijk sneller! ISM een AMD760 chip is een systeem een stukje "soepeler"...

De paar procent die het scheelt, is wel genomen op de "algehele" performance van het systeem...Met geheugenintensieve applicaties loopt het op tot 15%... En das best veel....
15% performance winst bij geheugenintensieve applicaties vind ik niet zoveel, dat zul je niet echt merken denk ik. Als ik m'n systeem overklok merk ik het pas echt bij 20-25% en dan scheelt het nog niet zoveel en alleen bij spelletjes. Bij dingen waarbij de snelheid juist van belang is (spelletjes bijv.) zal DDR en SDR niet uitmaken denk ik. Misschien dat het bij videobewerking wel wat zal kunnen schelen.

Het verschil tussen SDR en DDR is 300 piek, en ik vind dat de performancewinst zeker niet waard. Voor 300 piek meer heb je een snellere processor of videokaart of meer geheugen en dat scheelt veel meer dan het verschil tussen SDR en DDR.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-11 14:15

SG

SG surft naar info hardewaren

Bij bandbreedte intensieve games scheeld het soms tot 30% samen met 'n palomino en hoge clockrate haal je nog meer er uit.

Maar niet iedereen heeft het zelfde senario als je veel niet bandbreedte of geheugen afhankelijke aps draai 'zal je er weinig van merken terwijl in andere situaties veel.

Veel DDR reviews testen vaak met alleen niet bandbreedte afhankelijke aps dan krijg je 'n iets verkeerd beeld.

Reviews die alles testen wat je zelf ook gebruik zou het ideale zijn maar helaas is dat niet zo.

Ik wacht lekker op de palomino die maakt er beter gebruik van samen met 'n nForce of 760MP, maar die 2x 400 cellies worden wel al traag.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1